Απώλεια βάρους ή μείωση του λίπους, τι να προτιμήσω;

14 Σεπτεμβρίου 2014
Όλοι οι υπέρβαροι άνθρωποι στον κόσμο ψάχνουν την κατάλληλη μέθοδο για να μειώσουν το Βάρος τους και ακολουθούν διάφορους τρόπους δίαιτας (χημικές, θερμιδικές, μονοφαγίας), διάφορους τύπους από θαυματουργές κρέμες και ό,τι άλλο προτείνεται. Ωστόσο, όταν ο στόχος είναι λάθος, συνήθως και η τεχνική αποτυγχάνει. Και αυτό γιατί, ο στόχος δεν πρέπει να είναι η απώλεια Βάρους αλλά η μείωση του λίπους.
Το Βάρος του ανθρώπινου σώματος, εκτός από λίπος, αποτελείται και από άλλα πολυτιμότατα στοιχεία, όπως ενδοκυτταρικό και εξωκυτταρικό υγρό, κόκαλα (οστίτη ιστό), ανόργανα άλατα, γλυκογόνο και, κυρίως, κυτταρικό ιστό (σκελετικοί μύες, σπλαχνικοί μύες, νευρικός ιστός και επιθηλιακός ιστός). Επομένως, ο εχθρός του ανθρώπινου οργανισμού από άποψη υγιεινής αλλά και αισθητικής είναι το λίπος.Όταν, λοιπόν, το μεγαλύτερο μέρος του Βάρους που χάνουμε προέρχεται από κυτταρικό ιστό, τότε η δίαιτα συνιστά πλήρη αποτυχία. Και αυτό γιατί όχι μόνο αισθανόμαστε κούραση, εκνευρισμό, ατονία και πτώση της απόδοσης, αφού ο κυτταρικός ιστός είναι ο κυρίως ενεργός ιστός του σώματός μας, ούτε γιατί δε θα έχουμε το αναμενόμενο αισθητικό αποτέλεσμα, μια και το λίπος έχει χαμηλό ειδικό Βάρος, χαμηλότερο και από το νερό, κι έτσι καταλαμβάνει πολύ μεγάλο όγκο, ενώ ο κυτταρικός ιστός είναι υψηλής πυκνότητας ιστός με υψηλό ειδικό Βάρος, άρα καταλαμβάνει σχετικά μικρό όγκο. 0 κύριος λόγος αποτυχίας είναι ότι μειώνοντας τον κυτταρικό ιστό, διαταράσσουμε και το ρυθμό του μεταβολισμού μας, αφού το μεγαλύτερο μέρος της Βιοχημικής και, φυσικά, της μεταΒολικής μας δραστηριότητας πραγματοποιείται στον κυτταρικό μας ιστό.
Πιο συγκεκριμένα, ο μόνος ιστόςτου σώματος που έχει απαιτήσεις για φαγητό και προϊόντα θρέψης είναι ο κυτταρικός. Κατά συνέπεια, μειώνοντας τον κυτταρικό ιστό μειώνουμε και τις απαιτήσεις του οργανισμού μας για φαγητό.Έτσι, μετά το τέλος της δίαιτας παχαίνουμε πολύ εύκολα, τρώγοντας λιγότερο από ό,τι στο παρελθόν.

 
Καταλήγουμε, λοιπόν, στο αυτονόητο συμπέρασμα ότι ο στόχος της προσπάθειάς μας πρέπει να είναι η μείωση του λίπους μας και όχι του κυτταρικού μας ιστού, του οποίου τις απαιτήσεις σε θρεπτικά συστατικά πρέπει να φροντίσουμε να καλύπτουμε έτσι ώστε να παραμένει αμετάβλητος ή, τουλάχιστον, να μειωθεί όσο το δυνατό λιγότερο. Με τον τρόπο αυτό, ούτε θα κινδυνεύσει η υγεία μας, ούτε θα μειωθεί η ενέργειά μας, ενώ θα διατηρηθεί ο βασικός μας μεταβολισμός, με αποτέλεσμα να μην παχαίνουμε με το παραμικρό μετά την ολοκλήρωση της δίαιτας.


Πηγή: “Διατροφή για μια καλύτερη ζωή”, Γιώργος Μουλίνος

Ευχαριστούμε τις εκδόσεις “Ψυχογιός"
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ