Κορτιζόλη: Χειρότερη από χοληστερίνη η ορμόνη του στρες που σκοτώνει!

30 Ιουλίου 2014
Δώστε προσοχή σε αυτό το κείμενο γιατί περιγράφει πως, (έχοντας η ζωή μας επηρεαστεί έντονα από τις εξελίξεις και το στρες που βιώνουμε όλοι για να τα βγάλουμε πέρα) κλονίζεται η υγεία μας . Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο του έγκειρου επιστήμονα και συνεργάτη μας κ.Λιάγκη, για την επίδραση που έχει το άγχος πάνω μας. Έχουν αυξηθεί τα κρούσματα κατα πολύ και χρειάζεται ενημέρωση για την αντιμετώπισή τους.


Γράφει για το boro.gr ο ειδικός Παθολόγος Αθανάσιος Λιάγκης
 
 

Η ορμόνη του “στρες” εκκρίνεται από τα επινεφρίδια. Είναι περισσότερο επικίνδυνη  από την υψηλή χοληστερίνη και το εξ ίσου υψηλό σάκχαρο, όταν παράγεται σε μεγάλες δόσεις: (Επαγγελματικές δυσκολίες,οικονομικές δυσκολίες, άγχος στην δουλειά, προσωπικές σχέσεις).

     Σε κανονικές δόσεις η κορτιζόλη βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να καταπολεμήσει τις μολύνσεις, σταθεροποιεί τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, βελτιώνει την πίεση, το κυκλοφορικό και τον καρδιακό παλμό, αυξάνει την επιθυμία για σεξ και βοηθά τη μνήμη.
     Σε καταστάσεις έντονου στρες όμως υπερπαράγεται και μπορεί να προκαλέσει άγχος, αϋπνία και πτώση της άμυνας του οργανισμού.
     Αυξάνεται η επιθυμία να τρώμε παχυντικές τροφές με συνέπεια εναπόθεση λίπους στη κοιλιά. Αυτό συμβαίνει διότι ενεργοποιεί ένα ένζυμο που μαγνητίζει όλο το λίπος αποκλειστικά και μόνο στη κοιλιακή χώρα. Γι’ αυτό άνδρες άνω των 35 ετών κυκλοφορούν με ένα “σωσίβιο”  στη μέση τους. 
Μπορεί να προκαλέσει εγκεφαλικό ή άλλο καρδιαγγειακό νόσημα. Αυτή η υποψία υπήρχε αλλά δεν είχε αποδειχθεί.
      Η κορτιζόλη ανιχνεύεται στο αίμα, ούρα και σάλιο. Με τη διαφορά όμως οτι αυτές οι τιμές αντανακλούν το μέγεθος του στρες τη δεδομένη στιγμή.
     Σήμερα γίνεται, όχι σε ευρύ πεδίο ακόμη, μέτρηση της στα μαλλιά. Ανάλογα λοιπόν με το μέγεθος της τρίχας έχουμε και το βαθμός στρες του ατόμου για μεγάλο διάστημα. Μέθοδος με μεγαλύτερη προγνωστική αξία για την εκδήλωση ενός καρδιακού επεισοδίου  σε σχέση με άλλους παράγοντες κινδύνου όπως είναι το κάπνισμα, η υπέρταση ή η υψηλή χοληστερίνη.
     Ίσως το “στρες" λοιπόν να είναι ο ισχυρότερος παράγοντας κινδύνου. Γι’ αυτό προσπάθεια περιορισμού του άγχους του θυμού και της υπερέντασης. Χαλάρωση λοιπόν το αντίδοτο.
 
     Και μερικές πρακτικές συμβουλές:
 
  • το άγχος καταπολεμάται με περισσότερο άμυλο και ελάχιστη πρωτεΐνη. Πράγματι οι υδατάνθρακες αυξάνουν την παραγωγή “σεροτονίνης”  μια ουσία που μειώνει την αίσθηση του άγχους.
  • ΥΠΝΟΣ; μέγα θέμα ως προς την διάρκεια και την ποιότητα του. Έρευνα έδειξε πως άτομα με 4 ώρες βραδινού ύπνου παρουσίασαν επίπεδα κορτιζόλης 37% υψηλότερα σε σχέση με άλλα που απόλαυσαν 8 ώρες ύπνου.
  • Τα πορτοκάλια μειώνουν αισθητά την κορτιζόλη του οργανισμού. 
  • Το αλκοόλ και ο καφές αφυδατώνουν, το πληροφορείται το σώμα μας και απειλούμενο αρχίζει να παράξει κορτιζόλη.
  • Όσο για την καφεΐνη  2 φλυτζάνια ημερησίως.
  • Για την νικοτίνη δεν υπάρχουν αναφορές και γιατί άλλωστε. Τις συνέπειες της τις γνωρίζουμε όλοι και σε όλα τα συστήματα.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ