Οι καλύτερες και χειρότερες τροφές για την κακοσμία στόματος

14 Σεπτεμβρίου 2014

 

Αν φροντίζετε την υγιεινή των δοντιών σας, τα βουρτσίζετε τακτικά και στο πλύσιμο καθαρίζετε και τη γλώσσα σας, αλλά εξακολουθείτε να έχετε δυσάρεστη αναπνοή, τότε είναι πιθανό να φταίει η διατροφή σας...

Ορισμένες τροφές προκαλούν κακοσμία στο στόμα, ενώ μερικές άλλες σας βοηθούν να έχετε πιο καθαρή και δροσερή αναπνοή.

Δείτε ποιες είναι αυτές οι τροφές, έτσι ώστε να ξέρετε ποιες να αποφεύγετε και ποιες να προτιμάτε για πιο ευχάριστη αναπνοή.

Τροφές και ποτά που προκαλούν κακοσμία στο στόμα

Σκόρδο και κρεμμύδι: Αυτά τα δύο είναι ο μεγαλύτερος εχθρός σε αυτό τον τομέα και οι περισσότεροι από εμάς το γνωρίζουμε ήδη καλά.

Η κακοσμία που προκαλούν στο στόμα συμβαίνει γιατί οι δύσοσμες ενώσεις του θείου στο σκόρδο και στα κρεμμύδια παραμένουν στο στόμα σας, απορροφώνται στην κυκλοφορία του αίματος και αποβάλλονται όταν εκπνέετε.

Καφές και αλκοόλ: Ο καφές και τα αλκοολούχα ποτά δημιουργούν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την ανάπτυξη των βακτηρίων στην στοματική κοιλότητα. Μπορούν επίσης να αποξηράνουν/αφυδατώσουν το εσωτερικό του στόματος, κάτι που μειώνει τη ροή του σάλιου και επιτρέπει στα δυσώδη βακτήρια να μείνουν περισσότερη ώρα εκεί.

Γενικά: Πολλές άλλες τροφές, συμπεριλαμβανομένων των γαλακτοκομικών προϊόντων, του κρέατος και των χυμών, είναι πιθανό μερικές φορές να γίνουν αιτίες για κακή αναπνοή. Κάθε τροφή ή ποτό, μπορεί, εν δυνάμει, να προκαλέσει δύσοσμη αναπνοή, εάν παραμείνει στο στόμα για πολλή ώρα.

Τροφές και ποτά που καταπολεμούν την κακοσμία στο στόμα

Νερό: Βοηθάει όσο τίποτα άλλο για να αποβάλλετε όλα τα υπολείμματα τροφών, από τα οποία τρέφονται και τα βακτήρια που προκαλούν δυσοσμία. Επίσης, η κατανάλωση νερού ευνοεί την παραγωγή σάλιου, το οποίο λειτουργεί ως ένας καθαριστικός παράγοντας στο στόμα, διαλύοντας κάθε δύσοσμη ουσία σε τροφές και ποτά.

Γιαούρτι: Αν και ως γαλακτοκομικό προϊόν θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι γίνεται να προκαλέσει δυσοσμία στο στόμα, εντούτοις έρευνα Ιαπώνων ερευνητών έδειξε ότι η κατανάλωση περίπου 85 γραμμαρίων γιαουρτιού, δίχως ζάχαρη, και με προβιοτικούς παράγοντες (καλά βακτήρια), δύο φορές την ημέρα για περίοδο 6 εβδομάδων, μειώνει την κακή αναπνοή, επειδή βοηθάει στην μείωση των συγκεντρώσεων των χημικών ενώσεων σουλφιδίων. Επίσης, το γιαούρτι είναι καλή πηγή βιταμίνης D, η οποία μειώνει τα βακτήρια στο στόμα.

Βότανα και μπαχαρικά: Ο μαϊντανός περιέχει χλωροφύλλη, η οποία εξουδετερώνει την κακοσμία στο στόμα. Άλλα φυτικά προϊόντα που συνδέονται με την καλύτερη αναπνοή περιλαμβάνουν το γαρύφαλλο, τον γλυκάνισο και το μάραθο.

Τσίχλα δίχως ζάχαρηΕίναι ένας προφανής αλλά και αποτελεσματικός τρόπος καταπολέμησης της κακοσμίας του στόματος. Το μάσημα της τσίχλας χαλαρώνει/ξεκολλάει τα υπολείμματα τροφών και τα νεκρά κύτταρα από τα δόντια, τα ούλα και τη γλώσσα και ευνοεί την παραγωγή σάλιου. Μια τσίχλα χωρίς ζάχαρη, αλλά με γλυκαντική ουσία όπως η ξυλιτόλη είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για την καταπολέμηση της κακής αναπνοής, επειδή η ξυλιτόλη εμποδίζει την ανάπτυξη βακτηρίων στο στόμα. Για βέλτιστα αποτελέσματα, μασήστε μια τέτοια τσίχλα για τουλάχιστον πέντε λεπτά ακριβώς μετά από ένα γεύμα.

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ