Φοιτητής! Και τώρα τι τρώμε;

3 Οκτωβρίου 2014

 

Ο Σεπτέμβριος είναι συνυφασμένος με κάθε νέα αρχή και είναι ο μήνας των δραστικών αλλαγών κυρίως για τα παιδιά που ξεκινούν την φοιτητική τους ζωή. Σημαίνει μια νέα αρχή, μια μεγάλη αλλαγή, το πέρασμα από τη σχολική ζωή σε εκείνη του φοιτητή. Κάθε νέος φοιτητής-τρια καλείται να αναλάβει μόνος του νέες ευθύνες και υποχρεώσεις. Η οικονομική αυτοδιαχείριση, η αυτονομία, η διαχείριση χρόνου και οι προσωπικές επιλογές χαρακτηρίζουν την περίοδο αυτή, ενώ οι οικιακές εργασίες και η εξασφάλιση του καθημερινού φαγητού γίνονται μέρος μιας νέας ρουτίνας για τα παιδιά, που ξεκινούν μια νέα ζωή μακριά από την οικογένεια τους.

Όλες αυτές οι αλλαγές είναι πολύ φυσικό να επηρεάσουν και την διατροφή του νέου φοιτητή με αποτέλεσμα να οδηγήσουν σε προβληματικές συμπεριφορές:

1. Έλλειψη σπιτικού φαγητού- Επιλογή έτοιμων γευμάτων. Οι περισσότεροι νέοι φοιτητές έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά με την κουζίνα και την διαδικασία παρασκευής ενός γεύματος καθώς μέχρι τώρα για το φαγητό τους φρόντιζε η μητέρα τους. Έτσι δεν γνωρίζουν πως να φτιάξουν ένα σπιτικό γεύμα και επιλέγουν έτοιμα γεύματα από ταχυφαγία.
2. Ακανόνιστα, λίγα γεύματα. Οι αυξημένες υποχρεώσεις λόγω μαθημάτων στη σχολή, δεν αφήνουν πολύ ελεύθερο χρόνο ή ενέργεια στους φοιτητές για να ετοιμάσουν ένα σπιτικό γεύμα. Έτσι περιορίζεται ο αριθμός των ημερήσιων γευμάτων ενώ η κατανάλωση φαγητού γίνεται σε ακανόνιστες ώρες, κυρίως το βράδυ.
3. Οικονομική κρίση-περιορισμένα χρήματα. Τα νέα οικονομικά δεδομένα έχουν περιορίσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό και τα περισσότερα παιδιά προσπαθούν να εξασφαλίσουν το καθημερινό τους φαγητό με όσον το δυνατόν λιγότερα χρήματα. Έτσι λοιπόν επιλέγουν κυρίως ζυμαρικά και ρύζι ενώ συνήθως απουσιάζουν τα φρούτα, τα λαχανικά, το κρέας και το ψάρι.
4. Κατανάλωση αλκοόλ. Ο νέος τρόπος διασκέδασης με συγκεντρώσεις, πάρτυ και συχνές βραδινές εξόδους, έχουν ως αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ. Οι συνέπειες μπορεί να ποικίλουν από κάποια κιλά παραπάνω έως σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία του νεαρού ενήλικα.

Η σωστή διατροφή βασίζεται στην εκπαίδευση και απαιτείται χρόνος μέχρι να γίνει συνείδηση και πράξη. Συνεπώς, από μικρή ηλικία θα πρέπει να επενδύσουμε χρόνο στη διατροφική εκπαίδευση του παιδιού μας. Θα πρέπει να μάθει ότι χρειάζεται θρεπτικά και ποιοτικά γεύματα και όχι τα αμφιβόλου ποιότητας φαγητά των ταχυφαγίων. Επίσης θα πρέπει να εμπλακεί στη προετοιμασία και Παρασκευή των οικογενειακών γευμάτων, θέτοντας έτσι τη βάση για μια καλή διατροφική συμπεριφορά και μελλοντική υγεία. Έτσι θα αποφευχθούν οι προαναφερθείσες προβληματικές συμπεριφορές.

Στην περίπτωση, που δεν υπάρχει αυτή η εκπαίδευση, μπορούμε να ακολουθήσουμε μερικές απλές συμβουλές προσφέροντας την υγιέστερη διατροφή με την μικρότερη δυνατή προσπάθεια.

1. Μην παραλείπετε το πρωινό. Είναι γνωστό σε όλους ότι είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας και θα αποδειχθεί ιδιαίτερα βοηθητικό σε περιόδους εξετάσεων.
2. Φροντίστε να έχετε πολλά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Θα σας δώσουν την απαραίτητη ενέργεια για να ανταπεξέλθετε στο απαιτητικό σας πρόγραμμα.
3. Προτιμήστε μαγειρευτά φαγητά από ένα συνοικιακό εστιατόριο. Είναι πιο υγιεινά, νοστιμότερα και σε συμφέρουσα τιμή.
4. Εφοδιάστε το ψυγείο με φρούτα και λαχανικά. Εφοδιαστείτε από τις λαϊκές αγορές προϊόντα εποχής που είναι καλύτερης ποιότητας και σε χαμηλότερη τιμή.
5. Προσπαθήστε να μετριάσετε την κατανάλωση αλκοόλ.
6. Πειραματιστείτε και δημιουργήστε στην κουζίνα. Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες και βιβλία με νόστιμες και εύκολες συνταγές.

Καλή Αρχή!

Πηγή : Επιστημονική Ομάδα του διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα (www.diatrofi.gr)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ