Και όμως γίνεται! 5 τρόποι να αδυνατίσετε... τρώγοντας

29 Σεπτεμβρίου 2014

Έχετε σκεφτεί ποτέ πως αυτό που σας παχαίνει δεν είναι το τι τρώτε αλλά το πώς τρώτε; Φανταστήκατε ποτέ πως ακόμη και η συνήθεια να κάνετε το διάλειμμα μπροστά στον υπολογιστή σας μπορεί να σας παχύνει; Ο τρόπος που επιλέγουμε να φάμε φαίνεται πλέον από πολλές έρευνες πως επηρεάζει καθοριστικά το βάρος μας.

Γράφει ο  Αναστάσιος Παπαλαζάρου είναι Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Αναστάσιος Παπαλαζάρου

Απολαύστε το φαγητό σας τρώγοντας αργά!

Έρευνες δείχνουν πως 1 στα 2 άτομα που αντιμετωπίζουν πρόβλημα παχυσαρκίας τελειώνει το κύριο γεύμα του σε λιγότερο από 10 λεπτά, ενώ η αντίστοιχη αναλογία για τα άτομα με φυσιολογικό βάρος είναι μόλις 1 στους 5. Φαίνεται, λοιπόν, πως όταν το φαγητό δεν ικανοποιεί μία από τις σημαντικότερες ιδιότητες του που είναι η γευστική ικανοποίηση, μπορεί να μας «παχύνει». Πως;

Τρώγοντας σε λιγότερο από 10 λεπτά το ερέθισμα από το στομάχι δεν προλαβαίνει να πάει στον εγκέφαλο για να δώσει το σήμα ότι χορτάσαμε και συνεπώς να σταματήσουμε, με επακόλουθη υπερκατανάλωση φαγητού ή σωστότερα να τρώμε κάτι χωρίς πραγματικά να το χρειαζόμαστε. Με άλλα λόγια τα κύρια γεύματά σας δε θα πρέπει να διαρκούν λιγότερο από 20 λεπτά της ώρας ώστε να επιτελείται σωστά η διαδικασία της πέψης.

Πολλοί πιστεύουν πως το 20λεπτο φαγητό και ιδιαίτερα σε χώρους όπως η εργασία είναι αδύνατο… να μερικά tips για να ξεπεράσετε το «ανυπέρβλητο» εμπόδιο:

Προσπάθησε να τρως σε κατάσταση ψυχικής ηρεμίας. Ας δούμε τι συμβαίνει κατά την πέψη: Με την κατάποση ενεργοποιούνται μηχανισμοί του σώματος δηλαδή ορμόνες και ένζυμα για να διασπάσουν την τροφή. Η έκκριση ορμονών έχει σαν σκοπό το έντερο να κάνει περισταλτικές(προωθητικές) κινήσεις δηλαδή να σπρώχνει το φαγητό προς τα κατώτερα τμήματα του ώστε να ολοκληρωθεί σωστά ή πέψη και να ξεκινήσει η απορρόφηση. Όταν αυτές οι κινήσεις δεν γίνονται καθόλου ή γίνονται πολύ γρήγορα (στρες – έκκριση κατεχολαμινών – γρηγορότερη κίνηση εντέρου) δεν επιτελείται σωστά η πέψη με συνέπεια να νιώθουμε δυσφορία μετά το γεύμα.
Όταν είσαι ψυχικά φορτισμένος, το σώμα δεν επικεντρώνεται στην πέψη του φαγητού αλλά στις άλλες διεργασίες (συναισθηματικές) που επιτελούνται. Έτσι δεν αιματώνεται σωστά το στομάχι και το έντερο με συνέπεια να δυσχεραίνεται η διαδικασία της πέψης.

Μην κάνεις τίποτε άλλο την ώρα που τρως. Μία ταινία θρίλερ για παράδειγμα σε φορτίζει συναισθηματικά και το σώμα αποπροσανατολίζεται από τη κύρια δραστηριότητά που είναι η πέψη της τροφής.

Προετοίμασε το χώρο που θα φας ώστε να σε προδιαθέτει ευχάριστα. Αν για παράδειγμα φας στο γραφείο σου μέσα στις στοίβες των χαρτιών και των σημειώσεών σου είναι βέβαιο ότι θα χάσεις ένα μεγάλο κομμάτι από την επίδραση του φαγητού στο επίπεδο της απόλαυσης και θα μένεις με ένα κενό και την αίσθηση του «ανικανοποίητου». Φρόντισε αν τρως στην κουζίνα αυτή να είναι τακτοποιημένη, αν τρως στο γραφείο σου να επιλέγεις χώρους ευχάριστους. Γενικά να προτιμάς άνετους, ευάερους και ευήλιους χώρους με χρώματα και λουλούδια ώστε να σου βελτιώνουν τη διάθεση.

Φρόντισε να κάνεις διάλειμμα από τη δουλειά σου για να τρως το γεύμα σου. Βάλε μία μερίδα φαγητό και μάσησε καλά την τροφή σου απολαμβάνοντας κάθε μπουκιά. Ξέχνα για λίγο τα προβλήματα της εργασίας σου και επικεντρώσου στο γεύμα σου σκεφτόμενος ή κάνοντας κάτι ευχάριστο. Τροφοδότησε το σώμα σου με την ενέργεια που χρειάζεται για να συνεχίσει το υπόλοιπο της εργασίας του.
 

Δρ. Αναστάσιος Παπαλαζάρου

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ