Το Φεστιβάλ Αθηνών παίρνει παράταση

20 Αυγούστου 2014

Οι πόρτες της Πειραιώς 260 αναμένεται να ανοίξουν ξανά το Σεπτέμβριο με την επανάληψη πέντε τουλάχιστον παραγωγών.

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου πατάει replay. Οι πόρτες της Πειραιώς 260 αναμένεται να ανοίξουν ξανά το Σεπτέμβριο εγκαινιάζοντας για πρώτη φορά μια οργανωμένη φθινοπωρινή παρουσία με παραστάσεις που απόλαυσαν εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία και δικαιωματικά αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία.
Η συζήτηση για τις επαναλήψεις είχε ξεκινήσει ταυτόχρονα με τις αλλεπάλληλες ανακοινώσεις περί sold out - και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από την έναρξη της προπώλησης• μια συνθήκη που μπορεί να περιγράψει σχεδόν το σύνολο των ελληνικών παραγωγών. Ωστόσο, η επίσημη αυλαία για τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ έβαλε πιο αποφασιστικά στο τραπέζι αυτή τη σκέψη αφού υπήρξαν παραγωγές που έχουν… έτοιμο κοινό, έχοντας ήδη αφήσει πολλά ονόματα σε λίστες αναμονής.
Οι κουβέντες με τους συντελεστές τους και η επίλυση ζητημάτων που αφορούν σε τεχνικές δυσκολίες, φέρνουν ξανά στο επίκεντρο τουλάχιστον πέντε παραστάσεις. Αν όλα ευοδωθούν το Φεστιβάλ Αθηνών θα πάρει… παράταση για το φθινόπωρο με τις εξής παραγωγές:

* «Ματωμένος γάμος» σε σκηνοθεσία Λένας Κιτσοπούλου. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που ανέβαλαν τις διακοπές τους μέχρι τα τέλη Ιουλίου για να προλάβουν τη νέα δουλειά της αιρετικής σκηνοθέτιδας. Παρά τις όποιες ενστάσεις, η ματιά της πάνω στο Λόρκα προκάλεσε πραγματικό συνωστισμό θεατών τόσο στις δύο παραστάσεις όσο και στη γενική πρόβα.

* «Πάπισσα Ιωάννα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου. Η επάνοδος του εικονοκλάστη σκηνοθέτη μετά από ένα περιπετειώδες χειμώνα και μάλιστα σε ένα έργο που δουλεύει εδώ και δέκα χρόνια έκλεισε τη διοργάνωση του Φεστιβάλ Αθηνών με δύο περήφανα sold out.

* «Ελένη» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Η εναρκτήρια παράσταση των Επιδαυρίων και το βάπτισμα του πυρός για το νεαρό σκηνοθέτη, αν και πυροδότησαν πλήθος συζητήσεων από τη συντηρητική πτέρυγα της Επιδαύρου απέδωσε ταμειακά, ενώ έγινε δεκτή και με θετικές κριτικές. (Η παράσταση πρόκειται να φιλοξενηθεί στο κτήριο Δ της Πειραιώς 260).

* «Προμηθέας Δεσμώτης» σε σκηνοθεσία Εκτορα Λυγίζου. Η έτερη «πέτρα του σκανδάλου» για τον φετινό θεσμό των Επιδαυρίων δίχασε (για τους ίδιους λόγους με την «Ελένη» ως προς το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα), αλλά συγκέντρωσε περί τις 5.500 θεατών και συνέβαλε στη δειλή διαμόρφωση ενός νέου ρεύματος στο ύφος των παραστάσεων που φιλοξενούνται στο Αργολικό θέατρο. (Η παράσταση πρόκειται, επίσης να φιλοξενηθεί στο κτήριο Δ της Πειραιώς 260).

* «Φιλοκτήτης» σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου. Η αρτιότερη από κάθε άποψη παραγωγή του Φεστιβάλ Επιδαύρου έδρεψε δάφνες και εμπορικά – στο άθροισμα των δύο παραστάσεων συγκέντρωσε 13.000 θεατές – και έχει ήδη «κλείσει» την επάνοδό της την 4η Σεπτεμβρίου, στο Ηρώδειο.

Στη λίστα των επαναλήψεων όπως όλα δείχνουν θα προστεθούν δύο μικρότερης κλίμακας μεν αλλά εξίσου επιτυχημένες παρουσίες του Φεστιβάλ Αθηνών. Η ανατρεπτική «Ραμόνα travel» της ομάδας Bijoux de Kant που ανοίγει το φετινό ρεπερτόριο του θεάτρου της «Οδού Κυκλάδων» (1η Οκτωβρίου) στο πλαίσιο της παράτασης της φεστιβαλικής περιόδου. Δεν αποκλείεται να επανακάμψει και το outsider του Γιάννη Μόσχου πάνω σε έργα του Αντόν Τσέχοφ υπό τον τίτλο «Διασκεδαστικές ιστορίες περί θνητότητας» που πέτυχε επίσης τρεις sold out παραστάσεις.

tospirto

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace