Αδυνάτισμα: Πώς μπορώ να χάσω γρήγορα 12 κιλά;

15 Οκτωβρίου 2014
Φωτεινή, 18 ετών ρωτά

Ρωτά η αναγνώστρια μας Φωτεινή Φ.

καλησπέρα σας είμαι 18 χρονών και λόγω άγχους πανελληνίων έβαλα 12 κιλά σ έναν χρόνο και δεν μπορώ να τα χάσω ξεκινάω και πάντα τα παρατάω έχω ύψος 1,59 και είμαι 72 κιλά θα ήθελα να με βοηθήσετε να τα χάσω γρήγορα αλλά και να μην τα βάλω αργότερα ξέρω ότι εξαρτάται από μένα αυτό αλλά κάποια tips 

Απαντάει ο Παθολόγος - Διατροφολόγος Δημήτρης Δελλής
 















Για να χαθούν 12 κιλά χρειάζεται μια πολύ συστηματική δίαιτα για τουλάχιστον 3 μήνες. Για να φτάσετε στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα θα ήταν ιδανικό να σας παρακολουθήσει κάποιος ειδικός, αν είναι εφικτό κάθε εβδομάδα, καθώς με την συνεχή επαφή με τον θεράποντα μεγιστοποιείται το αποτέλεσμα. Το γεγονός ότι ξεκινάτε την δίαιτα και πάντα την παρατάτε αποδεικνύει αυτό που σας ανέφερα, ότι δηλαδή πρέπει να στραφείτε σε κάποιον ειδικό. Η πίεση που θα νιώθετε από την ντροπή και τη λογοδοσία και η ψυχολογική σχέση που θα  αναπτύξετε με τον θεραπευτή σας θα σας βοηθήσει να ξεκολλήσετε και να χάσετε βάρος. Ιδιαίτερα tips δεν υπάρχουν, αλλά αν ξεκινήσετε μια δίαιτα με χαμηλές θερμίδες για να χάσετε βάρος προσπαθήστε να μην υπάρξει κάποια μέρα που θα  φάτε υπερβολικά καθώς μετά χαλάει ο μεταβολισμός και χρειάζεται μια ολόκληρη εβδομάδα μέχρι να αρχίσετε να χάνετε λίπος ξανά. Τέλος, αν θέλετε να επιταχύνετε την απώλεια βάρους και κυρίως λίπους θα πρέπει να συνδυάσετε τη διατροφή με τη γυμναστική.




Διαβάστε το άρθρο του boro.gr: Δίαιτα: Λάθη που κάνεις όταν μετράς τις θερμίδες σου!

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι οι  θερμίδες είναι το μόνο που δημιουργεί λίπος. Με αυτό, λοιπόν, το σκεπτικό, όλοι θεωρούν ότι, για να χάσουν Βάρος, πρέπει να καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες. Φυσικά, υπάρχει δόση αλήθειας σε αυτό, αφού η περίσσια πρόσληψη θερμίδων σε σύγκριση με αυτές που καταναλώνουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας, είτε για να υποστηρίξουμε τις Βιολογικές μας λειτουργίες είτε για να εξασφαλίσουμε ενέργεια στον οργανισμό μας για τις καθημερινές μας δραστηριότητες, μετατρέπεται στη μόνη μορφή ενέργειας που ο οργανισμός μας μπορεί να αποθηκεύσει, δηλαδή σε λίπος.

Μια από τις πιο σημαντικές ανακαλύψεις στον τομέα της σύγχρονης διαιτολο- γικής Βιοχημείας είναι ότι όλες οι θερμίδες δεν είναι ίδιες για το ανθρώπινο σώμα. Αν το ποσοστό του λίπους είναι πολύ υψηλό, ο λόγος δεν είναι μόνο ότι καταναλώνουμε πολλές θερμίδες από υδατάνθρακες ή πρωτεΐνες, αλλά και ότι ένα μεγάλο μέρος από τις θερμίδες που καταναλώνουμε προέρχεται από θερμίδες λιπαρών.Έχουμε, δηλαδή, πολύ σωματικό λίπος ακριβώς γιατί τρώμε πολύ λίπος.

Πριν από μερικά χρόνια, οι επιστήμονες πίστευαν ότι όλες οι θερμίδες είναι ίδιες, ανεξάρτητα από το αν προέρχονταν από το κοτόπουλο, το μοσχάρι, τα θαλασσινά, τα μακαρόνια ή τις πατάτες. Η πεποίθηση αυτή αποδείχθηκε λανθασμένη, μια και το σώμα δε μετατρέπει εύκολα την ενέργεια από υδατάνθρακες ή πρωτεΐνες σε αποθηκευμένο λίπος. Συγκεκριμένα, όταν καταναλώνουμε υδατάνθρακες ή πρωτεΐνες, ένα ποσοστό περίπου το 25% των θερμίδων καταναλώνεται για τη διαδικασία πέψης, μεταφοράς και απορρόφησης. Το σώμα, δηλαδή, προτιμάει να χρησιμοποιεί τις θερμίδες από υδατάνθρακες για να παρέχει ενέργεια στον εγκέφαλο και τα μυϊκά κύτταρα, ενώ αξιοποιεί τις θερμίδες από πρωτεΐνες για τη διατήρηση ή και την αύξηση του κυτταρικού ιστού του σώματός μας. Όσον αφορά τις θερμίδες που προέρχονται από λίπος, το σώμα προτιμάει να τις αποθηκεύει σε σωματικό λίπος και γιατί η χημική δομή είναι περίπου ίδια και γιατί συνιστούν τη μόνη πηγή ενέργειας που αποθηκεύεται, αλλά και γιατί κατά τη διαδικασία πέψης, απορρόφησης και αποθήκευσης καταναλώνεται μόνο το 2% των θερμίδων. Κάτω από κανονικές συνθήκες διατροφής, ακόμα και αν τρώμε κάποιες φορές παραπάνω ποσότητες από υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, οι θερμίδες από λίπος είναι αυτές που μετατρέπονται εύκολα σε λίπος. Με Βάση τα παραπάνω δεδομένα, όταν παίρνουμε εκατό θερμίδες από υδατάνθρακες ή πρωτεΐνες, οι εβδομήντα πέντε φτάνουν ως θρεπτική και θερμιδική αξία στους ιστούς μας, ενώ οι άλλες είκοσι πέντε καταναλώνονται.

Όταν, όμως, παίρνουμε εκατό θερμίδες από λιπαρά, οι ενενήντα οχτώ φτάνουν στα κύτταρά μας ως θερμιδική και θρεπτική ουσία.Όπως, λοιπόν, γίνεται κατανοητό, οι θερμίδες από λίπος αξιοποιούνται εντελώς διαφορετικά από ό,τι οι θερμίδες από υδατάνθρακες ή πρωτεΐνες, με αποτέλεσμα να παρέχουν περίσσια ενέργεια, την οποία δεν τη χρειαζόμαστε και την αποθηκεύουμε υπό μορφή σωματικού λίπους στις λιποαποθήκες μας.

Όταν, λοιπόν, ακολουθούμε μια δίαιτα που στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στη μείωση των θερμίδων, χωρίς την ελάττωση των προσλαμβανόμενων λιπαρών, είναι απόλυτα βέβαιο ότι θα αποτύχουμε στο στόχο μας να χάσουμε λίπος. Και αυτό συμβαίνει γιατί, όπως έχουμε εξηγήσει, χίλιες θερμίδες με υψηλή αναλογία λιπαρών, μετά τις διαδικασίεςτης πέψης και της απορρόφησής τους, καταλήγουν να είναι περισσότερες από χίλιες θερμίδες χαμηλής ποσοστιαίας αναλογίας σε λιπαρά.
Όλοι πρέπει να παραδεχτούμε ότι, προκειμένου να απολαύσουμε για βραδινό το αγαπημένο μας φαγητό, το οποίο έχει μεγάλη θερμιδική αξία, δε διστάζουμε να μη φάμε όλη την ημέρα στερώντας από τον οργανισμό μας τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Φυσικά, η επιλογή αυτή είναι απόλυτα λανθασμένη. Οι λόγοι είναι πολλοί και σοβαροί. Κατ’ αρχάς, όταν κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν τρώμε τις κατάλληλες τροφές, οι οποίες, φυσικά, περιέχουν και τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λιπαρά], τότε, εκτός από αυτά, στερούμαστε Βιταμίνες και μέταλλα, η έλλειψη των οποίων επιβαρύνει τη λειτουργία του οργανισμού μας. Επιπλέον, όταν δεν προσλαμβάνουμε τις απαραίτητες θερμίδες ανά γεύμα, προκαλείται πτώση στο ρυθμό του μεταβολισμού μας λόγω της στέρησης θρεπτικών συστατικών, στην οποία ο οργανισμός μας αντιδρά με μείωση των απαιτήσεών του για ενέργεια. Παράλληλα, οι λιπαρές θερμίδες που προ - σλαμβάνουμε τις βραδινές ώρες καταλήγουν να αποθηκεύονται στον υποδόριο ιστό μας (λιποαποθήκες).

Η λύση στο πρόβλημα είναι ο ισορροπημένος τρόπος διατροφής και όχι οι υποθερμιδικές δίαιτες, οι οποίες βασίζονται στη συνεχή μείωση των θερμίδων, με συνέπεια ο οργανισμός να μένει χωρίς τις κατάλληλες προσλήψεις προϊόντων θρέψης (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λιπαρά), αλλά και χωρίς την απαραίτητη ποσότητα Βιταμινών και μετάλλων για την καλή Βιολογική δραστηριότητα. Το αποτέλεσμα είναι η σταδιακή μείωση του Βασικού μεταβολισμού, αλλά και ένα συνεχές αίσθημα κούρασης, ατονίας, εκνευρισμού και πτώσης της απόδοσης, γεγονός που λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας για τη συνέχιση της δίαιτας.

Πηγή: “Διατροφή για μια καλύτερη ζωή”, Γιώργος Μουλίνος
 
Ευχαριστούμε τις εκδόσεις Ψυχογιός 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
sofi***** ****
08:56 Πέμπτη 27/11/2014
gia sas exw 167 ypso kai eimai 62 kila kai tha eithela na rwtiso epeidi kano kai dieta gia na ftaso prota sta 55 eimai kala i prepei na kano auti tin dieta
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ