Παιδική παχυσαρκία: Τρόποι να την αντιμετωπίσεις

14 Σεπτεμβρίου 2014

Είναι γεγονός ότι η παιδική παχυσαρκία συνιστά σοβαρότατο πρόβλημα στην εποχή μας. Γι’ αυτό, είναι απόλυτα αναγκαίο να εστιάσουμε στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να την προλάβουμε αλλά και να την αντιμετωπίσουμε.
Κατ’ αρχάς, πρέπει εμείς οι ενήλικοι να συνειδητοποιήσουμε ότι το διατροφικό περιβάλλον του εικοστού πρώτου αιώνα, στο οποίο είναι εκτεθειμένα τα παιδιά μας, είναι πλήρως ακατάλληλο. Χωρίς υπερβολές, το 80% των τροφών που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι ακατάλληλα για τη διατροφή των παιδιών και των εφήβων.
Έχει υπολογιστεί, σύμφωνα με έρευνες τις οποίες έχει διεξαγάγει το Ερευνητικό Τμήμα Παιδικής και Εφηβικής Παχυσαρκίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Σαν Φρανσίσκο, ότι από το σύνολο των προσλαμβανόμενων θερμίδων των παιδιών και των εφήβων στο δυτικό κόσμο το 50% προέρχεται από λίπος, ποσοστό που, φυσικά, δε θα έπρεπε να ξεπερνά το 25-30%.
Επίσης, οι κυτταρικές ίνες που προσλαμβάνει ο μέσος όρος των παιδιών είναι λιγότερες από 4-5 γρ. ενώ θα έπρεπε να πλησιάζει τα 25 γρ. Επιπλέον, η πρόσληψη ζάχαρης και απλών σακχάρων (μονοσακχαρίτες) είναι πολύ υψηλότερη από ό,τι προτείνει το Συμβούλιο Υγείας και Διατροφής των Ηνωμένων Πολιτειών. Και, φυσικά, ένα μεγάλο μέρος της δια- τροφήςτων παιδιών προέρχεται από προπαρασκευασμένα και υπερεπεξεργασμένα προϊόντα. Γίνεται, λοιπόν, απόλυτα αντιληπτό ότι οι προβλέψεις για την υγεία των παιδιών μας δεν είναι αισιόδοξες.
Η λύση βρίσκεται στον προσεκτικό σχεδίασμά της διατροφής, που και δε θα προκαλέσει στο παιδί στερητικά σύνδρομα, αλλά και θα διορθώσει τον τρόπο διατροφής του και τις γευστικές του τάσεις οδηγώντας το στις σωστές επιλογές. Ειδικότερα, το παιδί και ο έφη-

 
βοςπρέπεινα βελτιώσουν τον τρόπο διατροφήςτουςχωρίςνα στερηθούν καμιά ομάδα τροφών (ζυμαρικά, γαλακτοκομικά, κρεατικά, λαχανικά, φρούτα], κανένα θρεπτικό συστατικό (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπη) και κανένα από τα ιχνοστοιχεία (βιταμίνες και μέταλλα).Έτσι, μπορούν να χάσουν Βάρος τρώγοντας από όλα αλλά μειώνοντας την πρόσληψη των λιπαρών, της ζάχαρης και σχετικά των θερμίδων από το σύνολο της διατροφής τους. Αν, λοιπόν, αντικαταστήσουμε τα ολόπαχα γαλακτοκομικά (γάλα, τυρί, γιαούρτι) με άπαχα χαμηλά λιπαρά γαλακτοκομικά, τα γλυκά που καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας με φρούτα και χυμούς, τα τηγανητά φαγητά με ψητά ή βραστά, τα ολόπαχα κρεατικά με πουλερικά (κοτόπουλο, γαλοπούλα) και ψάρια, τα άσπρα επεξεργασμένα άλευρα (μπισκότα, ψωμί, φρυγανιές κ.λπ.) με ψωμί από μη επεξεργασμένα άλευρα (αλεύρι σικάλεως, οκτάσπορο, ολικής άλεσης, σόγιας, πολύσπορο) και, φυσικά, αν μειώσουμε όσο είναι δυνατόν τις προσλήψεις σε αμιγή λιπαρά (λάδι, Βούτυρο, μαργαρίνη), τότε μπορούμε να πούμε ότι έχουμε διορθώσει ένα μεγάλο μέρος της διατροφής των παιδιών μας.
Ασφαλώς, είναι γνωστό σε όλους μας ότι τα παιδιά είναι επιρρεπή στους σύγχρονους γευστικούς πειρασμούς. Και, Βέβαια, εμείς δεν πρέπει να αποκλείσου- με από τη διατροφή τους τις «απαγορευμένες τροφές». Ποτέ ένα παιδί δεν μπορεί να διατηρήσει έναν ισορροπημένο τρόπο διατροφής χωρίς να κάνει διαλείμματα, στα οποία θα μπορεί να απολαμβάνει ορισμένες από τις γνωστές και, φυσικά, ακατάλληλες τροφές. Γιατί, αποκλείοντας πλήρως από τη διατροφή του παιδιού γεύσεις ιδιαίτερα αρεστές σε αυτό, το σπρώχνουμε στο να αποκτήσει έντονες βουλιμικές τάσεις.
Παράλληλα, ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στην αντιμετώπιση της παιδικής και εφηβικής παχυσαρκίας είναι η φυσική δραστηριότητα και η άσκηση. Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι τα παιδιά μας αντιμετωπίζουν το φάσμα της πλήρους καθιστικής ζωής. Αυτό σημαίνει ασφαλώς και μείωση των θερμίδων που καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας.Όταν τα παιδιά δε γυμνάζονται, η μεταβολική τους δραστηριότητα μειώνεται και, φυσικά, αποθηκεύουν πολύ πιο εύκολα λίπος στις λιποαποθήκες τους. Η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας και γενικά η άσκηση, κατά μέσο όρο τρεις φορές την εβδομάδα από μία ώρα, για τα παιδιά του εικοστού πρώτου αιώνα είναι αναμφισβήτητη ανάγκη.
θα πρέπει, λοιπόν, να εμφυσήσουμε στα παιδιά έναν υγιεινό και δραστήριο τρόπο ζωής για να προλάβουμε τα προβλήματα που με μαθηματική ακρίβεια θα παρουσιαστούν στη σωματική και ψυχική του υγεία, αν οικειοποιηθεί το σύγχρο- I νο τρόπο ζωής.

Πηγή: “Διατροφή για μια καλύτερη ζωή”, Γιώργος Μουλίνος

Ευχαριστούμε τις εκδόσεις “Ψυχογιός"

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...