5 Λόγοι που δεν βλέπεις αποτελέσματα στην γυμναστική

4 Σεπτεμβρίου 2014

 

Στην πραγματικότητα όλοι όταν λένε πως θέλουν να χάσουν κιλά ενώ το πιστεύουν στην αρχή μετά τον πρώτο μήνα αρχίζει η καμπύλη του διαγράμματος να πέφτει με αρνητικό πρόσημο. Η γυμναστική δεν είναι δύσκολη, αντίθετα μπορεί να γίνει πολύ ευχάριστη αν της δώσουμε την σημασία που της χρειάζεται. Αν σπαταλάς πολλές ώρες στο γυμναστήριο και δεν βλέπεις τα αναμενόμενα αποτελέσματα, έχεις σκεφτεί ποτέ μήπως δεν κάνεις κάτι σωστά;

1. Δεν ξέρεις τι θέλεις

Έχεις να χάσεις κιλά και κάνεις χορευτική αεροβική. Δεν λέω καλό είναι το step, αλλά κυρίως για κάψιμο θερμίδων και καλή διάθεση. Αν ήθελες πραγματικά να προσπαθήσεις θα έκανες τρεις φορές την εβδομάδα διάδρομο ή ποδήλατο για 45 λεπτά. Ύστερα θα μπορούσες να ξεδώσεις αφρικάνικα.

2. Δεν συγκεντρώνεσαι

Την ώρα που πρέπει να κάνεις τις επαναλήψεις σου σκέφτεσαι που να είναι ο καλός σου την ίδια ώρα ή αν έκανες καλά που έπαιξες το ματς over. Συνήθως οι επαναλήψεις γίνονται χωρίς να καταλαβαίνεις τι κάνεις και το μόνο που αντιλαμβάνεσαι είναι το τέλος του μετρήματος. Άλλο χειρότερο; Η τηλεόραση την ώρα που κάνεις διάδρομο. Μην βλέπεις. Κλείσε το κινητό τηλέφωνο σου. Μην μιλάς συνέχεια με τον διπλανό σου και άκουσε μουσική . Αν θέλεις να δεις τι κυκλοφορεί στο γυμναστήριο κάτσε μετά και πιες έναν καφέ ή ένα χυμό καλύτερα στο μπαρ. Μπορεί η αυτοσυγκέντρωση να ακούγεται αστεία και να γελάς με το breath in και το breath out, αλλά μόνο έτσι θα καταλάβεις που είναι ο χαλαρός γλουτός σου και το στενό σου στέρνο.

3. Δεν είναι απαραίτητο να γίνεις σπρίντερ

Το πιο βαρετό στο χάσιμο λίπους είναι η διάρκεια. Σε καταλαβαίνω. Χρόνος δεν υπάρχει. Το πιο εύκολο πράγμα που μπορεί να κάνει ένας γυμναστής σε οποιαδήποτε αθλοπαιδιά του γυμναστηρίου σου είναι να σε κάνει να λαχανιάσεις. Νομίζεις ότι αν ιδρώσεις και στάζεις σαν παπί (για να μην αναφέρω την μυρωδιά) κατάφερες κάτι. Χαλάρωσε, γιατί για να αδυνατίσεις πρέπει να δουλεύεις στο πολύ 65%. Στον διάδρομο, στο ποδήλατο ή στο spinning. Πουθενά αλλού και σκίζω τα πτυχία μου.

4. Αγνοείς την σημασία και την ιστορία των αντιστάσεων

Αν είσαι αρχάριος, πρέπει πολύ απλά να κάνεις βάρη και δεν εννοώ να γίνεις Σβατσενέγκερ, ούτε Ράμπο. Κάνε τρεις φορές την εβδομάδα όλες τις μυικές ομάδες στα μηχανήματα και μετά αν έχεις χρόνο τράβα τα σχοινιά. Πόδια την μια μέρα. Στήθος δικέφαλο και πλάτη τρικέφαλο τις άλλες. τα αλτηράκια, τα λάστιχα, τα σχοινιά χρειάζονται περισσότερη προσοχή από τα μηχανήματα που παραμένουν σταθερά στις γωνίες και το άνοιγμά τους, ώστε να κάνουν την μισή δουλειά για σένα, που αντί να εισπνέεις στο εύκολο και να εκπνέεις στο δύσκολο θέλεις να γίνεις πειρατής της Καραϊβικής ή εσύ καλή μου Αλίκη στο ναυτικό με τα σχοινιά του σκάφους που μπήκαν στα γυμναστήρια και καλά έκαναν γιατί είχαμε βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια, αλλά θέλουν και επιδέξιους δικέφαλους πώς να το κάνουμε.

5. Μπαινοβγαίνεις στις διατροφές

Ναι, εσύ! Έλα, μωρέ μια τυροπιτούλα; θα φάω αυτήν και τίποτα την υπόλοιπη μέρα. Εξαντλείς τον εαυτό σου στην πείνα γιατί δεν μπορείς να φας 4 άντε 5 φορές την ημέρα. Δεν χρειάζεσαι δούλα να σου ετοιμάσει ένα τοστ ή μια σαλάτα με τόνο ή να παραγγέλνεις κοτόπουλο με ρύζι ή να φας δύο αβγά βραστά για πρωινό, ούτε χάθηκε ο κόσμος να κοιμηθείς με ένα γιαουρτάκι και σταφίδες μερικές μέρες. Το κρουασάν σοκολάτα και μένα μου αρέσει, γι αυτό το κόβω τον Φλεβάρη. Ακολούθησε ένα πιο μυαλωμένο πρόγραμμα διατροφής από αυτό του να μπαίνεις και να βγαίνεις σε ανόητες και ανούσιες, αλλά και επικίνδυνες για τον οργανισμό σου δίαιτες κάθε τόσο. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να μπλοκάρουν τον οργανισμό σου και μετά σαν καμήλα να πεισμώνει και να μην σου δίνει τα αποθέματά του, γιατί ποιος ξέρει τι άλλο θα σκεφτείς να τρως μόνο κάθε μέρα ύστερα από το κοτόπουλο για πρωινό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό;

Τα αποτελέσματα της γυμναστικής έρχονται με βοήθεια από εσένα. Βάζοντας τον εαυτό σου στην διαδικασία της προσοχής και ακολουθώντας με συνέπεια το πρόγραμμα σου θα καταφέρεις πιο γρήγορα και πιο σωστά αποτελέσματα για το σώμα σου.

Χρήστος Κουντουριώτης Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ-Personal Trainer

Πηγή: Επιστημονική Ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα (www.diatrofi.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ