Πρωτάκι στο σχολείο: Πολύτιμες συμβουλές που κανείς δε σου είπε!

3 Σεπτεμβρίου 2014

Τι μπορεί και τι πρέπει να ξέρει ένα πρωτάκι προτού ξεκινήσει το σχολείο

Τα παιδιά πρέπει να είναι κοινωνικά έτοιμα, και κατά προτίμηση να είναι και ακαδημαϊκά έτοιμα στην έναρξη της σχολικής τους ζωής. Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής και Επιστημονικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου Αθηνών,αναφέρει σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες και ικανότητες που πρέπει να έχει κατακτήσει ένα παιδί προτού πάει στο δημοτικό.

Μαντούδης Στέλιος

Οι αναγκαίες κοινωνικές ικανότητες συμπεριλαμβάνουν:

•να μπορεί να συναναστρέφεται και με ανθρώπους εκτός του οικογενειακού του περιβάλλον

•να έχει την ικανότητα να μοιράζεται τα πράγματα του

•να παίζει και με άλλα παιδιά

•να πηγαίνει μόνο του τουαλέτα

•να έχει καλό έλεγχο συμπεριφοράς

•να μπορεί να αποχωριστεί τη μαμά

•να κάθεται και να ακούει

 

Οι ακαδημαϊκές ικανότητες που θα ήτανε καλό να κατέχει ένα παιδί είναι:

Ως προς την αριθμητική:

• να ξεχωρίζει τους αριθμούς

• να μπορεί να ξεχωρίζει ποιος αριθμός είναι μικρότερος/μεγαλύτερος από το 1-50

• να μπορεί να κάνει μια απλή πράξη πρόσθεσης και αφαίρεσης νοερά ή μετρώντας με τα δάκτυλα

• να ξέρει να μετράει από το 1-20 (και ανάποδα)

•Να μπορεί να βρει ενδοιάμεσους αριθμούς μέχρι το 20 (π.χ. ποιος είναι μεταξύ του 10 και του 12)

Ως προς την ανάγνωση:

• να αναγνωρίζει όλα τα γράμματα

• να έχει καθαρή έκφραση του λόγου

• να διακρίνει τους ήχους των γραμμάτων

•Να μπορεί να βρίσκει ποιο γράμμα ξεκινάει από μια λέξη

•Να μπορεί να συνδυάζει δύο γράμματα μαζί και να κατανοεί την έννοια της συλλαβή (τ και α μας κάνει τα)

Ως προς την κατανόηση του λόγου:

 

• Να κάνει σωστά την ερμηνεία απλών λέξεων

•Να μπορεί να περιγράψει μία ιστορία με σωστή αλληλουχία των γεγονότων

•Να μιλάει χρησιμοποιώντας σωστά το συντακτικό

•Να μπορεί να αντιληφθεί ανέκδοτα

Ως προς την γραφή:

• να μπορεί να γράψει τα μικρά και τα μεγάλα γράμματα χωρίς να χρειάζεται διόρθωση

•Να μπορεί να γράφει πάνω στις γραμμές ενός τετραδίου

•Να είναι σωστά προσανατολισμένα τα γράμματα του

•Να κρατάνε μία αναλογία (να έχουν ίδιο μέγεθος με ίδια διαστήματα μεταξύ τους)

Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, εξηγεί ότι το αναλυτικό πρόγραμμα που ακολουθεί το Υπουργείο βασίζεται στην οπτική μάθηση για αυτό και μετά από τα πρώτα μαθήματα τα παιδιά αρχίζουν να διαβάζουν και να γράφουν λέξεις και μικρές προτάσεις. Οι γονείς που θα διαπιστώσουν ότι τα παιδιά τους δυσκολεύονται στο να αφομοιώσουν το μάθημα, με το ρυθμό που επιβάλλει το σχολείο, καλό είναι να επισκεφτούν ένα Αναπτυξιακό Κέντρο προκειμένου να τους δώσει οδηγίες στο πώς να προετοιμαστεί σωστά το παιδί  και να τους συμβουλεύσει για τις πιθανές μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ