10 τρόποι να γελάσεις και να νιώσεις ξανά χαρά!

8 Οκτωβρίου 2014
Ειδικά στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, δυστυχώς, η απαισιόδοξη σκέψη δίνει και παίρνει. 
 
Και αν κάνοντας κανείς απαισιόδοξες σκέψεις έλυνε το πρόβλημά του, δεν θα έλεγα τίποτα!  Όμως, αυτό που παρατηρώ κάθε φορά που ακούω απαισιόδοξες σκέψεις στις ομάδες που κάνω είναι ότι οι άνθρωποι τελικά ζορίζονται, στεναχωριούνται, δε βρίσκουν διέξοδο, στρεσάρονται, παθαίνουν κατάθλιψη και όλα αυτά επειδή, εκτός των αντικειμενικών προβλημάτων τους, δημιουργούν υποκειμενικά προβλήματα με το να σκέφτονται απαισιόδοξα.
Μπορεί κανείς να αλλάξει τρόπο σκέψης και από εκεί που βλέπει τα πράγματα απαισιόδοξα να μάθει να τα αντικρίζει με αισιοδοξία;  Η απάντηση είναι: Φυσικά και γίνεται!  Να 10 καλοί τρόποι για να ξεκινήσετε!
 

Γράφει η Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Νευροψυχολόγος (greekpsychologypages.blogspot.gr)

 
  1. Μη σκέφτεστε διαρκώς το παρελθόν!
Σίγουρα το παρελθόν έχει τη δική του βαρύτητα και ως ένα βαθμό καθορίζει ποιοι είμαστε.  Ωστόσο, δεν είναι ανάγκη να ‘κολλάτε’ στα λάθη, τα προβλήματα, ή τα περασμένα μεγαλεία του παρελθόντος, αναλώνοντας τη ζωή σας σήμερα σε μόνιμη μιζέρια και γκρίνια.  Αποδεχτείτε το παρελθόν γι’ αυτό που είναι και αλλάξτε αυτά που περνάνε από το χέρι σας.
 
  1. Επικεντρωθείτε στο παρόν.
Αν σταματήσετε να σκέφτεστε διαρκώς το παρελθόν, θα δημιουργήσετε χώρο στο μυαλό και την ψυχή σας να σκεφτείτε το παρόν.  Επικεντρώνομαι στο παρόν δε σημαίνει φυσικά ότι δεν αντιλαμβάνομαι τις όποιες δυσκολίες υπάρχουν!  Αλλά, από την άλλη δε σημαίνει ότι πρέπει να τις δείτε σαν αξεπέραστα εμπόδια ή σαν το τέλος του κόσμου!  Σκεφτείτε με πιο ρεαλιστικό τρόπο και επικεντρωθείτε στο να βρίσκεται λύσεις αντί να εντοπίζετε μόνο προβλήματα.
 
  1. Προσπαθήστε να δείτε την ευκαιρία σε κάθε δυσκολία.
Μπορεί να μην είναι εύκολο κάτι τέτοιο, όμως, υιοθετώντας αυτή τη στάση ζωής έχετε περισσότερες πιθανότητες να είστε ευχαριστημένοι με αυτά που έχετε.  Οι αισιόδοξοι άνθρωποι δεν αγνοούν τα προβλήματα, αλλά αντιλαμβάνονται ότι στη ζωή υπάρχουν αναπόφευκτες δυσκολίες και αναποδιές που συχνά ξεπερνιούνται με κάποιον τρόπο.  Οι αισιόδοξοι άνθρωποι θεωρούν ότι έχουν την εσωτερική δύναμη και τις ικανότητες να ξεπεράσουν τελικά τις δυσκολίες.
  1. Μάθετε να είστε ρεαλιστές.
Ναι, χρειάζεται να βλέπετε τη θετική πλευρά των πραγμάτων, αλλά επιτρέψτε στον εαυτό σας να είστε ρεαλιστές και να λαμβάνετε υπόψη ότι κάποιες φορές τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα επιθυμείτε.  Προετοιμαστείτε για πιθανές δυσκολίες, πάντα διατηρώντας την αισιόδοξη διάθεσή σας και την πίστη σας ότι όλα θα πάνε καλά.
 
  1. Επιλέξτε να περιστοιχίζεστε από θετικούς ανθρώπους.
Δύσκολο;  Απλώς, βγάλτε από τη ζωή σας τα αρνητικά εκείνα άτομα που μόνο γκρινιάζουν και διαμαρτύρονται για τα πάντα.  Και αν αυτό δεν είναι εφικτό, μάθετε να κωφεύετε στα παράπονά τους και βρείτε θετικά άτομα για να κάνετε παρέα και να συζητάτε θετικά θέματα, που προάγουν τη χαρά, την αισιοδοξία και την αυτοβελτίωσή σας.
 
  1. Επενδύστε στην αγάπη.
Δώστε αγάπη, καταρχήν στον εαυτό σας!  Φροντίστε τον, σωματικά και ψυχικά.  Δώστε αγάπη στους ανθρώπους γύρω σας, στο περιβάλλον γύρω σας!  Ανοίξτε την καρδιά σας και δεχτείτε την αγάπη που οι άλλοι σας προσφέρουν.  Κάντε πράγματα που αγαπάτε και επικεντρωθείτε στο όμορφο αίσθημα της αγάπης σε όλες του τις εκφάνσεις.
  1. Συνηθίστε να χαμογελάτε συχνά!
Ακόμα και αν δεν το αισθάνεστε, όταν τα χείλη σας χαμογελούν, το μήνυμα που λαμβάνει ο εγκέφαλος είναι ότι είστε χαρούμενοι και έτσι εκλύει τις ορμόνες τις χαράς, οπότε, τελικά, πράγματι αισθάνεστε χαρά!
 
  1. Θετικές επιβεβαιώσεις.
Μάθετε να αξιοποιείτε τη δύναμη των θετικών επιβεβαιώσεων, οι οποίες, μας λένε επιστημονικές έρευνες έχουν τεράστια δύναμη.  Γράψτε σε χαρτάκια σύντομες θετικές φράσεις σε χρόνο ενεστώτα, σαν να έχετε ήδη κατακτήσει αυτό που επιθυμείτε:
·         Νιώθω όμορφα
·         Είμαι υγιής και χαρούμενος
·         Η ζωή είναι ωραία
·         Ό,τι βάζω στο νου μου το καταφέρνω
·         Έχω πολλές επιλογές
·         Βλέπω τη θετική πλευρά των πραγμάτων
 
  1. Παρατηρήστε που αποδίδετε τις επιτυχίες και τις αποτυχίες σας.
Οι αισιόδοξοι άνθρωποι αποδίδουν τις επιτυχίες τους στις ικανότητες, τον χαρακτήρα και τη σκληρή δουλειά τους, ενώ αντιλαμβάνονται ότι πολλές από τις αποτυχίες ή τις δυσκολίες στη ζωή τους δεν τις ελέγχουν οι ίδιοι.  Αντίθετα, οι απαισιόδοξοι άνθρωποι αποδίδουν τα καλά πράγματα στη ζωή τους σε τυχαίους και ανεξέλεγκτους παράγοντες, ενώ θεωρούν ότι είναι 100% υπεύθυνοι για όλα τα άσχημα στη ζωή τους.
 
  1. Αλλάξτε τρόπο σκέψης και πράξης.
Η απαισιόδοξη στάση ζωής δεν είναι καθόλου πρακτική!  Σας κάνει να σκέφτεστε διαρκώς αρνητικά πράγματα, να φοβάστε για όσα άσχημα πιστεύετε ότι πρόκειται να έρθουν (που, φυσικά, μπορεί να μην έρθουν και ποτέ) να αισθάνεστε κολλημένοι σε καταστάσεις, ανήμποροι να ξεφύγετε και αναποφάσιστοι να πάρετε τη ζωή σας στα χέρια σας!  Σταματήστε να κάνετε αρνητικές γενικεύσεις για το κάθε τι και αν τα πράγματα δεν πάνε καλά σε έναν τομέα της ζωής σας μην γενικεύετε ότι όλα είναι χάλια, αλλά εξετάστε σε ποιους τομείς είναι καλά. Αντίθετα, οι αισιόδοξοι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις πιο γρήγορα, ευχαριστιούνται τη ζωή τους, μπορεί να σκέφτονται μελλοντικές δυσκολίες αλλά πάντα υπό το πρίσμα του πώς θα προετοιμαστούν κατάλληλα για να τις αντιμετωπίσουν.  Με δυο λόγια, οι αισιόδοξοι άνθρωποι είναι πιο ευχαριστημένοι από τη ζωή τους!
 
  1.  Ξεκινήστε την κάθε μέρα σας με αισιοδοξία και οργάνωση:
  • Αφιερώστε μερικά λεπτά το πρωί να σκεφτείτε τις επιθυμίες και τους στόχους σας.
  • Αφιερώστε μερικά λεπτά το πρωί να σκεφτείτε για ποια πράγματα/πρόσωπα/καταστάσεις αισθάνεστε ευγνωμοσύνη στη ζωή σας.
  • Γράψτε σε μια λίστα όσα θέλετε να κάνετε μέσα στη μέρα και ξεκινήστε με τα πιο σημαντικά.
  • Ασκηθείτε.
  • Κάντε κάτι όμορφο για τον εαυτό σας και απολαύστε το!
 
 
12.  Νιώστε ευγνωμοσύνη και κρατήστε ημερολόγιο θετικών πραγμάτων καθημερινά.
Υπάρχει τόση ομορφιά, τόσα ωραία πράγματα, τόση αγάπη στη ζωή σας!  Εντοπίστε όλες τις θετικές πηγές, μικρές ή μεγάλες και νιώστε ευγνωμοσύνη που υπάρχουν όλα αυτά τα θετικά στη ζωή σας.  Σε ένα σημειωματάριο ή στο κινητό σας κρατήστε σημειώσεις για 5 καλά πράγματα που έγιναν μέσα στη μέρα σας, όσο μικρά και αν ήταν.  Δημιουργήστε τη συνήθεια να διαβάζετε καθημερινά τη λίστα με τα θετικά που σας συνέβησαν και να απολαμβάνετε το όμορφο συναίσθημα χωρίς λογοκρισία!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ