Αυτή είναι η δίαιτα του σεξ: Τι θα γίνει αν τη δοκιμάσεις;

22 Σεπτεμβρίου 2014

Ο έρωτας ως πηγή ζωής – έμπνευσης και δημιουργίας  για την ανθρώπινη ύπαρξη έχει  απασχολήσει τον άνθρωπο από αρχαιοτάτων  χρόνων και η  διερεύνηση των  παραγόντων  που  επηρεάζουν την ερωτική  διάθεση έχει έντονο επιστημονικό ενδιαφέρον. Η διατροφή ως παράγοντας της καθημερινότητάς μας έχει συσχετισθεί σε μεγάλο βαθμό με την σεξουαλική ικανότητα και υγεία, γεγονός που γίνεται σαφές αν σκεφτούμε τις τροφές που έχουν αναγνωρισθεί κατά καιρούς ως αφροδισιακές  σύμφωνα  με  τη λαϊκή ρήση «Ο έρωτας περνά από το στομάχι»!

Η σύνδεση της διατροφής με τη σεουαλική ζωή, είναι απόλυτα λογική δεδομένου ότι η διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στη γενική υγεία του ατόμου επηρεάζοντας όλες τις  συμπεριφορές.

Παράγοντες που επιδρούν αρνητικά στη σεξουαλική ζωή:

  • Η ηλικία, η οποία συνοδεύεται από μείωση των ορμονών όπως η τεστοστερόνη και τα οιστρογόνα.
  • Το υπερβάλλον βάρος.
  • Η σωματική αδράνεια.
  • Τα χρόνια νοσήματα: Ασθένειες που σχετίζονται με την κακή λειτουργία των αγγείων και των κυττάρων φαίνεται πως οδηγούν σε προβλήματα στην ερωτική ζωή.
  • Τα φάρμακα, μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της ερωτικής επιθυμίας και απόδοσης. Παράδειγμα τέτοιων φαρμάκων είναι τα φάρμακα για τη πίεση αλλά και τη κατάθλιψη.
  • Το κάπνισμα, η χρήση ουσιών και η υπερκατανάλωση αλκοόλ.
  • Το στρες, το άγχος, η κατάθλιψη και γενικά οι διαταραχές της ψυχικής υγείας.

Το μενού του “‘Έρωτα “

Η διατροφή λοιπόν μπορεί  να προστατέψει σε μεγάλο βαθμό την ερωτική σας ζωή. Ακολουθήστε τις παρακάτω διατροφικές συμβουλές και κρατείστε τον υδράργυρο  της  ερωτική σας επιθυμίας στα ύψη!!

  • Υιοθετήστε μια διατροφή που να προστατεύει τη λειτουργία της καρδιάς και των αγγείων σας. Μια τέτοια διατροφή πρέπει να είναι χαμηλή σε λιπαρά κυρίως κορεσμένο ζωικό λίπος και υψηλή σε φυτικές ίνες. Βασική πηγή φυτικών ινών είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, όσπρια τα προϊόντα ολικής άλεσης, ανάλατοι ξηροί  καρποί .
  • Αναφορικά με τη πρόσληψη πρωτεΐνης από αυγά, ψάρια,  έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την λίμπιντο. Ωστόσο, η υπερβολική πρόσληψη πρωτεΐνης μπορεί να μπλοκάρει την επιθυμία. Αυτό μπορεί να οφείλετε και στη περιεκτικότητα των πηγών πρωτεΐνης σε λίπος. Καθώς φαίνεται ότι τα επίπεδα χοληστερόλης επηρεάζουν σημαντικά την ερωτική επιθυμία.
  • Εισάγετε στη διατροφή σας μπαχαρικά, όπως το πιπέρι, ο γλυκάνισος, η κάπαρη και το κάρδαμο. Τα μπαχαρικά αυτά φαίνεται πως έχουν την ικανότητα να διεγείρουν τη σεξουαλική επιθυμία.
  • Αυξήστε τη πρόσληψη ψευδαργύρου, βιταμίνης C και Ε. Η έλλειψη των συστατικών αυτών έχει συσχετισθεί με μειωμένη λίμπιντο και ερωτική διάθεση. Πηγές ψευδαργύρου με αφροδισιακές ιδιότητες είναι τα γνωστά σε όλους μας θαλασσινά, όπως τα στρείδια, μύδια και όλα τα θαλασσινά.. Θυμηθείτε, ότι σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση των τροφών αυτών πρέπει να γίνεται με μέτρο καθώς η υπερβολική πρόσληψη ψευδαργύρου έχει συσχετισθεί με προβλήματα στη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Άρα η  χρήση συμπληρωμάτων  ψευδαργύρου  καλό είναι να  αποφεύγεται.
  • Εισάγετε στη διατροφή σας ερωτικά βότανα. Για παράδειγμα τα αφεψήματα δυόσμου και τσουκνίδας  μπορούν να ξυπνήσουν τον ερωτικό πόθο ανδρών και γυναικών. 

Η άσκηση ευνοεί  τον ” Έρωτα” !

Τον ευεργετικό ρόλο της φυσικής δραστηριότητας, η οποία συμβάλει στη καλή λειτουργία της καρδίας και την σωστή αιμάτωση των αγγείων. Παράλληλα, η άσκηση συμβάλει στην μείωση του στρες και τη βελτίωση της διάθεσης. Τέλος, βελτιώνει την ορμονική λειτουργία, με σημαντικά οφέλη κυρίως για τους άντρες, καθώς ευνοεί την παραγωγή τεστοστερόνης!

Άννα Παπαγεωργίου

Διατροφολόγος  – Καθ. Φυσικής Αγωγής

Phd Ιατρικής Σχολής Αθηνών

Επ. Υπεύθυνη Κέντρου “Ευρωστία”

Κωνσταντίνα Εξαρχοπούλου

Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

MSc Ιατρική Σχολή Αθηνών, «Διαχείριση του Στρες

και Προαγωγή της Υγείας»

Επ. Συνεργάτης Κέντρου “Ευρωστία”

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ