Μέχρι ποια ηλικία θα ψηλώσω;

7 Οκτωβρίου 2014
Κατερίνα, 14 ετών ρωτά
Ρωτά η αναγνώστρια μας Κατερίνα  

Γεια σας θα ήθελα να μου δώσετε μερικές συμβουλές διατροφής Είμαι 14,5 ετών 1,61 και 51 κιλά το πρόβλημά μου είναι πως δεν έχω πάρει καθόλου ύψος από πέρυσι και ήθελα να ρωτήσω αν ο γιατρός μου που μου λέει ότι θα φτάσω 1,67 έχει δίκαιο γιατί έχω περίοδο από την 1η γυμνασίου και τώρα πάω 3η έχω διαβάσει πως το ύψος σταματά να αυξάνεται στις κοπέλες 2 χρόνια μετά τον ερχομό της περιόδου και μου φαίνεται λίγο αδύνατο να πάρω 6 πόντους μέσα σε έναν χρόνο Μήπως μπορείτε να μου επισημάνετε κάποιες τροφές που να βοηθούν στην ανάπτυξη εκτός από γαλακτοκομικά που συμπεριλαμβάνονται στη διατροφή μου 3 μερίδες. Επίσης αθλούμαι καθημερινά 30 λεπτά γρήγορο περπάτημα στον διάδρομο και κοιλιακοί 5 φορές την εβδομάδα και τις άλλες 2 τένις από μια ώρα Ευχαριστώ

Απαντά η διαιτολόγος διατροφολόγος Κυριακή Απέργη, συνεργάτης της επιστημονικής ομάδας Διατροφή του Ευάγγελου Ζουμπανέα

Αγαπητή μου φίλη κανείς δεν μπορεί να σου πει με ακρίβεια πόσο ύψος θα έχεις. Ο γιατρός σου θα σου είπε ότι θα έχεις ύψος 1,67 μάλλον λόγω του ιστορικού σου βασιζόμενος στις καμπύλες ανάπτυξης σου. Η άσκηση και η ισορροπημένη διατροφή θα σε βοηθήσουν να πάρεις το μέγιστο ύψος σύμφωνα με τα γονίδια σου, ενώ η αυστηρές δίαιτες και η σωματική αδράνεια θα έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Οι γυναίκες γενικά ψηλώνουν μέχρι και τα 16 ανάλογα βέβαια τον κάθε οργανισμό και με την σωστή και ισορροπημένη διατροφή και την σωστή άσκηση, και όχι σωματική καταπόνηση, το να παίρνεις 1 πόντο κάθε 1-2 μήνες είναι εφικτό. Δηλαδή σε ένα χρόνο μπορείς κάλλιστα να πάρεις 6 πόντους. Πρόσεξε όμως να έχεις επάρκεια θρεπτικών συστατικών μέσω της διατροφής σου. Προσπάθησε να έχεις μια ισορροπημένη διατροφή με μικρά και συχνά γεύματα από όλες τις ομάδες τροφίμων. Φρόντιζε να έχεις πάντα σαλάτα, ωμή ή βραστή, σε κάθε σου γεύμα μαζί με μια μερίδα πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, όπως γαλακτοκομικό, αυγό, κρέας ή ψάρι μαζί με μια μερίδα αμύλου ολικής αλέσεως πχ. καστανό ρύζι, παξιμάδι, ζυμαρικά ολικής και στα ενδιάμεσα σνακ να συνδυάζεις ωμά ή ξερά φρούτα ή χυμό φρούτων με ωμούς, ξηρούς καρπούς ή με κάποιο σνακ, όπως μπισκότα ολικής ή παστέλι. Φρόντιζε να ενυδατώνεσαι σωστά με νερό, αφεψήματα και χυμούς, αποφεύγοντας τα αναψυκτικά.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
βέρα***** ****
23:14 Πέμπτη 7/01/2016
Γεια σας με λένε βέραπάω 2 γυμνασίοείναι 135 χρόνων έχω ύψος 157 και ειμαι 43 κιλαΗ γιατρός μου μου είχε πει ότι θα μπορούσα να φτάσω σε ύψος μεχρι και το 165 αλλά εχω περίοδο από τα τέλη της έκτης και δεν είμαι σίγουρη για το αν θα το καταφερωΘα ήθελα να σας ρωτησω ποιες τροφές θα με βοηθούσαν να ψηλωσωευχαριστώ
Μαρί***** ****
14:51 Κυριακή 1/11/2015
Γεια σαςΕίμαι 12 χρονών εχω υψος 168169 και ειμαι 53 κιλάΕνώ ολοι οι γιατροί μου λενε πως θα γίνω παρα πολυ ψηλή λόγω και των γονιδίων αλλα και του αναστήματός μου εγω εχω μερικές αμφιβολίεςΠιστευω οτι εχω μια πλήρης διατροφήκαθώς συμπεριλαμβάνω όλες τις ομάδες τροφίμων και τρωω υγιεινάΠηγαινω κολύμβηση μια φορα την εβδομάδαγιογκα και μοντέρνο χορό παλι απο μια φορα την εβδομάδαΚανω ομως και διάφορες ασκησεις στο σπίτιμου τις εχει συστήνει ο παιδίατροςΕλπιζω να μου απαντήσετε σύντομαΕυχαριστω πολυ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ