Όχι στη δίαιτα, ναι στην αλλαγή του τρόπου διατροφής

14 Σεπτεμβρίου 2014

0 προβληματισμός που κυριαρχεί ευρύτατα σε όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος συνοψίζεται στη φράση: «Τώρα είμαι σε δίαιτα και χάνω Βάρος, αλλά, όταν ξαναρχίσω την κανονική μου διατροφή, φοβάμαι ότι θα ξαναπαχύνω». Η απορία, λοιπόν, που γεννιέται άμεσα σχετίζεται με το ποια επιτέλους είναι αυτή η «κανονική» διατροφή και ποια είναι αυτή η κατάσταση περιορισμού και πείνας που ονομάζεται «δίαιτα». Εδώ ακριβώς βρίσκεται η αφετηρία του προβλήματος, το οποίο οφείλεται στην ελλιπή ενημέρωση που έχει ο κόσμος γύρω από το θέμα «Διατροφή-Απώλεια Βάρους-Δίαιτα και υπερφαγία».
Αλλά, ας διασαφηνίσουμε τι σημαίνει ο όρος «κανονική» διατροφή. Αν θεωρούμε ότι η «κανονική» διατροφή συμπεριλαμβάνει τηγανητά, Βούτυρο στο φαγητό, ολόπαχα γαλακτοκομικά, γλυκά, λιπαρά και έτοιμα φαγητά, τότε σίγουρα έχουμε παρερμηνεύσει τον όρο. Χωρίς να πρέπει να αποκλείσουμε αυτές τις τροφές από το διαιτολόγιό μας, οπωσδήποτε πρέπει να τις καταναλώνουμε σε πολύ μικρές ποσότητες.
Από την άλλη πάλι, αν θεωρούμε ότι δίαιτα σημαίνει συνεχής απαγόρευση, με αποτέλεσμα να φτάνουμε στο όριο της πείνας και της λιποθυμίας, τότε είναι σίγουρο ότι απέχουμε πολύ από την αλήθεια.
Επομένως, ο όρος που πρέπει να χρησιμοποιούμε είναι υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και όχι δίαιτα. Συγκεκριμένα, ισορροπημένη διατροφή σημαίνει ότι μειώνουμε τα λιπαρά (κυρίως τα ζωικά), χρησιμοποιώντας μικρότερες ποσότητες λιπαρών (λάδι, μαργαρίνη, Βούτυρο) στο μαγείρεμα των φαγητών μας, ενώ αποφεύγουμε και τα τηγανητά φαγητά. Επιπλέον, προτιμούμε τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, αντικαθιστούμε τα ολόπαχα κρεατικά (αρνί, χοιρινό, κατσίκι, εντόσθια) με χαμηλών λιπαρών κρεατικά (κοτόπουλο, ψάρι, μοσχάρι, γαλοπούλα, βοδινό] προσθέτουμε στη διατροφή μας φρούτα, λαχανικά και σαλάτες, ενώ μειώνουμε στο ελάχιστο τη ζάχαρη, τα γλυκά, τα αλλαντικά και, φυσικά, το πρόχειρο φαγητό.

 
Αν θέλουμε, λοιπόν, να προσαρμοστούμε στα δεδομένα και τις κατευθύνσεις της σύγχρονης έρευνας και επιστήμης, δε θα πρέπει να αποκλείουμε κανένα είδος τροφής αλλά να προσέχουμε τον τρόπο με τον οποίο μαγειρεύουμε, δηλαδή, την ποσότητα των λιπαρών που χρησιμοποιούμε, και να έχουμε στο μυαλό μας ότι υπάρχουν τροφές που μπορούμε να καταναλώνουμε σε μεγαλύτερη ή σε μικρότερη ποσότητα.

Πηγή: “Διατροφή για μια καλύτερη ζωή”, Γιώργος Μουλίνος

Ευχαριστούμε τις εκδόσεις “Ψυχογιός"

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ