Bρέφος: 8 τρικ για να κοιμάται γρήγορα!

10 Οκτωβρίου 2014

Σχεδόν όλοι οι γονείς έχουν αντιμετωπίσει τις δυσκολίες στον ύπνο των παιδιών τους.

Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής (www.mandou.gr), τονίζει ότι ο ύπνος είναι μία ζωτική λειτουργία που επηρεάζει βαθιά την πνευματική και σωματική μας απόδοση. Παρακάτω θα διαβάσουμε 8 πράγματα τα οποία δεν πρέπει να κάνουν οι γονείς προκειμένου τα παιδιά τους να έχουν έναν ήρεμο και χαλαρό ύπνο:

• Βάλτε το μωρό σας στην κούνια όταν νυστάζει άλλα ποτέ όταν έχει ήδη κοιμηθεί. Το μωρό πρέπει να μάθει να κοιμάται χωρίς την παρουσία σας
• Μη του δίνετε τα απογεύματα ροφήματα ή γλυκές τροφές γιατί θα του προκαλέσουν υπερένταση
• Εάν το παιδί σας πεινάει μη το βάλετε για ύπνο. Εάν είναι χορτάτο θα είναι και πιο ήρεμο και δεν θα ξυπνήσει πολύ πρωί την επόμενη μέρα
• Απαγορέψτε τον μεσημεριανό ύπνο μετά τις 15:30 από την ηλικία των 9 μηνών και μετά
• Διατηρείτε πάντα μια καλή θερμοκρασία στο δωμάτιο του μωρού και ποτέ πάνω από 18C
• Όταν κλαίει ή όταν φωνάζει κατά τη διάρκεια της νύχτας μη τρέχετε κοντά του. Η συνεχής παρουσία σας μπορεί να του ενισχύσει τα προβλήματα ύπνου
• Μη κάνετε πολύ θόρυβο όταν το μωρό σας έχει ήδη ξαπλώσει, ειδικά τα πρώτα 15 λεπτά αφού σβήσετε τα φώτα
• Εάν την ώρα που το ταΐζετε το πάρει ο ύπνος στην αγκαλιά σας, σκουντήξτε το απαλά προτού το βάλετε στην κούνια, ώστε να αντιληφθεί ότι τώρα πάει για ύπνο

Ένα παιδί που κοιμάται σωστά ωφελείται για όλη του τη ζωή. Οι ψυχολόγοι έχουν αποδείξει ότι οι άνθρωποι με κακές συνήθειες ύπνου είναι μελλοντικά επιρρεπείς σε αϋπνίες. 



Λίγα λόγια για τον συνεργάτη μας... 

Ο Στέλιος Μαντούδης είναι  Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής με Μετεκπαίδευση στο Royal Free Hospital του Λονδίνου  
με Eξειδίκευση στην Αναπτυξιακή Εκτίμηση με την κλίμακα  Bayley, movement ABC

Γεννήθηκα στην Αθήνα όπου τελείωσα το Λύκειο Βύρωνα.

Μετά από εισαγωγικές εξετάσεις φοίτησα στο ΤΕΙ Εργοθεραπείας Αθηνών και πήρα το πτυχίο μου με επίδοση "Λίαν Καλώς".

Από τα πρώτα χρόνια της αποφοίτησης μου από τη σχολή ενδιαφερόμουν για τον Παιδιατρικό κλάδο της Εργοθεραπείας και ειδικότερα την Αναπτυξιακή Εργοθεραπεία. Από το 1989 που αποφοίτησα, άρχισα να εργάζομαι με την εποπτεία μιας έμπειρης Εργοθεραπεύτριας κάνοντας θεραπείες παιδιών με εγκεφαλική παράλυση αλλά και αναπτυξιακές δυσκολίες κατ’οίκων.  Από το 1990 και μετά, απέκτησα τη δική μου επαγγελματική στέγη και δούλευα παράλληλα στο γραφείο μου και κατ’οίκων. Το 1991 επισκέφτηκα για πρώτη φορά την κα Λωρέττα Θωμαίδου και ξεκίνησα μια συνεργασία ως επιστημονικός συνεργάτης μέχρι το 2008 στην Α' Παιδιατρική του Παν/μίου Αθηνών στο Νοσοκομείο Παίδων "Αγία Σοφία", ως Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής.

Έκανα εκπαίδευση στην Αγγλία στη χορήγηση και εφαρμογή της Αναπτυξιακής Δοκιμασίας BayleyScalesofInfantDevelopmentστο RoyalFreeHospitalτου Λονδίνου με γνωστικό αντικείμενο την Αναπτυξιακή Εκτίμηση Βρεφών και νηπίων.

Μετά την επιστροφή μου από την Αγγλία, συνεργάστηκα παράλληλα και με το με Ιατρείο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣόπου ήταν καθηγήτρια η X Τζουμάκα-Μπακούλα και διευθύντρια η Λωρέττα Θωμαίδου και εφάρμοσα το Αναπτυξιακό τεστ Bayleyστα παιδιά που επισκεπτόντουσαν το Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής και είχαν ανάγκη από αναπτυξιακή εκτίμηση. Ενώ, συγχρόνως μία φορά την εβδομάδα  συμμετείχα στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας των Πρόωρων Παιδιών του ΙΑΣΩ. Διευθυντής ήταν ο κος Κωνσταντίνου και υπεύθυνη του follow-upτων Πρόωρων Παιδιών ήταν η Παιδονευρολόγος Ελένη Σκουτέλη. Σκοπός του follow-upήταν να εντοπιστούν έγκαιρα πιθανές Νευρολογικές και Αναπτυξιακές δυσκολίες, να γίνει συμβουλευτική στους γονείς και σύσταση προγράμματος πρώιμης παρέμβασης κατά περίπτωση.

Το 2008 και μετά την εκλογή της κας Λωρέττα Θωμαίδου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών μεταφέρθηκα στην Β' Παιδιατρική Κλινική, του Παν/μίου Αθηνών, ως Επιστημονικός Συνεργάτης με την ομάδα της.

Επιστημονικός Συνεργάτης στη Μονάδα

Αναπτυξιακής Παιδιατρικής

Η συμβολή μου στη Μονάδα της Αναπτυξιακής Παιδιατρικής επεκτάθηκε συγκεκριμένα μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της Μονάδας. Είχαμε σαν στόχο την:

·         Προώθηση των Αναπτυξιακών Ελέγχων και ευαισθητοποίηση των Παιδιάτρων σε θέματα γύρω από την παιδική ανάπτυξη.

·         Δημιουργία νέων Αναπτυξιακών Δοκιμασιών που να ελέγχουν με αντικειμενικό τρόπο τις Αναπτυξιακές ικανότητες των παιδιών σχολικής-προσχολικής ηλικίας.

·         Μελέτη και προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα νέων θεραπευτικών μεθόδων.

·         Δημιουργία πρότυπης Δοκιμασίας Ελέγχου της Σχολικής Ετοιμότητας

« Α' ΤΕΣΤ » για την έγκαιρη πρόληψη των Μαθησιακών Δυσκολιών.

Απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (5-6 χρόνων) λίγο πριν αρχίσουν

την φοίτησή τους στην Α' Δημοτικού.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ