H αισιοδοξία της Αμάλ και το ραβασάκι στο Λαζάρου

15 Οκτωβρίου 2014

«Θα τα καταφέρουμε», ήταν η απάντηση της Αμάλ Αλαμουντίν όταν δημοσιογράφοι τη ρώτησαν καθώς έμπαινε στο γραφείο του υπουργού Πολιτισμού αν θα τα καταφέρει να «επιστρέψει» στην Αθήνα τα Γλυπτά του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο.

Αλλά και ο διαπρεπής νομικός Νόρμαν Πάλμερ εξέφρασε την αισιοδοξία του για «συναινετική λύση» στο θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.


Η ομάδα των νομικών, που αποτελείται από τη σύζυγο του Τζορτζ Κλούνεϊ, τον Πάλμερ και τον Τζέφρι Ρόμπερτσον, παρείχε συμβουλές στην ελληνική κυβέρνηση για το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Ο Κ. Τασούλας είπε ότι η απόφαση θα ληφθεί από την κυβέρνηση και δήλωσε ότι πληροφορίες θα δοθούν στη συνέντευξη Τύπου που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη στις 13:30 στο Μουσείο της Ακρόπολης.



Ειρωνικό. Φλεγματικά ειρωνικό, στο στυλ των Βρετανών. Το άρθρο του δημοσιογράφου Ρόμπερτ Χάρντμαν στην εφημερίδα «Daily Mail» έχει σκοπό να αποδομήσει όλο το γκλαμ που στήθηκε γύρω από την έλευση της Αμάλ Αλαμουντίν στην Αθήνα και τη φρενίτιδα των Ελλήνων για την επιστροφή των Μαρμάρων.

Ακόμα και ο τίτλος που συγκεφαλαιώνει το άρθρο είναι αρκούντως ενδεικτικός: «Καλύτερα οι Κλούνεϊ να περιοριστούν στις φωτογραφήσεις τους στο Hello και να σταματήσουν να χτυπούν τη Βρετανία με τα Ελγίνεια».

Ο Χάρντμαν χαρακτηρίζει την τρέλα με την Αλαμουντίν στην Αθήνα ως ένα «τσίρκο των μίντια», που δεν περίμεναν κάποιον μεγάλο ηγέτη και ούτε κατέγραφαν ακόμα μία μάχη διαδηλωτών και Αστυνομίας μπροστά στο Κοινοβούλιο. Οι φωτογράφοι κατέγραφαν, σημειώνει, την έλευση μιας ομάδας νομικών και εστίαζαν στο νεαρότερο μέλος αυτής(!).

«Η κ. Κλούνεϊ, που πρόσφατα νυμφεύθηκε στη Βενετία κάνοντας χλιδάτο γάμο, άφησε το ταξίδι του μέλιτος για να έρθει στην Αθήνα και να ενταχθεί στον αγώνα της Ελλάδας για την επιστροφή των Μαρμάρων. Μάλιστα, στην παρούσα φάση θα βρουν υποστηρικτές να ανάμεσα στους Βρετανούς φιλελεύθερους, καθώς γι' αυτούς το συγκεκριμένο θέμα είναι της... μόδας», γράφει ο Χάρντμαν.

Και συνεχίζει: «Μέχρι τη δεκαετία του '80, ελάχιστοι Έλληνες έδιναν ένα βλέμμα παραπάνω για την Ακρόπολη. Ο λόρδος Έλγιν έσωσε τα Μάρμαρα από το χάος της τουρκικής κατοχής κατά τον 19ο αιώνα, αλλά τώρα, με τη χρονική απόσταση που μας χωρίζει από το γεγονός, ο καθένας μπορεί να τον υποπτευθεί. Τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες πολιτικοί ποντάρουν στην έννοια της υπερηφάνειας, εξ ου και αναφύεται ξανά το θέμα των Μαρμάρων. Για το Βρετανικό Μουσείο η παρουσία των Μαρμάρων έχει τοτεμικό χαρακτήρα. Την ίδια στιγμή, όποιος διάσημος περνάει από την Ελλάδα ρωτάται για την επιστροφή των Μαρμάρων. Και για να μην τους κακοκαρδίσουν τους λένε ''ναι, να γυρίσουν πίσω''. Κάπως έτσι προέκυψε και η κ. Κλούνεϊ».

Ο Χάρντμαν σημειώνει πως η κυβέρνηση της Ελλάδας, που παραλίγο να χρεοκοπήσει, θα πληρώσει τον λογαριασμό της διαμονής της Αλαμουντίν στην πεντάστερη «Μεγάλη Βρετανία». Και προσθέτει με νόημα: «Οι Έλληνες δεν είναι χαζοί. Ξέρουν πως η Αλαμουντίν θα βρει απέναντί της μια σειρά από Βρετανούς δικηγόρους. Αλλά, βέβαια, τώρα όλοι ήρθαν να δουν από κοντά την Αλαμουντίν. Η συγκεκριμένη κυρία έχει υποστηρίξει τον Ασάνζ της Wikileaks και προφανώς θα πρέπει να βρει μια συσχέτιση ανάμεσα στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα Μάρμαρα. Ε, όλο και κάτι θα βρει».

Και η ειρωνεία συνεχίζεται από τον Χάρντμαν: «Προφανώς ήταν τυχαία η αναφορά του Κλούνεϊ πριν από οκτώ μήνες, με αφορμή μια ταινία του, στα Μάρμαρα. Τότε η ελληνική κυβέρνηση χάρηκε πολύ. Τώρα οι κυβερνώντες στρώνουν κόκκινο χαλί στη γυναίκα του. Με τη μόνη διαφορά ότι την πραγματικά καλή δουλειά για το ίδιο θέμα είχε κάνει πριν πολλά χρόνια η Μελίνα Μερκούρη».
Ο Χάρντμαν προσπαθεί να δικαιολογήσει την αρπαγή των Μαρμάρων, σημειώνοντας πως τότε η Ελλάδα δεν είχε καμία σχέση με τη σημερινή και η αλήθεια γύρω από την πράξη του Έλγιν ποτέ δεν θα επιβεβαιωθεί από τα πράγματα. «Για την Αγγλία θα είναι καίριο πλήγμα να δώσει τα Μάρμαρα, καθώς τότε θα πρέπει να περιμένει να ασκήσουν πίεση και άλλες χώρες. Θα φτάσει στο σημείο να διαπραγματευτεί ακόμα και τα... Φόκλαντς. Αν τα Μάρμαρα φύγουν από το Βρετανικό Μουσείο, θα μεταφερθούν σε ένα λιγότερο εντυπωσιακό μουσείο που βρίσκεται στην Ακρόπολη».

Για να καταλήξει: «Μπορεί οι Έλληνες πολιτικοί να συνεχίσουν να χτυπούν τον ίδιο σκοπό και να χειροκροτούνται από τους ηλίθιους αριστερούς, αλλά την ίδια στιγμή οι φτωχοί φορολογούμενοι θα αναγκαστούν να σηκώνουν τη θηλιά για την κυρία Κλούνεϊ και τα φιλαράκια της».



Πριν καν ξημερώσει είχε φθάσει στο εστιατόριό του στο Μικρολίμανο ο γνωστός σεφ Λευτέρης Λαζάρου, με σκοπό να επιμεληθεί μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια του μενού, με σκοπό να συγκλονίσει τον ουρανίσκο της Αμάλ Αλαμουντίν. Και όπως φαίνεται το πέτυχε και η σύζυγος του Τζορτζ Κλούνεϊ τον ευχαρίστησε με ένα χειρόγραφο ενθύμιο....

«Αγαπητό προσωπικό του εστιατορίου Βαρούλκο. Σας ευχαριστώ για τη ζεστή υποδοχή και το καταπληκτικό γεύμα. Αμάλ», έγραφε στο σημείωμα η Λιβανέζα δικηγόρος.

Από την πλευρά του ο Λευτέρης Λαζάρου με μια ανάρτησή του στο Facebook που συνοδευόταν και από φωτογραφίες ανέφερε ότι χαίρεται για την προσπάθεια επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα και ότι είναι τιμή του να φιλοξενεί στο εστιατόριό του προσωπικότητες που στηρίζουν την προσπάθεια αυτή.

 

Η λιβανικής καταγωγής βρετανίδα δικηγόρος, Αμάλ Αλαμουντίν το μεσημέρι επισκέφθηκε το Μουσείο της Ακρόπολης και μετά από την ξενάγηση από τον διευθυντή Δημήτρη Παντερμαλή παραχώρησε συνέντευξη τύπου!

839A3EEF5DA5D4811A672554F3918D7A.jpg
«Πολύ παραγωγικές» χαρακτήρισε τις συζητήσεις με την πολιτική ηγεσία η κυρία Κλούνεϊ. «Είναι ώρα να επιστρέψουν τα γλυπτά στην Ελλάδα», είπε στη συνέχεια και πρόσθεσε ότι «αυτό ζητάει η παγκόσμια κοινότητα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, αλλά και η βρετανική κοινή γνώμη. Μιλάμε για μια αδικία που κρατά πολλά χρόνια. Πιστεύουμε ότι το θέμα μπορεί να λυθεί προς όφελος των δύο μερών και όλης της ανθρωπότητας».

2168485.jpg
Από την πλευρά του ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας ευχαρίστησε την ομάδα των νομικών για τις συμβουλές και προτάσεις, ωστόσο επέμεινε ιδιαίτερα στη διαδικασία διαμεσολάβησης της Unesco, στο πλαίσιο της οποίας καλείται η Μεγάλη Βρετανία να προσέλθει σε διαπραγμάτευση για το θέμα εντός εξαμήνου.

Ο διαπρεπής νομικός Νόρμαν Πάλμερ εξέφρασε την αισιοδοξία του για «συναινετική λύση» στο θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, αλλά είπε ότι θα πρέπει να εξεταστούν και άλλες επιλογές.

Ο Τζέφρι Ρόμπερτσον δήλωσε στην βρετανική Telegraph: «Συμβουλεύουμε τον υπουργό και συζητάμε πώς θα προχωρήσουμε. Η UNESCO έχει ζητήσει από τη βρετανική κυβέρνηση να συμμετάσχει σε διαμεσολάβηση και έχει δώσει διορία μέχρι τις 30 Μαρτίου για να απαντήσει».


Η συνέντευξη τύπου 

Στην ερώτηση του υπουργού για τα αγάλματα τα οποία λείπουν η ίδια ανέφερε: «Πράγματι είναι κρίμα να μην υπάρχουν εδώ τα αγάλματα, δεν υπάρχει υποκατάστατό τους».

«Το τραγικό της ιστορίας είναι πως το μισό της ζωφόρου είναι αυτό που βλέπουμε εδώ και το άλλο μισό στο εξωτερικό», είπε ο Ντέιβιντ Χιλ στην Αμάλ Αλαμουντίν-Κλούνεϊ, καθώς η ξενάγησή της στο Μουσείο της Ακρόπολης συνεχιζόταν στην αίθουσα του Παρθενώνα, στον τρίτο όροφο του Μουσείου.

Ο πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, μαζί με τη νομική ομάδα του δικηγορικού γραφείου Doughty Street Chambers, εκπροσωπούμενη από τους Τζέφρι Ρόμπερτσον, Νόρμαν Πάλμερ και Αμάλ Αλαμουντίν-Κλούνεϊ, ξεναγήθηκαν από τον πρόεδρο του Μουσείου Ακρόπολης Δημήτρη Παντερμαλή. Τους συνόδευε ο υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας, η γενική γραμματέας Λίνα Μενδώνη, όπως επίσης και ο συγγραφέας Νίκολας Γκέιτς.

Στη διάρκεια της ξενάγησης που κράτησε μισή ώρα η δικηγόρος, τράβηξε τα βλέμματα των επισκεπτών και φυσικά τα φώτα όλων των ελληνικών και ξένων τηλεοπτικών συνεργείων που είχαν συρρεύσει από νωρίς έξω από το Μουσείο Ακρόπολης.

H λιβανέζικης καταγωγής 36χρονη Αλαμουντίν- Κλούνεϊ στάθηκε αρκετή ώρα μπροστά στις αρχαϊκές κόρες, παρατηρώντας τις λεπτομέρειες και την πολύχρωμη διακόσμηση των ενδυμάτων. 

Η επιφανής επισκέπτρια φαίνεται ότι δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην υψηλή τους τέχνη και άγγιξε φευγαλέα τη «Χιώτισσα», τη μικρή κόρη που ανασηκώνει χαριτωμένα τον ιωνικό της χιτώνα με το αριστερό της χέρι και φέρει περίτεχνη κόμμωση.

Η ξενάγηση συνέχισε με μια στάση μπροστά στο άγαλμα του γυμνού εφήβου «Παιδί του Κριτίου» και σε άλλα αριστουργήματα της αίθουσας με τα αρχαϊκά έργα, συνέχισε στη «Νίκη Σανδαλιζομένη» -τμήμα πλάκας που παριστάνει μια Νίκη που σκύβει να τακτοποιήσει το σανδάλι του ανασηκωμένου δεξιού ποδιού της ενώ η ίδια στρέφεται προς τα αριστερά με τα φτερά της απλωμένα πίσω της.
 


Star.gr , Real.gr 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ