Αν κάνω yoga θα έχω καλύτερη υγεία;

25 Σεπτεμβρίου 2014
Όλγα, 37 χρονών ρωτά

Αναγνώστρια μας ρώτησε: Ποιες είναι οι διαφορές της yoga από τα άλλα είδη άσκησης; Αν κάνει κανείς yoga έχει καλύτερη υγεία; 

Πληροφορίες από το http://www.macrobioticliving.gr και την Κα. Μαριάννα Χρυσικάκου
Siromani of Yoga
GMCKS Pranic Healing Practitioner

Ας δούμε συνοπτικά τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά που καθιστούν τη yoga σήμερα ως ένα από τα πιο δημοφιλή συστήματα άσκησης σε ολόκληρο τον κόσμο, έχοντας επιφέρει μια δραστική αλλαγή στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το σώμα και τον νου, αλλά και τον τρόπο της σωματικής άσκησης μας συνολικά.

  • Η θεμελιώδης διαφορά ανάμεσα στο γιόγκικο σύστημα άσκησης και την κοινή αθλητική δραστηριότητας, βρίσκεται στην αποφυγή βίαιων, απότομων μυϊκών συσπάσεων που οδηγούν στην παραγωγή γαλακτικού οξέος, προκαλώντας κούραση, μικροτραυματισμούς και πολλές φορές έντονο μυϊκό πόνο.
  • Επιπλέον η yoga αντιμετωπίζει το σώμα ολιστικά, θεωρώντας το ένα πολύτιμο εργαλείο σύνδεσης με τη βαθιά σοφία που ενυπάρχει μέσα μας, ένα όχημα για το ταξίδι μας προς την ολοκλήρωση και την τελειότητα και όχι μόνο ένα σύνολο καλογυμνασμένων μυών που ακολουθεί συγκεκριμένα κοινωνικά πρότυπα υγείας και καλαισθησίας.
  • Η γιόγκικες ασάνες έχουν σχεδιασθεί έτσι ώστε να γυμνάζουν τους μύες αλλά ταυτόχρονα να ρυθμίζουν την αρμονική λειτουργία των εσωτερικών οργάνων και των βασικών ανθρώπινων συστημάτων όπως το νευρικό, κυκλοφορικό, πεπτικό, ενδοκρινικό, και αναπνευστικό. Κατ’ αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η optimum ανθρώπινη υγεία, όπου όλα τα όργανα επιτελούν τις λειτουργίες τους αρμονικά και δυναμικά, υπό τον ευφυή συνειδητό έλεγχο του νου. Επίσης έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι η γιόγκικη άσκηση ενισχύει τις νοητικές λειτουργίες, ενδυναμώνει τη δημιουργικότητα αλλά και τη δυνατότητα της νοητικής συγκέντρωσης.
  • Η σωστή διατατική κίνηση των μυών ενισχύει τη φλεβική κυκλοφορία, ωθώντας δυναμικά το αίμα μέσα από τις βαλβίδες των φλεβών, ενώ ταυτόχρονα οι αναστραμμένες ασάνες αξιοποιούν τη δύναμη της βαρύτητας για να διοχετεύσουν το αίμα πίσω στην καρδιά. Ολόκληρη η διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα την ενδυνάμωση του καρδιακού μυός αλλά και την τόνωση της καρδιακής κυκλοφορίας, αυξάνοντας τα συνολικά επίπεδα ζωτικότητας του ανθρώπινου οργανισμού (Starling’s Law of the heart).
  • Η μυϊκή κούραση που προκαλείται ως αποτέλεσμα των ασκήσεων, εξισορροπείται από τις αναπνευστικές τεχνικές και τις πρακτικές της τελικής χαλάρωσης που πραγματοποιούνται στο τέλος του μαθήματος, με αποτέλεσμα ο ασκούμενος να φεύγει ξεκούραστος και ανανεωμένος μετά από ένα μάθημα yoga και όχι εξαντλημένος, όπως συμβαίνει μετά από μια έντονη αθλητική δραστηριότητα.
  • Επιπλέον οι ασάνες είναι ειδικά σχεδιασμένες για να συμβάλλουν στη διατήρηση της ελαστικότητας των αρτηριών και την ενισχυμένη τροφοδοσία ολόκληρου του σώματος με αίμα. 
  • Η yoga δίδει ιδιαίτερη προσοχή και στη διατήρηση μιας ευλύγιστης και δυνατής σπονδυλικής στήλης, ελαστικών μυών και υγιών, λειτουργικών αρθρώσεων, παράγοντες που συμβάλλουν αποφασιστικά στη γενική υγεία και την καλή κατάσταση του σώματος.
  • Τέλος, οι πρακτικές της yoga έχουν σχεδιασθεί ώστε να αναστέλλουν τη διαδικασία της φυσικής γήρανσης, εφαρμόζοντας την απλή λογική της «οικονομίας» στη δαπάνη της ενέργειας. Ένας έμπειρος ασκούμενος στη yoga γνωρίζει τον τρόπο να ανανεώνει μέσω των τεχνικών της pranayama αλλά και της τελικής χαλάρωσης και του διαλογισμού, το συνολικό ενεργειακό του απόθεμα (ζωτική ενέργειας ή prana), φέροντας υπό συνειδητό έλεγχο τόσο της διαδικασία της αναπνοής του, όσο και την ευρύτερη νοητική του λειτουργία.

Η πρακτική της yoga αποτελεί ένα καλοσχεδιασμένο προσωπικό εργαλείο για να φέρει το σώμα σε τέλεια υγεία. Οι πρώτοι αρχαίοι yogis ήξεραν ότι η πρακτική του διαλογισμού απαιτεί πρώτα ένα υγιές, εύρωστο γεμάτο ενέργεια σώμα πάνω στο οποίο οικοδομείται η πνευματική ανάπτυξη και το ξύπνημα της συνειδητότητας. Όταν το σώμα ασθενεί ή γενικά υπολειτουργεί, κάθε προσπάθεια πνευματικής πρακτικής καθίσταται αναποτελεσματική και η πρόοδος αργή. Αξιοποιείστε από σήμερα αυτό το υπέροχο εργαλείο, το σύστημα πρακτικών της yoga, συνδυάζοντας του με τη φυσική δραστηριότητα που σας ταιριάζει (περπάτημα στη φύση, ομαδικά αθλήματα, κολύμπι) και παρακολουθήστε την υγεία σας να ανακάμπτει συνολικά, ολοκληρωτικά και αποτελεσματικά. Καλή επιτυχία!

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ