Air Algerie -Τρία σενάρια που γεννούν ερωτήματα

27 Ιουλίου 2014

Τα Ηνωμένα Έθνη ανακοίνωσαν το απόγευμα του Σαββάτου ότι βρέθηκε και το δεύτερο «μαύρο» κουτί του αεροσκάφους της Air Algerie που κατέπεσε στις 24 Ιουλίου στο Μάλι της δυτικής Αφρικής.

Ειδικοί που βρίσκονται ήδη στο σημείο της τραγωδίας πιστεύουν ότι θα είναι εξαιρετικά δύσκολη η ταυτοποίηση των 118 θυμάτων, ενώ τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι οι αρχές συλλέγουν δείγματα DNA από τις οικογένειές τους.

Τουλάχιστον 200 Γάλλοι στρατιώτες έφτασαν σήμερα στον τόπο της συντριβής στο Μάλι, 50 χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Μπουρκίνα Φάσο, προκειμένου να βοηθήσουν στις έρευνες.

Ολάντ: Θα εξεταστούν όλα τα ενδεχόμενα

Μεταξύ των θυμάτων ήταν και 54, όλοι τους γαλλικής καταγωγής. Τους συγγενείς τους προσκάλεσε χθες το απόγευμα ο πρόεδρος Ολάντ και τους ενημέρωσε προσωπικά για την πορεία των ερευνών. 

«Θα εξεταστούν ενδελεχώς όλα τα σενάρια προκειμένου να βρεθούν τα ακριβή αίτια της αεροπορικής τραγωδίας στο Μάλι και πολύ σύντομα θα έχουμε τα αποτελέσματα από τα “μαύρα” κουτιά» τόνισε ο Ολάντ κατά την ομιλία του στους συγγενείς των θυμάτων.

Νωρίτερα, ο Γάλλος πρόεδρος κήρυξε ανεπίσημο τριήμερο εθνικό πένθος στη χώρα από τη Δευτέρα. 

Τα πιθανά σενάρια της πτώσης του αλγερινού αεροσκάφους

Οι γαλλικές αρχές στρέφουν πλέον την προσοχή τους στα αίτια που οδήγησαν στην πτώση του McDonnell 83.

Η κακοκαιρία: Πιο ισχυρό για την ώρα είναι το σενάριο της κακοκαιρίας. Οι αξιωματούχοι της Μπουργκίνα Φάσο θεωρούν πολύ πιθανό το αεροσκάφος να συνετρίβη λόγω των ισχυρών ανέμων. Το MD83 χάθηκε από τα ραντάρ 50 λεπτά αφότου είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Ουαγκαντούγκου, πρωτεύουσα της Μπουργκίνα Φάσο. 

Ο πιλότος μπαίνοντας στο F.I.R. της Νιαμέι, πρωτεύουσας του Νίγηρα, έλαβε οδηγίες από τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας να αλλάξει πορεία, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.

Κόπωση του πληρώματος θαλάμου διακυβέρνησης (COCKPIT): Αίσθηση προκαλεί τις τελευταίες ώρες στη γαλλική κοινή γνώμη μια επιστολή που είδε το φως της δημοσιότητας που είχε σταλεί από μέλος του πληρώματος της μοιραίας πτήσης στον προϊστάμενό του. 

Στην επιστολή ο εργαζόμενος αναφέρει ότι «το προσωπικό υπέφερε από φυσική και ψυχική κούραση λόγω των συνεχών πτήσεων». 

Μάλιστα, επισημαίνει ότι «το πλήρωμα δούλευε ακόμα και επτά ημέρες χωρίς διακοπή». Η επιστολή αυτή ισχυροποιεί το σενάριο ότι το προσωπικό είχε υποστεί κόπωση, η οποία ενδεχομένως να οδήγησε σε λανθασμένη κίνηση την ώρα της πτήσης.

Το αεροσκάφος κατερρίφθη: Όπως αναφέρουν οι γαλλικές αρχές το ενδεχόμενο κατάρριψης του αεροσκάφους δεν έχει αποκλειστεί, καθώς στο Μάλι μαίνεται εμφύλιος πόλεμος.

Ειδικοί εκτιμούν ότι τα δύο «μαύρα» κουτιά, το Voice Recorder και το Data Recorder αναμένεται να δώσουν σημαντικές πληροφορίες για τα ακριβή αίτια της συντριβής του MD83.


Σε σημείωμα της εταιρείας αναφερόταν ότι το αεροπλάνο είχε απογειωθεί από την Ουαγκαντούγκου της Μπουρκίνα Φάσο στη 01:17 (τοπική ώρα) και επρόκειτο να προσγειωθεί στο Αλγέρι στις 05:10 (τοπική ώρα), όμως δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του.

 

Real.gr/ madata.gr 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ