Πως επηρεάζει το άγχος τη διατροφή μας;

10 Αυγούστου 2014

 

Το άγχος στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου ξεκινάει από τη στιγμή που θα ξυπνήσει. Οι περισσότεροι ξυπνούν μόλις λίγα λεπτά πριν να πρέπει να αναχωρήσουν για τη εργασία τους. Πιεσμένοι από το χρόνο, αμελούν να ετοιμάσουν ένα θρεπτικό και γευστικό συνάμα πρωινό γεύμα, ξεκινώντας έτσι τη μέρα τους με «άδειες μπαταρίες».
Ο σκέτος καφές ή το μαύρο τσάι είναι ο μόνος τους σύντροφος σε αυτές τις δύσκολες ώρες που ο οργανισμός παλεύει απεγνωσμένα να αντλήσει ενέργεια. Η καφεΐνη που περιέχεται και στα δυο αυτά ροφήματα, θα τους τονώσει μεν αλλά αλλά αυτό δεν φτάνει. Οι συνέπειες της μη κατανάλωσης πρωινού γεύματος, εμφανίζονται σε βάθος χρόνου και είναι δεν είναι άλλες από :
  • μυϊκή κόπωση
  • αδυναμία συγκέντρωσης
  • πονοκέφαλοι
  • συναισθηματική ένταση
  • κακή διάθεση

Αν ανήκετε στην παραπάνω κατηγορία, τότε πιθανότατα αναζητάτε πολύωρη ξεκούραση. Κοιμάστε συνήθως περισσότερο από 8 ώρες, νομίζοντας ότι θα ξεκουραστείτε. Όμως αντί αυτού, μήπως νιώθετε περισσότερο κουρασμένοι σαν να μην είχατε κοιμηθεί καθόλου; Ο λόγος αυτού είναι απλώς ότι κοιμάστε με στρες!

Αν όμως ανήκετε στην κατηγορία των ανθρώπων που αφιερώνουν χρόνο στον εαυτό τους, ξυπνώντας λίγο νωρίτερα για να προετοιμάσετε με σεβασμό, χαρά, ηρεμία και αγάπη το πρωινό σας, τότε σίγουρα είστε πιο δημοφιλής καθώς το αποτέλεσμα της λήψης πρωινού είναι να είστε πιο ευχάριστοι στην παρέα, ήρεμοι, γεμάτοι ενέργεια και περισσότερο αποδοτικοί εν ώρα εργασίας. Εσείς λοιπόν θυσιάζετε κάποια λεπτά από τον ύπνο σας, αλλά κερδίζετε σε όλα τα παραπάνω. Επίσης τελειώνετε τη μέρα με λιγότερη κούραση γιατί ο οργανισμός, μυϊκά και εγκεφαλικά, δεν έχει υποστεί το στρες της στέρησης τροφής. Συνήθως ο ύπνος που ακολουθεί είναι φυσικά πιο ξεκούραστος, βαθύς και ποιοτικός. Με αυτό τον τρόπο δίνετε στο σώμα και το μυαλό σας χρόνο για ανασύνταξη. Έτσι, ενώ οι περισσότεροι επαγγελματίες υγείας υποστηρίζουν ότι ο ύπνος 8 ωρών είναι απαραίτητος για χαλαρώσουν όλα τα οργανικά συστήματα (εγκέφαλος, μύες, καρδιά, κ.α.) του ανθρώπου, αντιλαμβάνεστε ότι αυτό δεν είναι το μόνο απαραίτητο. Ο οργανισμός χρειάζεται ένα σύνολο σωστών συνηθειών, τις οποίες οφείλουμε να του παρέχουμε για την επίτευξη της καλύτερης απόδοσης και συντήρησής του. Θυσιάστε το πρωινό χουζούρεμα αξιοποιήστε κατάλληλα αυτό το χρόνο ώστε να ξεκινήσετε τη μέρα σας ευχάριστα και με ενέργεια. Πρέπει να πούμε ακόμα ότι η κούραση που νιώθουμε δεν προκαλείται μόνο από άγχος, αλλά από μία σειρά επαναλαμβανόμενων λαθών εξαιτίας του άγχους-στρές που όλοι βιώνουμε καθημερινά. Οι επιλογές που θα κάνουμε από την ώρα που θα ξυπνήσουμε, θα καθορίσουν και την πορεία της υπόλοιπης μέρας μας. Δεν υπάρχουν τυχεροί άνθρωποι για να ζηλέψετε. Υπάρχουν μόνο εκείνοι που φροντίζουν τον οργανισμό τους. Κάντε το και εσείς για τον εαυτό σας !! Φροντίστε τον με αγάπη και σεβασμό. Δεν θα το κάνει κανείς για εσάς !

Πηγή: ΕΠιστημονική ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα (www.diatrofi.gr)


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ