Εύκολα tips για να "μπεις" γρήγορα στο νυφικό φόρεμα

2 Οκτωβρίου 2014

 

Μια από τις σημαντικότερες μέρες της ζωής σου πλησιάζει. Την ημέρα του γάμου σου όλα θέλεις να είναι τέλεια και περισσότερο εσύ η ίδια. Ξέρεις ότι θα είσαι το επίκεντρο της προσοχής. Θα είσαι στο κέντρο αμέτρητων φωτογραφιών τις οποίες μετά από χρόνια θα βλέπουν και τα εγγόνια σου. Φυσικά λοιπόν και θέλεις να είσαι η πιο όμορφη και λαμπερή παρουσία της βραδιάς. Θέλεις να εμφανιστείς στην καλύτερη φυσική αλλά και αισθητική κατάσταση που ήσουν ποτέ. Τι λες προλαβαίνεις; 

Σαν λαός και σαν κουλτούρα, οι Έλληνες είμαστε πάντα της τελευταίας στιγμής. Πολλές γυναίκες λίγες μέρες πριν το γάμο τους συνειδητοποιούν ότι το βάρος τους έχει ξεπεράσει τα επιθυμητά επίπεδα και τρέχουν την τελευταία στιγμή να διορθώσουν λάθη που έκαναν μια ολόκληρη ζωή. Θέλουν μέσα σε 1 εβδομάδα να χάσουν τα κιλά που πήραν μέσα σε αρκετά χρόνια διατροφικής κρεπάλης. Αν και κάτι τέτοιο αγγίζει τα όρια της επιστημονικής φαντασίας, ωστόσο υπάρχουν αρκετά διατροφικά «κόλπα» που μπορείς να κάνεις για να μειώσεις το βάρος σου και να βελτιώσεις αισθητά την εμφάνιση σου αφήνοντάς τους όλους με ανοιχτό το στόμα ακόμα και το γαμπρό!

1.Μείωσε το αλάτι. Η υπερκατανάλωση αλατιού και ιδιαίτερα του νατρίου προκαλεί κατακράτηση υγρών στο σώμα με αποτέλεσμα να φαίνεται πρησμένη τόσο στο σώμα όσο και το πρόσωπο. Αρκετές μέρες πριν το γάμο ακολούθησε μια διατροφή χαμηλή σε αλάτι. Κατανάλωσε άφθονα λαχανικά, φρούτα και δημητριακά ολικής άλεσης. Μη προσθέτεις αλάτι στο φαγητό που μαγειρεύεις και απέφυγε τα αλλαντικά και τα τυριά τα οποία περιέχουν αυξημένες ποσότητες αλατιού. 

2.Κατανάλωσε τρόφιμα αυξημένα σε κάλιο. Τα πράσινα λαχανικά, τα μανιτάρια, οι μπανάνες, οι ανάλατοι ξηροί καρποί είναι καλές πηγές καλίου. Το κάλιο συνεργάζεται με το νάτριο και έχει την ιδιότητα να εξισορροπεί τα υγρά του σώματος. Έχει διουρητικές ιδιότητες μειώνοντας την κατακράτηση υγρών στο σώμα. 

3.Έλεγξε το στρες. Τις μέρες πριν το γάμο είναι απόλυτα φυσιολογικό να έχεις άγχος. Όμως το υπερβολικό στρες δεν είναι σύμμαχός σου. Προκαλεί την υπερέκκριση ορμονών που συμβάλλουν στην κατακράτηση υγρών στο σώμα σου. Παράλληλα πολλές γυναίκες όταν έχουν άγχος καταφεύγουν στο φαγητό σαν μια διέξοδο. Τις περισσότερες φορές αυτό γίνεται ασυναίσθητα με αποτέλεσμα να υπερκαταναλώνουν φαγητό χωρίς να το καταλαβαίνουν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη λήψη περισσότερων θερμίδων σε σχέση με αυτές που χρειάζονται και την αύξηση του λίπους του σώματος. Προσοχή λοιπόν στο άγχος. Όταν νιώθεις πιεσμένη, πήγαινε μια βόλτα. Πάρε βαθιές ανάσες. Ασχολήσου με κάτι διαφορετικό. Κάνε μια φυσική δραστηριότητα. Θα σε βοηθήσει να έχεις ψυχική αλλά και πνευματική ισορροπία ενώ παράλληλα θα σε κάνει να κάψεις θερμίδες

4.Κράτησε ένα ημερολόγιο στο οποίο θα καταγράφεις οτιδήποτε τρώς και πίνεις
. Αυτό θα σε βοηθήσει να ελέγξεις καλύτερα την ποσότητα και την ποιότητα των τροφών που καταναλώνεις όλη μέρα. 


5.Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται.
 Δεν είναι τυχαία αυτή η παροιμία. Το σωστό και ισορροπημένο πρωινό θα σε βοηθήσει να μη τσιμπολογάς ανεξέλεγκτα την υπόλοιπη μέρα ενώ παράλληλα θα σε εφοδιάσει με ενέργεια και θρεπτικά στοιχεία για να αντεπεξέλθεις σε μια κουραστική μέρα. Ένα σωστό πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει στοιχεία και από τις 3 ομάδες τροφίμων, τις πρωτεΐνες, τους υδατάνθρακες και τα λιπαρά. Γάλα χαμηλών λιπαρών με δημητριακά ολικής άλεσης και 1 φρούτο είναι μια πολύ καλή επιλογή για να ξεκινήσεις τη μέρα σου. 


6.Κάνε μικρά και συχνά γεύματα. Μην παραλείπεις το μεσημεριανό γιατί μετά τη δουλειά σε περιμένει περπάτημα για να οργανώσεις και να ψωνίσεις πράγματα του γάμου. Χρειάζεσαι ενέργεια και καθαρό μυαλό. Γι αυτό στη δουλειά μπορείς να καταναλώσεις κάτι ελαφρύ όπως μια σαλάτα λαχανικών με κοτόπουλο και 1-2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης. Ενδιάμεσα μπορείς να έχεις μαζί σου μπάρες δημητριακών ή κάποιο φρούτο. Αν δεν το κάνεις αυτό είναι πολύ πιθανό το βράδυ που θα επιστρέψεις στο σπίτι να πέσεις με τα μούτρα στο φαγητό καταναλώνοντας πολύ μεγαλύτερη ποσότητα από αυτή που χρειάζεσαι. 

7.Πίνε άφθονο νερό.
 Οι περισσότεροι ξεχνούν ότι ο οργανισμός μας αποτελείται από 60% νερό. Όταν ο οργανισμός είναι καλά ενυδατωμένος τότε το μυαλό και όλα τα όργανα του σώματος λειτουργούν άριστα. Μην αφήνεις τον οργανισμό σου να διψάσει για να πιείς νερό. Τότε θα είναι ήδη αργά. Η αφυδάτωση μειώνει τον μεταβολισμό σαν μια αντίδραση αυτοσυντήρησης του οργανισμού. Τότε το σώμα αποθηκεύει εύκολα λίπος ενώ παράλληλα αυξάνεται και η κατακράτηση υγρών έτσι ώστε το σώμα να μπορέσει να συντηρηθεί. Η λύση είναι να πίνεις τουλάχιστον 1.5λίτρο νερό/ημέρα ακόμα και όταν δε διψάς. Θυμήσου πάντα να έχεις μαζί σου ένα μικρό μπουκαλάκι φυσικό μεταλλικό νερό. Οι χυμοί και τα αναψυκτικά δεν βοηθούν διότι μαζί τους θα καταναλώσεις μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και θα φορτώσεις τον οργανισμό σου με περιττές θερμίδες.


8.Μείωσε τους πολλούς υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες βρίσκονται παντού. Από την απλή ζάχαρη, τα φρούτα, τα αναψυκτικά, τα γλυκά μέχρι και τους πιο σύνθετους όπως το ρύζι, τα μακαρόνια, τις πατάτες, το ψωμί κ.α. Οι υδατάνθρακες στον οργανισμό μετατρέπονται σε ένα απλό σάκχαρο τη γλυκόζη η οποία χρησιμοποιείται για ενέργεια ή αποθηκεύεται στο συκώτι και τους μυς. Για την αποθήκευση αυτή συμπαρασύρεται νερό και έτσι όσο περισσότερους υδατάνθρακες καταναλώνεις τόση μεγαλύτερο «πρήξιμο» μπορεί να έχει το σώμα σου. Περιόρισε λοιπόν τους απλούς υδατάνθρακες και στρέψε την προσοχή σου σε σύνθετους όπως το μαύρο ψωμί, το αναποφλοίωτο ρύζι και τα δημητριακά ολικής άλεσης. Έχουν την ιδιότητα να απελευθερώνουν ενέργεια πιο αργά στο αίμα έτσι ώστε αυτή να προλαβαίνει να χρησιμοποιείται. 

9.Αν αισθάνεσαι μια ακατανίκητη επιθυμία για γλυκό, υπάρχουν επιλογές. Κάλλιστα μπορείς να έχεις μαζί σου μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης, αποξηραμένα φρούτα κομμένα σε κυβάκια, 1 κομμάτι σοκολάτα ή να αγοράσεις ένα μικρό παγωτό. Υπάρχουν μάλιστα πολλές επιλογές σε μικρές μερίδες ειδικά για όσους θέλουν τα έχουν όλη τη γεύση με λίγες θερμίδες. 

10. Η μέρα του γάμου έφτασε
. Για να μπορέσεις να αντέξεις και να έχεις ενέργεια ξεκίνα με ένα καλό πρωινό. Το μεσημέρι μπορείς να φας ελαφρά όπως μια σαλάτα με πράσινα λαχανικά, ρόδι, σταφίδες, ρόκα, λίγο κοτόπουλο, ελαιόλαδο, μπαλσάμικο, μέλι και 1-2 φέτες ψωμί. 1 ώρα πριν την εκκλησία ένα μικρό μπολ φρουτοσαλάτα για ενέργεια και βιταμίνες και είσαι έτοιμη για να κλέψεις την παράσταση!

Η ώρα η καλή λοιπόν και μη ξεχνάς ότι η νέα σου ζωή είναι καλό να συνοδευτεί με αλλαγή τρόπου ζωής για σένα και το μέλλοντα σύζυγό σου. Καλή διατροφή και συστηματική άσκηση είναι τα μυστικά για μια ισορροπημένη ζωή και γιατί όχι για ένα ισορροπημένο γάμο πριν και μετά το μυστήριο!

Ιωσήφ Αλεξανδρίδης MmedSc
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
 
Πηγή: www.manamia.gr
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ