Τα 6 πιο συνηθισμένα λάθη που όλοι κάνουμε στη δίαιτα

8 Σεπτεμβρίου 2014

Η βιασύνη

Όλοι θέλουν να χάσουν γρήγορα πολλά κιλά! Γιατί είναι λάθος αυτό; Επειδή οι δίαιτες που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους (άνω του ενός κιλού με δύο κιλά την εβδομάδα) δεν συμβάλλουν στη μείωση του λίπους, αλλά κυρίως στην μη επιθυμητή απώλεια μυϊκής μάζας. Ο ενδεδειγμένος ρυθμός απώλειας βάρους, που εξασφαλίζει τη σωστή θρέψη του οργανισμού και την απώλεια λιπώδους ιστού, είναι το μισό με ένα κιλό την εβδομάδα. 
 
Ο αποκλεισμός τροφίμων
 
Οποιαδήποτε δίαιτα αποκλείει μια ολόκληρη ομάδα τροφίμων (π.χ., υδατάνθρακες, πρωτεΐνες) μπορεί να οδηγεί σε απώλεια βάρους μεν, αλλά με την ταυτόχρονη στέρηση από τον οργανισμό πολύτιμων θρεπτικών συστατικών (βιταμινών, ιχνοστοιχείων κλπ.). Επιπλέον κατά κανόνα, η απώλεια βάρους που επιτυγχάνεται είναι πρόσκαιρη.

Ο…καναπές
 
Ο συνδυασμός της δίαιτας με κάποια μορφή ήπιας άσκησης (π.χ., περπάτημα) είναι πάντα πιο αποτελεσματικός για την απώλεια βάρους, σε σχέση
με το να κάνετε μόνο δίαιτα, χωρίς άσκηση. Η σωματική δραστηριότητα θωρακίζει τους μύες που, λόγω της δίαιτας, είναι οι πρώτοι που βάλλονται (κατά το αδυνάτισμα ο οργανισμός «επιτίθεται» πρώτα στη μυϊκή μάζα και μετά στο λιπώδη ιστό).

Ο ακατάλληλος χρόνος (ή χρονική περίοδος)
 
Η δίαιτα, αναμφίβολα, αποτελεί μια ταλαιπωρία για τον οργανισμό, γι’ αυτό και συνιστάται να την ξεκινήσετε σε μία περίοδο ηρεμίας. Αντιθέτως αποφύγετε να κάνετε δίαιτα σε περιόδους οικογενειακής ή επαγγελματικής πίεσης.

Η παγίδα των light
 
Έχει παρατηρηθεί ότι ενώ στην αγορά αυξάνει ο αριθμός των light προϊόντων, τα ποσοστά της παχυσαρκίας δεν μειώνονται. Χρειάζεται λοιπόν ορθή επιλογή των light προϊόντων π.χ., ένα αναψυκτικό light χωρίς θερμίδες μπορεί να ενταχθεί στη δίαιτα. Αντιθέτως το να βάλετε δυο κουταλιές της σούπας μαγιονέζα light στο σάντουιτς σας δεν σας παρέχει κάποιο όφελος, γιατί το γεγονός ότι είναι light  δεν σημαίνει ότι δεν έχει θερμίδες!

Η ζυγαριά!
 
Το καθημερινό ζύγισμα είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της δίαιτας! Το μυστικό είναι να ζυγίζεστε μία φορά την εβδομάδα, ούτως ώστε να δώσετε στον εαυτό σας την χαρά ότι χάσατε ικανοποιητικό βάρος και όχι ελάχιστα γραμμάρια. Άλλωστε αυτό που έχει σημασία δεν είναι το
ποσοτικό αποτέλεσμα, αλλά η ποιοτική απώλεια βάρους με απώλεια λίπους.

Πηγή: Κέντρο Διατροφικής Αγωγής, Χάρης Δημοσθενόπουλος
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ