Πως να βοηθήσεις το βρέφος να πει τις πρώτες λεξούλες

14 Οκτωβρίου 2014

Το παιδί από την ηλικία των 9 μηνών αρχίζει να κατανοεί εικόνες, έννοιες και να μιμείται ήχους.

Το βιβλίο και η ανάγνωση αποτελούν το πιο σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη του λόγου, ομιλίας και της συγκέντρωσης  ενός παιδιού. Στην ηλικία των 15 μηνών ήδη κάποια παιδάκια λένε τις πρώτες τους λέξεις και είναι μια σημαντική περίοδος όπου ο γονέας μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη του λεξιλογίου του παιδιού.

Γράφει ο Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής Στέλιος Μαντούδης www.mandou.gr

Μαντούδης Στέλιος

Πως μπορείτε να ακονίσετε τον εγκέφαλο του παιδιού σας με τα βιβλία
• Κρατήστε μια σελίδα ενός βιβλίου ανοιχτή και ζητήστε του να σας δείξει που είναι πχ ο βάτραχος. Έπειτα ρωτήστε το να σας περιγράψει τι κάνει
• Αναπαράγετε τους ήχους και ζητήστε του να τους μιμηθεί και εκείνο
• Παροτρύνετε το να συμμετέχει ενεργά στην ιστορία, να μιμηθεί πχ πως τρώει και εκείνο όπως το κοριτσάκι ένα φρούτο
• Γεννήστε του ερωτήματα όπως γιατί κρύβετε η πάπια; Τι ψάχνει;
• Ζητήστε του να σας δείξει ποιο ζωάκι, λουλούδι κλπ του αρέσει από τη σελίδα που κοιτάζετε
• Αφήστε το να γυρίζει τις σελίδες

Κρατήστε το παιδί σας αγκαλιά και διαβάζετε μαζί το αγαπημένο του βιβλίο. Διασκεδάστε και ζωντανέψτε την ιστορία. Η ανάγνωση-διήγηση συμβάλει θετικά στην συναισθηματική εξέλιξη των παιδιών.

 

 

Λίγα λόγια για τον ειδικό μας: 

Σπούδασε εργοθεραπεία  στο Τ.Ε.Ι  Αθήνας και στη συνέχεια εκπαιδεύτηκε στο Royal Free Hospital του Λονδίνου, στην  Αναπτυξιακή Εκτίμηση με την κλίμακα  Bayley, movement ABC. Από την αρχή της σταδιοδρομίας του είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ερεύνα και έχει πάρει μέρος σε αρκετές παιδιατρικές μελέτες, που έχουν πραγματοποιηθεί στα Δημόσια Νοσοκομεία. Είναι δημιουργός της Ανιχνευτικής Δοκιμασίας Σχολικής Ετοιμότητας Α΄ ΤΕΣΤ, για την οποία βραβεύτηκε από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία. Ενώ συνεχίζει με αμείωτο ενδιαφέρον την ερεύνα και την μελέτη νέων αναπτυξιακών δοκιμασιών για τα παιδιά και τους εφήβους. Είναι γραμματέας στην εταιρεία Αναπτυξιακής Υγείας εφήβων που έχει ως  αντικείμενο την διάδοση της γνώσης γύρω από θέματα αναπτυξιακής υγείας για παιδιά και εφήβους. Έχει συνεργαστεί με ιδιωτικά νοσοκομεία όπως το Ιατρικό κέντρο Αθηνών  και το  Ιασώ, με την ειδικότητα του παιδιατρικού εργοθεραπευτή.  Παράλληλα είναι επί  δεκαέξι συνεχή έτη, είναι επιστημονικός συνεργάτης της Μονάδας αναπτυξιακής παιδιατρικής στη Β΄ πανεπιστημιακή κλινική του Νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού, όπου παραδίδει μαθήματα σε ειδικευόμενους παιδίατρους. Είναι εισηγητής στα σεμινάρια για την απόκτηση της πιστοποίησης της Ανιχνευτικής  Δοκιμασίας Α΄ ΤΕΣΤ, που απευθύνονται σε Παιδίατρους και Ειδικούς θεραπευτές.   

Αρθρογραφεί  σε έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά, εφημερίδες, ενώ έχει δώσει  πολλές συνεντεύξεις στην τηλεόραση. Είναι υπεύθυνος στα τρία κέντρα που λειτουργούν στην Αθήνα, κάνοντας διάγνωση και σχεδιάζοντας την παρέμβαση για παιδιά με αναπτυξιακές  μαθησιακές  και συναισθηματικές διαταραχές, μαζί με την επιστημονική του ομάδα, που αποτελείται από παιδονευρολόγους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς.

AdTech Ad

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ