Μπορώ να πάρω τις απαραίτητες πρωτεΐνες που χρειάζομαι χωρίς να φάω πολύ κρέας;

19 Αυγούστου 2014
Τάνια, 14 ετών ρωτά
Ρωτά η αναγνώστρια μας Τάνια Ξ.

Λοιπόν είμαι 14 χρονών και μου λένε όλοι όλη την ώρα πως πρέπει να τρέφομαι υγιεινά συμφωνώ αλλά δεν μου είναι εύκολο γιατί είμαι κάπως περίεργη όσον αφορά το φαγητό Για παράδειγμα δεν τρώω καθόλου όσπρια με αποτέλεσμα να το ρίχνω στο κρέας και ενώ τα έχω δοκιμάσει απλά δεν μπορώ ο μπαμπάς μου μου λέει όλη την ώρα ότι με τόσο κρέας που τρώω θα πάθω χοληστερίνη. Μπορώ να πάρω τις απαραίτητες πρωτεΐνες που χρειάζομαι χωρίς να φάω πολύ κρέας αλλά και καθόλου όσπρια ή είμαι παράλογη;

 Απαντάει η διαιτολόγος διατροφολόγος Ιωάννα Κοντελέ

 
Ακόμα και τα άτομα με τις πιο περίεργες διατροφικές συνήθειες μπορούν να έχουν ισορροπημένη διατροφή αν προσπαθήσουν να έχουν ποικιλία, καθώς δεν υπάρχουν τρόφιμα που δεν μπορούν να αντικατασταθούν από κάτι άλλο και να δώσουν στο άτομο το σύνολο των θρεπτικών συστατικών που χρειάζονται. Τα όσπρια είναι μια εξαιρετική πηγή φυτικών πρωτεΐνών, βιταμινών και φυτικών ινών. Σε πολλά άτομα δεν αρέσουν, όμως οι περισσότεροι δεν τα έχουν δοκιμάσει με τον «σωστό τρόπο». Αντί να τα διαγράψεις τελείως από τη διατροφή σου μπορείς να δοκιμάσεις να φας 1 φορά στις 15 μέρες φακές μέσα σε σαλάτα, κεφτέδες από όσπρια (πχ ρεβιθοκεφτέδες), φάβα ή συνδυασμό οσπρίων με κάποιο αγαπημένο σου γεύμα (π.χ. φασόλια με κρέας στην κατσαρόλα). Όσον αφορά το κρέας, η κατανάλωση του δεν αυξάνει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, εφόσον επιλεγούν τα άπαχα κομμάτια και μαγειρευτούν με τον σωστό τρόπο (αποφεύγοντας το τηγάνισμα). Η αύξηση των επιπέδων χοληστερόλης οφείλεται κυρίως στην κατανάλωση trans λιπαρών οξέων που βρίσκονται στα περισσότερα επεξεργασμένα τρόφιμα (σφολιατοειδή, μπισκότα, παγωτά, γλυκά, τσιπς κλπ). Οι πρωτεΐνες που χρειάζεται κάποιος στη διατροφή του μπορούν να καλυφθούν και με την κατανάλωση γαλακτοκομικών, ψαριού, αυγού, ξηρών καρπών και σπόρων.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ