Εμμηνόπαυση: Αλλαγές στο βάρος και στο σώμα της γυναίκας

23 Σεπτεμβρίου 2014
Aντωνία, 47 ετών ρωτά
Ερώτημα Αναγνώστριας:

Καλησπερα σας ειμαι 49 ετων και τον τελευταίο χρόνο εχω πάρει αρκετό βάρος ειμαι περιπου 80 κιλα και υψος 164 δεν ημουν ποτε λεπτοκαμωμένο ατομο αλλα ποτε δεν περνουσα τα 62-63 κιλα θα ήθελα να μου προτείνετε μια διαιτα για να χασω περίπου 15 κιλα σας ευχαριστω. 

Με εκτίμηση, 
Φιλίππου Αμαλία
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Επιστημονική Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου 

 
 
Αγαπητή φίλη, είτε είσαι σε προεμμηνοπαυσιακό στάδιο είτε στην περίοδο της εμμηνόπαυσης είναι δεδομένο ότι την περίοδο αυτή θα παρατηρήσεις αλλαγές στο σώμα σου, μια ενδεχόμενη αύξηση του βάρους σου είναι πολύ πιθανή αλλά και αλλαγή στην κατανομή του λίπους στο σώμα σου με την περιφέρεια μέσης σου να αυξάνεται και το λίπος να συγκεντρώνεται κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς. Με αυτά τα δεδομένα και λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που μας δίνεις για το βάρος για το ύψος σου κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντικό για εσένα να χάσεις αυτά τα περιττά κιλά το συντομότερο δυνατόν έτσι ώστε να αποφύγεις δυσάρεστες συνέπειες του υπερβάλλοντος βάρους στην υγεία σου. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να ξεκινήσεις ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής που θα είναι φτιαγμένο να καλύπτει τις ανάγκες που έχει το σώμα σου σε θρεπτικά συστατικά (όπως ασβέστιο, απαραίτητα λιπαραά, αντιοξειδωτικά κτλ) χωρίς ωστόσο να επιφορτώνει τον οργανισμό σου με περιττό λίπος και θερμίδες . Ένας κλινικός διαιτολόγος θα σε βοηθήσει να σχεδιάσετε μαζί το πρόγραμμα διατροφής που θα σε καλύπτει αλλά ταυτόχρονα θα "ακουμπά" πάνω στις ανάγκες και τις συνήθειές σου, έτσι ώστε να είναι εύκολο για εσένα να το εφαρμόσεις και να το ακολουθήσεις επί μακρώ χωρίς να σε κουράσει και να εγκαταλείψεις την προσπάθεια παίρνοντας πάλι πίσω τα όποια κιλά έχασες (όπως συμβαίνει συχνά με δίαιτες που κυκλοφορούν στόμα με στόμα ή πολύ στερητικές μονοφαγικές δίαιτες). Είναι σημαντικό λοιπόν, να καθοδηγηθείς υπεύθυνα και να εκπαιδευτείς από το διαιτολόγο σου έτσι ώστε να μπορέσεις να υιοθετήσεις υγιεινές διατροφικές συνήθειες με αργά, σταθερά και σίγουρα βήματα που θα σου εξασφαλίσουν τα μόνιμα αποτελέσματα που επιθυμείς. Παράλληλα με τη διατροφή σου δε θα πρέπει να αγνοήσεις την καταλυτική δράση της άσκησης σε μια προσπάθεια απώλειας βαρους αλλά και τις ευεργετικές ιδιότητες αυτής στην τοπική απώλεια λίπους, στην αντοχή των οστών και στην βελτίωση των αιματολογικών μας δεικτών. Φυσικά, δε χρειάζεται να γίνει κανείς πρωταθλητής για να αποκομίσει τα οφέλη της άσκησης, ακόμη και μέτριας έντασης δραστηριότητα όπως το καθημερινό περπάτημα μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά τόσο στο βάρος όσο και στους δείκτες υγείας μας. Καλή αρχή!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ