Στις… πλάτες των επιβατών η πώληση των αεροδρομίων

13 Οκτωβρίου 2014

Κεφαλικό φόρο από 14,5 έως και 20 ευρώ ανά επιβάτη, κατά τα πρότυπα του «σπατόσημου», φέρνει η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων από το ΤΑΙΠΕΔ. Οι ιδιωτικοί όμιλοι που θα τα αναλάβουν θα τα εκμεταλλεύονται για 30 έως 50 χρόνια

Περιφερειακό «σπατόσημο», προφανώς για τη χρηματοδότηση των έργων αναβάθμισης, προβλέπουν τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για τη δήθεν ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.

Εγκυρη πηγή ανέφερε στην «Εφ.Συν.» ότι με βάση τα… ψιλά γράμματα της διακήρυξης του διαγωνισμού θα επιβάλλεται «κεφαλικός φόρος» 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη για τα πέντε χρόνια που προβλέπεται η περίοδος κατασκευής, ο οποίος στη συνέχεια θα μονιμοποιηθεί και θα αυξηθεί στα 20 ευρώ!

Οι όμιλοι που θα αναλάβουν τα περιφερειακά αεροδρόμια θα πάρουν την εκμετάλλευση για 30 χρόνια, με δυνατότητα παράτασης της σύμβασης για άλλη μια δεκαετία. Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο χρόνος θα αυξηθεί στα 50 χρόνια και η υποχρέωση ολοκλήρωσης των επενδύσεων, που υπολογίζονται σε 250-300 εκατ. ευρώ, «ξεχύλωσε» από τα τρία στα πέντε χρόνια, μετά την υπογραφή της σύμβασης.

 

grafima-aerodromio

 

* Αναλυτικά το ρεπορτάζ της Χαράς Τζαναβάρα, στην «Εφημερίδα των Συντακτών» που κυκλοφορεί σήμερα, Δευτέρα 13 Οκτωβρίου.


Tα Νεα σε ρεπορτάζ τους δυο μέρες πριν μας παρουσίασαν και τους επενδυτές που ενδιαφέρονται για τα αεροδρόμια , συγκεκριμένα

Τρεις δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής στο ΤΑΙΠΕΔ για τον διαγωνισμό παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. 

Πρόκειται για την κοινοπραξία της αργεντίνικης Corporation America - METKA, της γαλλικής VINCI - ΕΛΛΑΚΤΩΡ, και την γερμανικής FRAPORT- Ομιλος Κοπελούζου.

Πρόκειται για τους επενδυτές που εμφανίστηκαν στην τελική φάση του διαγωνισμού παραχώρησης των 14 αεροδρομίων σε δύο ομάδες (εφτά συν εφτά ), με το ΤΑΙΠΕΔ να ανοίγει τις προσφορές τους στην επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ πιθανώς την επόμενη εβδομάδα.

Τέσσερις ακόμη επενδυτές συμμετείχαν στο διαγωνισμό, και συγκεκριμένα η γαλλική Aeroport De La Cote d'Azur, η κοινοπραξία J&P Αβαξ - Zurich Airport, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, και ο όμιλος Advent.

Τα αεροδρόμια αποτελούν μαζί με τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ τη μοναδική ελπίδα για σοβαρή άντληση εσόδων από το ΤΑΙΠΕΔ το επόμενο διάστημα, καθώς πολλοί διαγωνισμοί πηγαίνουν από παράταση σε παράταση, ενώ τα έσοδα απέχουν πολύ από τον πολλάκις αναθεωρημένο στόχο.

Οι νικητές του διαγωνισμού δεσμεύονται ότι θα αναλάβουν να εκτελέσουν επενδυτικό πρόγραμμα ύψους μέχρι 300 εκατ. ευρώ και για τις δύο ομάδες.

Η α’ ομάδα αποτελείται από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, με option για την Αλεξανδρούπολη, τον Άραξο, την Καλαμάτα και τη Νέα Αγχίαλο.

Η β’ ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης, με option και τους αερολιμένες Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου. Εξαιρείται από τη διαδικασία το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, το οποίο θα αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ έχει ως εξής:  

«Τρεις δεσμευτικές προσφορές υποβλήθηκαν σήμερα στο ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων και η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.
Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια χωρίζονται σε 2 ομάδες: 
*Την ομάδα Α, που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, και 
*Την ομάδα Β, που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. 
Τις δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες των αεροδρομίων, κατέθεσαν οι εξής κοινοπραξίες:
*CASA (Corporation America S.A.) - METKA Α.Ε.
*FRAPORT AG- SLENTEL Ltd
*VINCI Airports S.A.S. - ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η πρόσκληση υποβολής προσφορών, θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το ΤΑΙΠΕΔ θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο και θα αποσφραγίσει τις οικονομικές προσφορές, ενώ η ολοκλήρωση του διαγωνισμού θα γίνει εντός του Νοεμβρίου».

 Efsyn, nea 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ