Το άγχος αποχωρισμού: Πολύ πιθανό να συμβαίνει και στο παιδί σου

<p style="text-align: justify;">Aναγνώστριά μας ρωτά: </p>
<p style="text-align: justify;">Καλησπερα, ειμαι μαμα ενος αγοριου 5 χρονων που παει νηπιαγωγειο ενω ξεκινησε πολυ καλα ειναι τωρα 3 μερες που εχει ξεκινησει κ κλαιει οταν καταλαβαινει οτι θα κατσει στο ολοημερο. Σημερα το πρωϊ ενω πηγαμε στο σχολειο μια χαρα με το που φτασαμε εξω απ τη ταξη εβαλε τα κλαματα με αποτελεσμα να φυγω 1 ωρα μετα απο κει κ ενω του εξηγουσα οτι θα πηγαινα να τον παρω νωρις κ οπως εκανα, μου ελεγε οτι ηθελε να ναι μαζι μου οτι φοβοταν μια την δασκαλα του μια καποιον συμμαθητη του και εγω κακην κακως εφυγα τον κραταγε η δασκαλα του κ τωρα το βραδυ που τον εβαζα για υπνο, αρχισε παλι τα κλαματα κ οτι δεν θελει να παει αυριο για τους λογους που προανεφερα.Μου ελεγε να μην παει μονο γι αυριο για να σκεφτει αν θελει να παει σχολειο του ειπα ενταξει γιατι ειδα οτι παρολη την συζητηση δεν καταληγαμε πουθενα κ οτι ηταν η πρωτη κ η τελευταια φορα. Εσας ποια ειναι η γνωμη σαςτ; Τι μπορω να κανω για να τον βοηθησω; Σας ευχαριστω εκ των προτερων. </p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: medium;">Στο ερώτημά σας απαντά ο Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής Στέλιος Μαντούδης </span></p>
<p style="text-align: justify;">Αυτό που περιγράφετε είναι μια αρκετά συχνή διαταραχή που τις περισσότερες φορές είναι παροδική. Ονομάζεται άγχος αποχωρισμού, έχει να κάνει με την αίσθηση της μονιμότητας του σχολείου. Θα πρέπει να τον αφήνετε αμέσως μόλις πηγαίνετε στο σχολείο και να φεύγετε. Από εκεί και έπειτα είναι θέμα των παιδαγωγών να το χειριστούν. Είμαι σίγουρος ότι γνωρίζουν γιατί είναι κάτι πολύ συχνό στον χώρος της προσχολικής αγωγής. Δεν είναι απαραίτητο να κάνετε διάλογο μαζί του, απλά του υπενθυμίζετε ότι όλα τα παιδάκια πηγαίνουν στο σχολείο καθημερινά και εσείς στη δουλειά σας. Πιστεύω ότι μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα θα ξεπεραστεί. Σε διαφορετική περίπτωση επικοινωνήστε με κάποιο ψυχολόγο.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Ο Στέλιος Μαντούδης είναι  Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής με Μετεκπαίδευση στο Royal Free Hospital του Λονδίνου  </strong><br /><strong>με Eξειδίκευση στην Αναπτυξιακή Εκτίμηση με την κλίμακα  Bayley, movement ABC</strong></p>
<p style="text-align: justify;" align="left">Γεννήθηκα στην Αθήνα όπου τελείωσα το Λύκειο Βύρωνα.</p>
<p style="text-align: justify;" align="left">Μετά από εισαγωγικές εξετάσεις φοίτησα στο ΤΕΙ Εργοθεραπείας Αθηνών και πήρα το πτυχίο μου με επίδοση "Λίαν Καλώς".</p>
<p style="text-align: justify;" align="left">Από τα πρώτα χρόνια της αποφοίτησης μου από τη σχολή ενδιαφερόμουν για τον Παιδιατρικό κλάδο της Εργοθεραπείας και ειδικότερα την Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία. Από το 1989 που αποφοίτησα, άρχισα να εργάζομαι με την εποπτεία μιας έμπειρης Εργοθεραπεύτριας κάνοντας θεραπείες παιδιών με εγκεφαλική παράλυση αλλά και αναπτυξιακές δυσκολίες κατ’οίκων.  Από το 1990 και μετά, απέκτησα τη δική μου επαγγελματική στέγη και δούλευα παράλληλα στο γραφείο μου και κατ’οίκων. Το 1991 επισκέφτηκα για πρώτη φορά την κα Λωρέττα Θωμαίδου και ξεκίνησα μια συνεργασία ως επιστημονικός συνεργάτης μέχρι το 2008 στην Α' Παιδιατρική του Παν/μίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων "Αγία Σοφία", ως Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής.</p>
<p style="text-align: justify;">Έκανα εκπαίδευση στην Αγγλία στη χορήγηση και εφαρμογή της Αναπτυξιακής Δοκιμασίας BayleyScalesofInfantDevelopmentστο RoyalFreeHospitalτου Λονδίνου με γνωστικό αντικείμενο την Αναπτυξιακή Εκτίμηση Βρεφών και νηπίων.</p>
<p style="text-align: justify;">Μετά την επιστροφή μου από την Αγγλία, συνεργάστηκα παράλληλα και με το με Ιατρείο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣόπου ήταν καθηγήτρια η X Τζουμάκα-Μπακούλα και διευθύντρια η Λωρέττα Θωμαίδου και εφάρμοσα το Αναπτυξιακό τεστ Bayleyστα παιδιά που επισκεπτόντουσαν το Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής και είχαν ανάγκη από αναπτυξιακή εκτίμηση. Ενώ, συγχρόνως μία φορά την εβδομάδα  συμμετείχα στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας των Πρόωρων Παιδιών του ΙΑΣΩ. Διευθυντής ήταν ο κος Κωνσταντίνου και υπεύθυνη του follow-upτων Πρόωρων Παιδιών ήταν η Παιδονευρολόγος Ελένη Σκουτέλη. Σκοπός του follow-upήταν να εντοπιστούν έγκαιρα πιθανές Νευρολογικές και Αναπτυξιακές δυσκολίες, να γίνει συμβουλευτική στους γονείς και σύσταση προγράμματος πρώιμης παρέμβασης κατά περίπτωση.</p>
<p style="text-align: justify;">Το 2008 και μετά την εκλογή της κας Λωρέττα Θωμαίδου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών μεταφέρθηκα στην Β' Παιδιατρική Κλινική, του Παν/μίου Αθηνών, ως Επιστημονικός Συνεργάτης με την ομάδα της.</p>
<p><strong><em>Επιστημονικός Συνεργάτης στη Μονάδα</em></strong></p>
<p><strong><em>Αναπτυξιακής Παιδιατρικής</em></strong></p>
<p>Η συμβολή μου στη Μονάδα της Αναπτυξιακής Παιδιατρικής επεκτάθηκε συγκεκριμένα μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της Μονάδας. Είχαμε σαν στόχο την:</p>
<p>·         Προώθηση των Αναπτυξιακών Ελέγχων και ευαισθητοποίηση των Παιδιάτρων σε θέματα γύρω από την παιδική ανάπτυξη.</p>
<p>·         Δημιουργία νέων Αναπτυξιακών Δοκιμασιών που να ελέγχουν με αντικειμενικό τρόπο τις Αναπτυξιακές ικανότητες των παιδιών σχολικής-προσχολικής ηλικίας.</p>
<p>·         Μελέτη και προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα νέων θεραπευτικών μεθόδων.</p>
<p>·         <strong>Δημιουργία πρότυπης Δοκιμασίας Ελέγχου της Σχολικής Ετοιμότητας</strong></p>
<p><strong>« Α' ΤΕΣΤ » για την έγκαιρη πρόληψη των Μαθησιακών Δυσκολιών.</strong></p>
<p>Απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (5-6 χρόνων) λίγο πριν αρχίσουν</p>
<p>την φοίτησή τους στην Α' Δημοτικού.</p>
<p class="readmore"> </p>
<p> </p>
<p><span><br /></span></p>

Σχετικά άρθρα