Αφιέρωμα στο Νίκο Κούνδουρο στη Θεσσαλονίκη

<p><em>«Η εικόνα δεν έχει ανάγκη από επιχειρήματα, γιατί είναι η ίδια επιχείρημα». </em></p>
<p>Τα λόγια του Νίκου Κούνδουρου εκφράζονται ιδανικά στο ίδιο του το σινεμά. Η <strong>Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης</strong> ανοίγει αυλαία για τη νέα κινηματογραφική σεζόν με ένα ξεχωριστό <strong>αφιέρωμα στον Νίκο Κούνδουρο</strong> με τίτλο <strong>«Ο Νίκος Κούνδουρος σε άσπρο – μαύρο» </strong>που πραγματοποιείται από τις<strong> 2 έως τις 8 Οκτωβρίου</strong> στην <strong>αίθουσα Παύλος Ζάννας</strong>. Το αφιέρωμα διοργανώνεται με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 100 χρόνων ελληνικού κινηματογράφου που θα εορταστεί στο πλαίσιο του 55ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.</p>
<p>Το <strong>Σάββατο 4 Οκτωβρίου</strong>, θα πραγματοποιηθεί <strong>τιμητική εκδήλωση</strong> για τον Νίκο Κούνδουρο παρουσία του σκηνοθέτη, στο πλαίσιο της οποίας θα παρουσιαστεί το <strong>βιβλίο «Οι τέσσερις εποχές του Νίκου Κούνδουρου»</strong> του Λευτέρη Ξανθόπουλου, ενώ θα ακολουθήσει μουσικό μέρος με τον ερμηνευτή Παντελή Θεοχαρίδη σε <strong>τραγούδια από τη φιλμογραφία του Νίκου Κούνδουρου</strong>.</p>
<p>Αυτοδίδακτος, ο Νίκος Κούνδουρος εμφανίστηκε στο σινεμά στα 28 του χρόνια με τη Μαγική πόλη το 1954, προκαλώντας αίσθηση με τη νεορεαλιστική καταγραφή μιας άγνωστης όσο και κρυμμένης από το «επίσημο» κάδρο κοινωνικής πραγματικότητας. Το 1956 υπογράφει την ταινία Ο Δράκος, ένα φιλμ με «κρατημένο στασίδι» ανάμεσα στα 10 καλύτερα στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, ενώ ακολουθούν Οι παράνομοι (1958), Το ποτάμι (1960), οι πολυβραβευμένες Μικρές Αφροδίτες (1963) και το Vortex (σε μια πρώτη μορφή, με τον τίτλο Το πρόσωπο της Μέδουσας, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου το 1967). Σ' αυτές τις έξι ασπρόμαυρες ταινίες της προ-δικτατορικής περιόδου του εμβληματικού κρητικού δημιουργού και ακριβώς στη μέση του έργου του (οι υπόλοιπες έξι είναι έγχρωμες και θα γυριστούν από τη Μεταπολίτευση κι ύστερα), επικεντρώνεται το αφιέρωμα της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης.</p>
<p> </p>

Σχετικά άρθρα