Συμβουλές αντιμετώπισης για ναυτία, τσιμπήματα εντόμων, εγκαύματα από τον ήλιο

18 Αυγούστου 2014

 

Το καλοκαίρι αποτελεί για τους περισσότερους την καλύτερη εποχή, εποχή που ταυτίζεται με ανεμελιά, καλοπέραση και ξεκούραση. Πλησιάζουν λοιπόν οι διακοπές και οργανώνουμε τις βαλίτσες με τα ρούχα, τα μαγιό και ό,τι άλλο θεωρούμε απαραίτητο. Ξεχνάμε όμως να πάρουμε μαζί μας πράγματα βασικά, όπως ένα φορητό φαρμακείο, καθώς το καλοκαίρι, όσο ξέγνοιαστο κι αν είναι, κρύβει κάποιες παγίδες στις οποίες εύκολα μπορούμε να πέσουμε αν δεν προσέχουμε, με αποτέλεσμα να χαλάσουν οι μέρες που περιμέναμε όλον τον χρόνο. Παρακάτω σας δίνουμε ορισμένα παραδείγματα, λύσεις και συμβουλές, που καλό θα ήταν να προσέξουν ιδιαίτερα εκείνοι που προτιμούν την κατασκήνωση (ελεύθερη ή οργανωμένη) και οι γονείς μικρών παιδιών. 

Πιο συγκεκριμένα:

Σημειώνονται περιστατικά κατά τις καλοκαιρινές διακοπές που χρήζουν βεβαίως ιατρικής περίθαλψης, ωστόσο η πρωτογενής αντιμετώπισή τους είναι εξίσου σημαντική. Γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι σχετικά με τις πρώτες βοήθειες, αλλά και εφοδιασμένοι με χρήσιμες συμβουλές  και παρατηρήσεις για την καλύτερη δυνατή πρόληψη αυτών.

Γι’ αυτό:

  • Αποφεύγετε την κατανάλωση νερού βρύσης
  • Το κρέας και τα ψάρια πρέπει να είναι καλά ψημένα(και όχι ξαναζεσταμένα)
  • Προσοχή στα γαλακτοκομικά
  • Για τα μωρά που δεν θηλάζουν να προτιμάτε γάλα σε σκόνη διαλυμένο σε βρασμένο ή εμφιαλωμένο νερό
  • Μην ξεχνάτε το καλό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι πριν από κάθε γεύμα και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα.

ΝΑΥΤΙΑ

Αποτελεί ένα από τα πιο δυσάρεστα και ενοχλητικά συμπτώματα που ταλαιπωρούν ακόμη κι αρκετές ώρες μετά το πέρας του ταξιδιού. Γι’ αυτό:

  • Μην ταξιδεύετε με άδειο στομάχι, προτιμήστε ένα πολύ ελαφρύ γεύμα
  • Αποφεύγετε τα οινοπνευματώδη πριν απ’ το ταξίδι

Για το αυτοκίνητο

  • Κοιτάζουμε έξω από τα παράθυρα
  • Αποφεύγουμε το διάβασμα
  • Κάνουμε στάσεις

Για το καράβι

  • Αποφεύγουμε τους κλειστούς χώρους, προτιμούμε το κατάστρωμα
  • Συγκεντρώνουμε το βλέμμα μακριά από τον ορίζοντα
  • Αποφεύγουμε ισχυρές οσμές, όπως από το εστιατόριο
Για το αεροπλάνο
  • Ανοίγουμε τον εξαερισμό πάνω απ’ το κάθισμα για φρέσκο αέρα
  • Διαλέγουμε ελαφρύ γεύμα

Για το λεωφορείο

  • Επιλέγουμε κάθισμα μεταξύ των μπροστινών και πισινών τροχών
Για το τρένο
  • Επιλέγουμε κάθισμα με την ίδια κατεύθυνση που ταξιδεύει το τρένο

Ο ΗΛΙΟΣ

Αν και χαρίζει ζωή, κρύβει και κείνος με την σειρά του πολλές παγίδες, όπως θερμοπληξία, εγκαύματα κλπ, που δύσκολα τις αντιλαμβανόμαστε εκείνη την στιγμή, για τον απλό λόγο ότι είναι πολύ ελκυστικός. Για να είμαστε όμως πιο ήσυχοι και ασφαλής:

  • Μην εκτίθεστε στον ήλιο χωρίς αντηλιακό (με δείκτη προστασίας >12), ακόμα κι όταν κολυμπάτε
  • Να φοράτε γυαλιά ηλίου και καπέλο
  • Σε περίπτωση πολύωρης έκθεσης, να φοράτε μακριά, ανοιχτόχρωμα, βαμβακερά ρούχα
  • Αποφεύγετε την κατανάλωση αλκοόλ κατά την έκθεση στον ήλιο και την ζέστη

ΕΝΤΟΜΑ – ΠΑΡΑΣΙΤΑ – ΖΩΑ

Που αν δεν προσέχουμε, μπορούν να μας προκαλέσουν δυσάρεστες, αλλά και σοβαρές καταστάσεις. Επομένως:

  • Μην χαϊδεύετε άγνωστα ζώα
Τα τσιμπήματα εντόμων μπορούν να προκαλέσουν τοπική αλλεργική αντίδραση. Γι’ αυτό:
  • Να χρησιμοποιείτε εντομοαπωθητικά
  • Να τινάζετε καλά τα ρούχα και τα παπούτσια πριν τα φορέσετε, και τα σεντόνια πριν ξαπλώσετε

Αν παρ’ όλα αυτά σας τσιμπήσει κάποιο έντομο:

  • Απολυμάνετε την πληγή
  • Ζητήστε ιατρική βοήθεια αν εμφανίσετε πρήξιμο ή δυσκολία στην αναπνοή ή αν πρόκειται για τσίμπημα σκορπιού

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Στην παραλία καλό θα ήταν να μην ξαπλώνετε στην άμμο χωρίς ψάθα και πετσέτα

  • Οι γυναίκες να αποφεύγουν το κολύμπι κατά την διάρκεια της περιόδου, ειδικά τις πρώτες μέρες
  • Η ευαίσθητη περιοχή χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα, να αποφεύγονται τα πολύ στενά ρούχα
  • Ένα ταξίδι μπορεί να προκαλέσει διαταραχές της εμμήνου ρήσεως
  • Μην κολυμπάτε αν δεν έχουν περάσει 3 – 4 ώρες από το τελευταίο γεύμα

Πηγή: Επιστημονική ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα (www.diatrofi.gr)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace