Πως μπορώ να χάσω 10 έως 15 κιλά;

29 Αυγούστου 2014
Φαίη, 13 ετών ρωτά
Ρωτά η αναγνώστρια μας Φαίη Σ.

Γεια σας είμαι 13 χρονών με ύψος 160 cm και 85-86 κιλά πως θα μπορούσα να χάσω 10-15 κιλά

Απαντά η διαιτολόγος διατροφολόγος Κυριακή Απέργη

 
Για ποιον λόγω θα ήθελες να χάσεις βάρος; Το βάρος σου είναι αρκετά αυξημένο. Ο ΔΜΣ είναι 33,2 και 99η καμπύλη για το βάρος σου, δηλαδή παχύσαρκο και 65η καμπύλη για το ύψος σου και αυτό σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για κάποιες ασθένειες, όπως και για διαβήτη. Απαιτείται άμεση παρέμβαση γιατρό και παρακολούθηση  από διαιτολόγο και γυμναστή, για να επέλθει απώλεια βάρους.  Ποιος ανησυχεί περισσότερο για αυτό; Τι θεωρείς ότι φταίει για το αυξημένο σου βάρος; Αν θα ήθελες να κάνεις μια προσπάθεια θα πρέπει να έχεις την συμπαράσταση του περιβάλλοντος σου και προσωπική θέληση για μικρές αλλαγές, που όμως θα πρέπει να είναι μόνιμες. Υπάρχουν; Αν ναι,  τότε θα πρέπει να ακολουθήσεις μια διατροφή για απώλεια βάρους 0,5 με 1 κιλό την εβδομάδα. Η διατροφή θα πρέπει να έχει ποικιλία από όλες τις ομάδες τροφίμων κατά τη διάρκεια της ημέρας, με αποφυγή τηγανιτών και λιπαρών τροφών. Πρωινό απαραιτήτως, κυρίως γεύμα αποτελούμενο από όλες τις ομάδες τροφών, και κάτι πιο ελαφρύ για βραδινό, όπως σούπα ή σαλάτα με ψωμί και τυρί ή αυγό, τοστ ή αραβική με τυρί-γαλοπούλα,λαχανικά και ένα ποτήρι γάλα, ή γιαούρτι με φρούτα και 2-3 σνακ ενδιάμεσα, με συνδυασμό φρούτων και ωμών ξηρών καρπών ή κάποιο σνακ ολικής χωρίς ζάχαρη. Φροντίστε η μερίδες σας θα πρέπει να είναι κανονικές, για την ηλικία σου, όπως μια παλάμη κρέας, τρία δάκτυλα τυρί, και ένα κεσεδάκι ρύζι, μακαρόνια κτλ. με άφθονη σαλάτα. Επίσης, μην ξεχνάς το νερό και να πίνεις 8-10 ποτήρια την ημέρα. Απόφευγε τα αναψυκτικά και κράτησε το γλυκό σου να το μοιραστείς στην έξοδό σου μια με δυο φορές την εβδομάδα μαζί με μια φίλη σου ή την μαμά σου. Μην αποφεύγεις κοινωνικές εκδηλώσεις λόγω της εμφάνισης ή της διατροφής σου, αλλά οραματίσου από πριν τι επιλογές θα έχεις. Τέλος, η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας, ειδικά της αερόβιας είναι απαραίτητη τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα για 30’- 1 ώρα, όπως γρήγορο περπάτημα και ποδήλατο, κτλ., και καλό θα ήταν να καθηγείται από ειδικούς. Η άσκηση και η δίαιτα μπορούν να προσφέρουν έναν ευέλικτο και αποτελεσματικό τρόπο απώλειας βάρους  με την αύξηση του μεταβολισμού, χωρίς να μεγάλους και αυστηρούς περιορισμούς. Να αγαπάς το σώμα σου από τώρα και να του συμπεριφέρεσαι σαν να έχεις φτάσει στον στόχο σου. Μην ξεχνάς όμως, κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός και έχει διαφορετικές ανάγκες, γι’ αυτό ένας διαιτολόγος είναι απαραίτητος για εξειδικευμένη βοήθεια.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ