Ξεκινάς υγιεινή διατροφή; Οι 10 καλύτερες τροφές!

8 Σεπτεμβρίου 2014


Είναι εξαιρετικά χρήσιμο να προσδιορίσουμε τις τροφές τις οποίες μπορούμε να καταναλώνουμε σε αφθονία (εφόσον, Βέβαια, δεν είμαστε σε δίαιτα], οι οποίες θα εξασφαλίσουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας. θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι καλές και κακές τροφές δεν υπάρχουν. Απλώς άλλες τροφές πρέπει να καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες, γιατί δεν περιέχουν λιπαρά αλλά είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, και άλλες πρέπει να καταναλώνονται σε μικρές ποσότητες λόγω της υψηλής περιε- κτικότητάς τους σε λιπαρά.Έτσι, μπορούμε να καταλήξουμε στον ακόλουθο κα - τάλογο, που περιλαμβάνει δέκα από τις πιο πλήρεις τροφές όσον αφορά την πε- ριεκτικότητά τους σε θρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη] και ιχνοστοιχεία (βιταμίνες και μέταλλα).

1) Ασπράδια αυγών
Πρόκειται για την υψηλότερης απορροφητικότητας πρωτεΐνη που υπάρχει στη φύση. 0 δείκτης απορρόφησηςτου αυγού είναι 3,9 με άριστα το U. θα πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι ο κρόκος δυστυχώς περιέχει 300 mg χοληστερίνης ο ένας, ενώ η μέγιστη ποσότητα που πρέπει να προσλαμβάνει ο οργανισμός του ανθρώπου ημερησίως είναι περίπου 250 mg. Ασφαλώς, μπορούμε να καταναλώνουμε δύο έως τρεις κρόκους την εβδομάδα, εφόσον δεν έχουμε διαπιστωμένο πρόβλημα υπερχοληστερολαιμίας.

2) Δημητριακά (νιφάδες βρόμης, κριθαριού, σταριού, σόγιας κ.λπ.)
Το γνωστό κουάκερ ή μούσλι είναι ποιοτικής μορφής υδατάνθρακας που σταθεροποιεί τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, με αποτέλεσμα και να εξασφαλίζουμε την απαραίτητη ενέργεια για όλη την ημέρα, αλλά και να αντιμετωπίζουμε τη διάθεση για γλυκό με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Παράλληλα, σημαντική είναι η περιεκτικότητά τους σε κυτταρικές ίνες, οι οποίες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία του παχέος εντέρου.

3) Φρούτα. 
Είναι ιδανική επιλογή, γιατί δίνουν την αίσθηση της γλυκιάς γεύσης με λίγες θερμίδες, μια και το μεγαλύτερο μέρος τους είναι νερό, ενώ η περιεκτικότητά τους σε λίπος (με εξαίρεση το αβοκάντο] είναι μηδενική. Ακόμα, περιέχουν κυτταρικές ίνες με όλες τις ευεργετικές ιδιότητες (αίσθηση κορεσμού, καλή απορρόφηση τροφών, καλή λειτουργία του εντέρου κ.λπ.). Επιπλέον, ας σημειωθεί ότι η περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες και μέταλλα είναι πραγματικά σημαντική.

4) Ψάρια
Είναι άριστης ποιότητας πρωτεΐνη με χαμηλά λιπαρό και εμ - φανίζουν υψηλό δείκτη απορροφησιμότητας. Τα περισσότερα ψάρια έχουν λίγα λιπαρά. Τα λιπαρά αυτά, όμως, περιέχουν λιπαρά οξέα, που ονομάζονται ΩΜΕΓΑ-3, και έχουν την ιδιότητα να συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης, ενώ προστατεύουν τα ερυθρά αιμοσφαίρια του αίματος, που μεταφέρουν το οξυγόνο, από το να καταστρέφονται όταν περνούν από τα μικρά αρτη- ρίδια. Τέλος, διατηρούν την ισορροπία της κυτταρικής μεμβράνης σε λιπαρά οξέα, κάτι που συμβάλλει σημαντικά στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

5) Καστανό ρύζι
Συνιστά πλούσια πηγή σύνθετου υδατάνθρακα με υψηλή απορροφησιμότητα, που εξασφαλίζει τη σταθεροποίηση των επίπεδων ενέργειας του οργανισμού μας, ενώ είναι από τις πλουσιότερες φυσικές πηγές σε μέταλλα και κυρίως σε ψευ- I δάργυρο.

6) Φακές
Είναι από τις λίγες τροφές στη φύση που συνδυάζουν υψηλής ποιότητας περιεκτικότητα σε σύνθετους υδατάνθρακες, πρωτεΐνη υψηλής Βιολογικής αξίας και σίδηρο, με αποτέλεσμα να θεωρούνται πλήρης τροφή.

7) Μακαρόνια ολικής άλεσης
Πρόκειται για πλούσια πηγή σύνθετου υδατάνθρακα, που περιέχει και καλής ποιότητας φυτική πρωτεΐνη. Αποτελούν ένα ποιοτικό γεύμα (όταν μαγειρεύονται ασφαλώς χωρίς την προσθήκη λιπαρών). Η μεγάλη τους περιεκτικότητα σε τρυ- ;ιάς     πτοφάνη Βελτιώνει τη διάθεση και εξασφαλίζει ήρεμο ύπνο, αν και δε θα πρέπει να καταναλώνονται ως δείπνο λόγω του ότι υπάρχει περίπτωση αύξησης τουλιπώδους ιστού, 

8) Κοτόπουλο και γαλοπούλα
Αν θέλουμε υψηλής Βιολογικής αξίας πρωτεΐνη, αποφεύγομαι     ντας το κόκκινο κρέας και την περιεκτικότητά του σε λιπαρά και χοληστερόλη, τότε πλύση είναι το στήθος του κοτόπουλου και της γαλοπούλας, μαγειρευμένο χωρίς προσθήκη λιπαρών (βούτυρο, λάδι). Εξαιτίας του γεγονότος ότι η απορροφησιμότητα της πρω- εμ -     τεΐνης του κοτόπουλου είναι αρκετά υψηλή, ενώ η περιεκτικότητά του σε λίπος πολύ χαμηλή, συνιστά πολύ καλή επιλογή,      

9) Γιαούρτι με μηδενικά ή χαμηλά λιπαρά
Είναι     υψηλή     πηγή ασβεστίου, μετάλλου πολύ σημαντική για τη γενική υγεία του οργανισμού. Επίσης, αποτελεί πηγή πρωτεΐνης με υψηλή απορροφησιμότητα, αλλά και κατάλληλη τροφή ανάμεσα στα Βασικά γεύματα.

10) Λαχανικά
Πρόκειται για πλούσια πηγή Βιταμινών και μετάλλων, που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη για την καλή λειτουργία του οργανισμού μας. Περιέχουν άφθονες κυτ- ταρικέςίνες, που βοηθούν στην κινητοποίηση του εντέρου, ενώ εξασφαλίζουν το ας     αίσθημα του κορεσμού με πολύ λίγες θερμίδες . Παράλληλα, αποτελούν ιδανικό συνοδευτικό των πρωτεϊνών, με τις οποίες συνδυάζονται θαυμάσια. Επίσης, η περιεκτικότητά τους σε ορισμένες ουσίες, τις οποίες ονομάζουμε φυτοοιστρο- γόνα και φαινολικές ενώσεις, τα καθιστά απαραίτητα για την ενίσχυση της κυτταρικής μεμβράνης του DNA, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η προστασία απέναντι στις επιθέσεις των ελεύθερων ριζών και των καρκινογενών παραγόντων.


Πηγή: “Διατροφή για μια καλύτερη ζωή” Γιώργος Μουλίνος

Ευχαριστούμε τις εκδόσεις Ψυχογιός
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ