Έχεις πολύ άγχος; Δοκίμασε αυτή τη διατροφή!

29 Σεπτεμβρίου 2014

Η ζωή όλων μας κάποιες φορές διακρίνεται από έντονο άγχος και stress. Οποιαδήποτε και να είναι η αιτία, το άγχος, συχνά επηρεάζει τις διατροφικές μας συνήθειες επιδρώντας στην ποιότητα και στην ποσότητα της τροφής που καταναλώνουμε. Σε περιπτώσεις όμως που το άγχος προκαλείται από την ίδια την διατροφή μας αλλά και από το βάρος μας ,θα πρέπει να διαχωριστεί στο μυαλό μας η έννοια: ιδανικού βάρους και βάρους υγείας. Εξάλλου το παν δεν είναι πόσο ζυγίζουμε αλλά το εάν η διατροφική συμπεριφορά και ο τρόπος ζωής που υιοθετούμε επηρεάζουν την υγεία μας. Μπορεί να είμαστε υπέρβαροι και να είμαστε και υγιείς και σε καλή φόρμα. Μπορεί όμως στην προσπάθειά μας να διώξουμε το άγχος του βάρους μας, να κάνουμε ανεπανόρθωτο κακό στην υγεία μας. Το υπερβολικό βάρος μπορεί να είναι ένα σημαντικό πρόβλημα, αλλά οι αυξομειώσεις βάρους είναι χειρότερες. Το φαγητό είναι για τους περισσότερους μια προσωρινή διέξοδος ευχαρίστησης αρκετές φορές όμως καταλήγει να ικανοποιεί πολλές από τις επιθυμίες μας εκτός από τις πραγματικά σωματικές ανάγκες.

Αν και οι στρατηγικές αποφυγής του άγχους, είναι εξατομικευμένες παραθέτω παρακάτω, κάποια βήματα για όσο δυνατόν πιο σωστή διατροφή και διαχείριση του άγχους.

Κανόνας πρώτος

Σωστή επιλογή στρατηγικής: Η μέθοδος που θα ακολουθήσετε για την μείωση βάρους θα πρέπει να είναι σύμφωνη με το καθημερινό σας πρόγραμμα, τις ανάγκες σας, την προσωπικότητά σας και να μην φέρει έντονες σωματικές και ψυχολογικές αντιδράσεις. Η στρατηγική σας πρέπει να είναι λοιπόν βιώσιμη αλλά να έχει και διάρκεια καθώς προσωρινές επιλογές συνήθως έχουν προσωρινά αποτελέσματα.

Οι αυστηρές δίαιτες δεν λειτουργούν μακροπρόθεσμα επειδή οδηγούν σε έντονες λιμοκτονίες κάτι το οποίο ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να διαχειριστεί.

Κανόνας δεύτερος

Μην προσθέτετε περιττό άγχος στον οργανισμό σας: Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας στην προσπάθεια απώλειας βάρους ή διαχείρισης της διατροφής είναι ο ίδιος μας ο εαυτός. Έρευνες έχουν δείξει πως η συστηματική ενασχόληση με την ζυγαριά καθώς και με την τροφή που καταναλώνουμε γεμίζει τον οργανισμό με άγχος το οποίο δεν δύναται να διαχειριστεί και αυτόματα μέσω της υπόφυσης, με την βοήθεια των ορμονών μπλοκάρει την διαδικασία απώλειας βάρους

Σημαντικό κομμάτι ο ύπνος : ο λιγοστός ύπνος επηρεάζει και τα επίπεδα του άγχους καθώς επιδρά στο ορμονικό μας σύστημα, με αποτέλεσμα να μειώνει μακροπρόθεσμα και το μεταβολισμό μας.

Κανόνας τρίτος

Η άσκηση: δρα καταλυτικά και είναι αποτελεσματικός τρόπος να μειωθεί το στρες και να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός μας. Αν η άσκηση δεν είναι εφικτή, προσπαθήστε να ασχοληθείτε με κάτι που σας ευχαριστεί (π.χ. περιποίηση του κήπου σας ή έναν περίπατο καθώς και ένα κέντημα). Η γιόγκα και γενικότερα πιο ήπιες ασκήσεις έχουν ευεργετικό αποτέλεσμα στη διαχείριση τόσο του άγχους όσο και του σωματικού βάρους.

Κανόνας τέταρτος

Μην παραλείπετε γεύματα: Το άγχος σας, σε συνδυασμό με το άδειο στομάχι, θα οδηγήσει σε λήψη αυξημένης ποσότητας τροφής, στο επόμενο γεύμα. Φροντίστε μάλιστα να τρώτε αργά και ήρεμα και ιδιαίτερα όχι την ώρα που νιώθετε έντονα συναισθήματα όπως άγχος στρες, πίεση, θυμό, στεναχώρια, εξάντληση, απογοήτευση. Φανείτε δυνατοί και αντισταθείτε στα γλυκά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα γλυκάνουν τον πόνο σας. Αντιθέτως θα σας δημιουργήσουν ένα επιπλέον άγχος: των ενοχών σας.

Ευρωστία

Κέντρο Διατροφολογίας – Διαιτολογίας

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ