"Μαμά θέλω κινητό": Τι πρέπει να προσέχετε

<p style="text-align: justify;">Το κινητό τηλέφωνο, στις μέρες μας, αποτελεί ένα από τα κυριότερα μέσα επικοινωνίας. Μας διευκολύνει στην καλύτερη οργάνωση της επαγγελματικής ζωής, στις κοινωνικές επαφές καθώς και σε μια κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.</p>
<p style="text-align: justify;">Ειδικά για τους γονείς όμως προσφέρει δυνατότητα επικοινωνίας με το παιδί τους ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας.</p>
<p style="text-align: justify;">Τους δίνει τη σιγουριά και την αίσθηση της καλύτερης επίβλεψης. Έτσι, οι γονείς αποφασίζουν να δώσουν στα παιδιά τους κινητό τηλέφωνο ώστε να νιώθουν και οι ίδιοι ασφάλεια. Ο κ. Στέλιος Μαντούδης (<a href="http://www.mandou.gr">www.mandou.gr</a>), Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής, παρέχει απλές και χρήσιμες συμβουλές σχετικά με τη χρήση του κινητού καθώς και τα ερωτήματα των γονέων και τις ανησυχίες τους.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Χρειάζονται τα παιδιά κινητό τηλέφωνο;</strong><br />Έρχεται η στιγμή που το παιδί σας θα ζητήσει να του αγοράσετε κινητό τηλέφωνο. Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν είναι ότι όλοι του οι φίλοι έχουν, γιατί όχι και εκείνο; Οι γονείς στην ανάγκη τους να επικοινωνούν όσες φορές χρειαστεί μέσα στην ημέρα με το παιδί τους, ανταποκρίνονται στο αίτημα του. Παρόλα αυτά οι γονείς πρέπει να κάνουν μια συζήτηση με το παιδί τους προκειμένου να τους εξηγήσει για ποιο λόγο πιστεύει ότι χρειάζεται κινητό και έπειτα να αποφασίσουν τι θα κάνουν.<br /><br /><strong>Ποιοι είναι οι λόγοι ανησυχίας;</strong><br />Οι περισσότερες ανησυχίες των γονέων σχετικά με τη χρήση κινητού από τα παιδιά τους είναι οι επιπτώσεις της εκπομπής ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στην υγεία και την ανάπτυξη τους, τον εθισμό στην τεχνολογία καθώς και στους κινδύνους ανεξέλεγκτης πρόσβασης στο διαδίκτυο. Όσο αφορά την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, η χρήση μιας συσκευής που πληροί τις διεθνείς προδιαγραφές και η εφαρμογή των απλών οδηγιών που προτείνονται από αρμόδιους φορείς, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, μειώνουν την ανησυχία αναφορικά με τις επιπτώσεις. Τέλος, σχετικά με την πρόσβαση στο διαδίκτυο από το κινητό τηλέφωνο, οι γονείς μπορούν να εγκαταστήσουν ειδικά προγράμματα ελέγχου και φίλτρων προστασίας ώστε να έχουν και οι ίδιοι πρόσβαση στις σελίδες που επισκέπτονται.<br /><br />Εάν οι γονείς αποφασίσουν να αγοράσουν κινητό τηλέφωνο στο παιδί τους, χρειάζεται να ενημερωθούν πρώτα οι ίδιοι για τη σωστή χρήση του και στη συνέχεια να ενημερώσουν και το παιδί τους.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Και λίγα λόγια για τον συνεργάτη μας </p>
<div id="finalArticleContent">
<p><strong>Ο Στέλιος Μαντούδης είναι  Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής με Μετεκπαίδευση στο Royal Free Hospital του Λονδίνου  </strong><br /><strong>με Eξειδίκευση στην Αναπτυξιακή Εκτίμηση με την κλίμακα  Bayley, movement ABC</strong></p>
<p align="left">Γεννήθηκα στην Αθήνα όπου τελείωσα το Λύκειο Βύρωνα.</p>
<p align="left">Μετά από εισαγωγικές εξετάσεις φοίτησα στο ΤΕΙ Εργοθεραπείας Αθηνών και πήρα το πτυχίο μου με επίδοση "Λίαν Καλώς".</p>
<p align="left">Από τα πρώτα χρόνια της αποφοίτησης μου από τη σχολή ενδιαφερόμουν για τον Παιδιατρικό κλάδο της Εργοθεραπείας και ειδικότερα την Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία. Από το 1989 που αποφοίτησα, άρχισα να εργάζομαι με την εποπτεία μιας έμπειρης Εργοθεραπεύτριας κάνοντας θεραπείες παιδιών με εγκεφαλική παράλυση αλλά και αναπτυξιακές δυσκολίες κατ’οίκων.  Από το 1990 και μετά, απέκτησα τη δική μου επαγγελματική στέγη και δούλευα παράλληλα στο γραφείο μου και κατ’οίκων. Το 1991 επισκέφτηκα για πρώτη φορά την κα Λωρέττα Θωμαίδου και ξεκίνησα μια συνεργασία ως επιστημονικός συνεργάτης μέχρι το 2008 στην Α' Παιδιατρική του Παν/μίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων "Αγία Σοφία", ως Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής.</p>
<p>Έκανα εκπαίδευση στην Αγγλία στη χορήγηση και εφαρμογή της Αναπτυξιακής Δοκιμασίας BayleyScalesofInfantDevelopmentστο RoyalFreeHospitalτου Λονδίνου με γνωστικό αντικείμενο την Αναπτυξιακή Εκτίμηση Βρεφών και νηπίων.</p>
<p>Μετά την επιστροφή μου από την Αγγλία, συνεργάστηκα παράλληλα και με το με Ιατρείο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣόπου ήταν καθηγήτρια η X Τζουμάκα-Μπακούλα και διευθύντρια η Λωρέττα Θωμαίδου και εφάρμοσα το Αναπτυξιακό τεστ Bayleyστα παιδιά που επισκεπτόντουσαν το Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής και είχαν ανάγκη από αναπτυξιακή εκτίμηση. Ενώ, συγχρόνως μία φορά την εβδομάδα  συμμετείχα στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας των Πρόωρων Παιδιών του ΙΑΣΩ. Διευθυντής ήταν ο κος Κωνσταντίνου και υπεύθυνη του follow-upτων Πρόωρων Παιδιών ήταν η Παιδονευρολόγος Ελένη Σκουτέλη. Σκοπός του follow-upήταν να εντοπιστούν έγκαιρα πιθανές Νευρολογικές και Αναπτυξιακές δυσκολίες, να γίνει συμβουλευτική στους γονείς και σύσταση προγράμματος πρώιμης παρέμβασης κατά περίπτωση.</p>
<p>Το 2008 και μετά την εκλογή της κας Λωρέττα Θωμαίδου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών μεταφέρθηκα στην Β' Παιδιατρική Κλινική, του Παν/μίου Αθηνών, ως Επιστημονικός Συνεργάτης με την ομάδα της.</p>
</div>

Σχετικά άρθρα