Λάθη που διόρθωσα και έχασα γρήγορα κιλά πριν το γάμο!

10 Σεπτεμβρίου 2014

Μάθετε από την εμπειρία μίας γυναίκας για να γλυτώσετε χρόνο από την προσπάθεια σας να χάσετε βάρος.

Η περιπέτεια μου να χάσω τα κιλά που ήθελα δεν είναι μία από αυτές τις πετυχημένες ιστορίες που βλέπετε στην τηλεόραση. Στη δική μου περίπτωση, τίποτα δεν ήταν εύκολο. Πέρασαν χρόνια κάνοντας τα ίδια λάθη ξανά και ξανά, κάτι που οδήγησε στο να μην χάνω σχεδόν τίποτα. Εάν είστε αποφασισμένες και θέλετε από τα βάθη της ψυχής σας να χάσετε τα περιττά κιλά, πάρτε κάποια μαθήματα από την ιστορία μου σχετικά με το τι δεν πρέπει να κάνετε και πώς μαθαίνοντας από αυτά  κατάφερα να αντιστρέψω την κατάσταση και να φθάσω στο στάδιο που βρίσκομαι σήμερα.

Πριν (1999)

Δεν έτρωγα ποτέ πρωϊνό.
Ήξερα ότι έπρεπε να τρώω λιγότερο και για αυτό κρατιόμουν και δεν έτρωγα μέχρι που έφτανα στο σημείο να πεινάω τόσο πολύ που δεν άντεχα άλλο. Με άλλο λόγια, δεν έβαζα τίποτα στο στόμα μου μέχρι την ώρα του μεσημεριανού. Αυτό έγινε συνήθεια και είχε ως αποτέλεσμα να επιβραδύνει το μεταβολισμό μου. Επίσης την ώρα του φαγητού πεινούσα τόσο που κατέληγα να τρώω και μεγαλύτερες μερίδες από ότι θα έπρεπε. Αυτή η τακτική που είχα επιβάλλει στον εαυτό μου όχι μόνο δεν συντέλεσε στο να χάσω βάρος αλλά με έκανε να βάλω ακόμα περισσότερα κιλά. Όταν άρχισα να τρώω πρωϊνό, παρατήρησα πως άρχισα να χάνω και βάρος.

Έκανα μόνο ένα είδος γυμναστικής.
Όταν ήμουν υπέρβαρη, ένιωθα πολύ άβολα όταν βρίσκομουν ανάμεσα σε κόσμο και ντρεπόμουν πολύ να φοράω εφαρμοστά παντελόνια/κολάν στο μάθημα στο γυμναστήριο (ειδικά με τους τεράστιους καθρέφτες που υπήρχαν στην αίθουσα) αλλά και να τρέχω στο δρόμο καθώς δεχόμουν πολλά επικριτικά σχόλια από περαστικούς οδηγούς για τα στήθη και τον πισινό μου. Κάποια στιγμή όμως, ένας φίλος μου πρότεινε να πάμε μαζί σε ένα μάθημα yoga και έχω να πω πως κόλλησα για τα καλά. Όλη η ατμόσφαιρα ήταν πολύ ζεστή και όλοι μέσα στην ομάδα ήταν τρυφεροί και υποστηρικτικοί μαζί μου. Κάνεις δεν με κοιτούσε ή δεν νοιαζόταν για την εξωτερική μου εμφάνιση.  Άρχισα να πηγαίνω τρεις φορές την εβδομάδα αλλά ένιωθα μπερδεμένη γιατί δεν έχανα κιλά. Δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι όλα τα είδη γυμναστικής δεν είναι τα ίδια ώσπου ένας φίλος μου πρότεινε να εμπλουτίσω το εβδομαδιαίο πρόγραμμα γυμναστικής μου με κάποιες ασκήσεις cardio. Άρχισα με κάποιες περιόδους των 15 λεπτών τρεξίματος κάποιες μέρες της εβδομάδας και ήταν σαν κάποιος να πάτησε ξαφνικά ένα διακόπτη. Τα κιλά που φαίνονταν στη ζυγαριά άρχισαν να «κατηφορίζουν»!

Λάτρευα τα φάγητα υψηλά σε υδατάνθρακες!
Κράκερς, ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά. Ναι σε όλα, θα έλεγα στο παρελθόν! Τα έτρωγα με κάθε γεύμα και έτσι δεν υπήρχε χώρος ή όρεξη για τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Αποφάσισα λοιπόν να σταματήσω να τρώω ψωμί καθώς ήταν το πρωταρχικό συστατικό της εβδομαδιαίας μου διατροφής. Η κοιλιά μου πονούσε συχνά και κατέληξα να μην τρώω γλουτένη για έξι χρόνια. Φυσικά και αυτό δεν το έκανα σωστά καθώς αντικατέστησα όλα τα φαγητά πλούσια σε υδατάνθρακες  με αυτά που δεν είχαν γλουτένη.

Έτρωγα ανθυγιεινές μερίδες.
Είμαι σίγουρη πως κληρονόμησα την όρεξη για τα γλυκά από την μητέρα μου. Έπρεπε κάπως να περιορίσω αυτήν την όρεξη οπότε σταμάτησα να φτιάχνω γλυκά στο σπίτι. Άρχισα να ψωνίζω μόνο από καταστήματα υγιεινής διατροφής  και γέμισα όλα τα ντουλάπια της κουζίνας με υγιεινά προϊόντα που έβρισκα. Κάσιους, αποξηραμένα μάνγκο, φρέσκους χυμούς, φυστικοβούτυρο, δημητριακά ολικής αλέσεως και χούμους – μερικά από αυτά. Έκοψα τα μπισκότα και τα παγωτά αλλά δεν με πείραξε γιατί ποτέ δεν μετρούσα πόσο έτρωγα από το κάθε φαγητό. Αυτονόητο λοιπόν το γεγονός ότι απέκτησα βάρος καθώς ήμουν με το βάζο του φυστικοβούτυρου στο χέρι όλη μέρα. Άρχισα να χάνω όλα αυτά τα έξτρα κιλά μόνο όταν απέκτησα κύπελλα και κουτάλια μέτρησης μεριδών για να βλέπω συνεχώς πόσο ακριβώς πρέπει να είναι μία φυσιολογική μερίδα από το κάθε φαγητό.

Μετά (2008)
Δεν ήμουν ποτέ μία φυσικά λεπτή γυναίκα, έτσι όταν απέκτησα τα 18 ανεπιθύμητα κιλά ήμουν ήδη 5 ή περισσότερα κιλά παραπάνω από το κανονικό.  Το «ταξίδι» μου να χάσω αυτά τα κιλά κράτησε 5 χρόνια – πολύ περισσότερο από ότι θα έπρεπε – κάτι που οφείλεται στα λάθη που έκανα.
Από τη μέρα που άρχισα να παρακολουθώ την καθημερινή μου πρόσληψη θερμιδών – δίνοντας έμφαση στα φρούτα, λαχανικά, άπαχες πρωτεϊνες και δημητριακά ολικής αλέσεως – αλλά και που άρχισα να γυμνάζομαι τακτικά (τρέξιμο και yoga) περίπου πέντε φορές την εβδομάδα, έχανα μισό κιλό την εβδομάδα για περίπου ένα χρόνο

Ένιωθα πολύ ευχαριστημένη και ικανοποιημένη με την πρόοδο και την αποφασιστικότητα μου, όχι μόνο επειδή ένιωθα πιο όμορφη αλλά επίσης ένιωθα πως είχα περισσότερη ενέργεια και όρεξη να ζήσω τη ζωή μου.

Σήμερα (2014)
Ακόμα και μετά από δύο εγκυμοσύνες, κατάφερα να διατηρήσω το βάρος μου στο ιδανικό επίπεδο. Θα ήθελα να συμβουλεύσω όλους τους ανθρώπους που προσπαθούν να χάσουν βάρος να μην εγκαταλείψουν την προσπάθεια. Ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής και άσκησης είναι οι μόνες λύσεις.

Και εσείς όπως και εγώ τώρα θα νιώθετε περήφανοι βλέποντας τις φωτογραφίες σας, του ΠΡΙΝ και του ΜΕΤΑ!

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ