Πολύ έξυπνο: Πώς δυο νέοι Έλληνες έκαναν επιχείρηση το σπιτικό φαγητό

5 Σεπτεμβρίου 2014

To Cookisto (www.cookisto.com) είναι μια online κοινότητα που σου επιτρέπει να δεις τι μαγειρεύεται στην γειτονιά σου ή να μοιραστείς τις σπιτικές σου δημιουργίες! Οι ιδρυτές του, Μιχάλης Γκόντας και Πέτρος Πιτσιλής, μιλάνε στο Youth Platform γι' αυτό το εγχείρημα που ήδη μετρά πάνω από 17.000 μέλη, ενώ πρόσφατα εγκαταστάθηκε και στην Αγγλία!

Η μαγειρική δεν ήταν το αγαπημένο μας χόμπι με συνέπεια να μας λείψει πολύ το σπιτικό φαγητό. Αυθόρμητα συνειδητοποιήσαμε πόσο εύκολο θα ήταν για κάποιον που μαγειρεύει, για τον ίδιο ή την οικογένειά του, να αυξήσει τον αριθμό των μερίδων και να τις μοιραστεί με ανθρώπους που είτε δε γνωρίζουν, είτε δεν έχουν χρόνο να μαγειρέψουν. Φυσικά, έμπνευση στο παραπάνω εγχείρημα υπήρξε το ευρύτερο κίνημα της Συνεργατικής Κατανάλωσης και η αφορμή ήταν η πτυχιακή εργασία του Μιχάλη η οποία πραγματοποιήθηκε ως επιχειρηματικό σχέδιο.

Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς marketing budget, το Cookisto στην Αθήνα μετρά πάνω από 17.000 μέλη, ενώ χιλιάδες μερίδες έχουν μοιραστεί μέσα από την πλατφόρμα μας. 

Στην Αγγλία ξεκινήσαμε πριν από κάποιες εβδομάδες και ήδη το concept έχει αγκαλιαστεί από το αγγλικό κοινό. Οι βασικές διαφορές των δύο χωρών είναι ότι στην Αγγλία οι επαγγελματίες μάγειρες είναι περισσότεροι και είναι πολύ δυνατό το στοιχείο των ethnic cuisines, χάρη στον πολυπολιτισμικό χαρακτήρα της χώρας.
Τα πρώτα έσοδα του Cookisto προέρχονται από σπόνσορες και το ποσοστό προμήθειας επί των συναλλαγών. Αντίστοιχες εταιρείες του εξωτερικού ακολουθούν παρόμοια μοντέλα, με το πιο διαδεδομένο να είναι αυτό της προμήθειας σε κάθε συναλλαγή.

Όπως συχνά λέγεται στο χώρο μας, η διαφορά σε αξία μιας καλής από μια κακή ιδέα δεν ξεπερνά τα 5 ευρώ! Με λίγα λόγια, η ιδέα είναι το λιγότερο σημαντικό σε ένα επιχειρηματικό εγχείρημα, ενώ αντιθέτως η εκτέλεση είναι το παν. Γι' αυτό και, ειδικά στα πρώτα στάδια μιας εταιρίας, οι επενδυτές δίνουν έμφαση πρωτίστως στην ομάδα και στο όραμα τους. Είναι γνωστό άλλωστε πως η πλειοψηφία των startups τροποποιεί την αρχική της ιδέα αρκετά μέχρι να βρει την κατάλληλη «συνταγή».

Είναι αλήθεια ότι όλοι μας επηρεαζόμαστε αρνητικά από την κρίση, έμμεσα ή άμεσα. Από τη μεριά μου, θεωρώ ότι είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε την κατάσταση, να σταματήσουμε να γκρινιάζουμε και να επικεντρωθούμε σε αυτά που περνούν από το χέρι μας και μπορούμε να αλλάξουμε. Είναι περίοδος στην οποία πρέπει όλοι να επενδύσουμε στους εαυτούς μας, να αναπτύξουμε τις δυνατότητες μας, να αναλάβουμε πρωτοβουλίες. Προβλήματα ίσον ευκαιρίες. Αυτό που κάνει ένας επιχειρηματίας είναι να λύσει τα πρόβληματα με έναν οικονομικά βιώσιμο τρόπο. Κοιτώντας την κατάσταση μέσα από αυτό το πρίσμα, βλέπουμε μόνο προκλήσεις και ευκαιρίες για βελτίωση. 

Do not bet on the horse, bet on the rider
Αρχή ήμισυ παντός 
Put your future in good hands - your own

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ