Βάφτιση: Πώς διαλέγουμε όνομα για το παιδί;

16 Οκτωβρίου 2014

Όταν γεννηθεί ένα μωρό από τα πρώτα πράγματα που σκέφτονται οι γονείς είναι τι όνομα θα του δώσουν! Με την επιλογή του ονόματος βάζουν το πρώτο λιθαράκι στη δημιουργία της ταυτότητας του.

Από τις πρώτες κιόλας ημέρες της γέννησης του μωρού σας μπορείτε να αρχίσετε να το αποκαλείτε με το όνομα του. Κάθε φορά που λέτε το όνομα του, το βοηθάτε να καταλάβει τι είναι. Σιγά σιγά, όταν θα ακούει το όνομα του θα συνδέει τον εαυτό του με αυτό και θα κοιτάει προς την μεριά του ανθρώπου που το φώναξε ή θα ανταποκρίνεται με κάποιον φωνητικό ήχο.

Ο κ. Στέλιος Μαντούδης (www.mandou.gr), Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής παρακάτω παραθέτει μερικές απλές τεχνικές για να βοηθήσετε το μωρό σας να μάθει πιο γρήγορα το όνομα του:


• Όταν του μιλάτε κατά την διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων αναφέρετε αρκετές φορές το όνομα του. Για παράδειγμα φωνάξτε το για να του τραβήξετε την προσοχή πριν παίξετε μαζί του ή το ταΐσετε
• Δώστε έμφαση για να μάθει το παιδί σας το όνομα του. Συγκεκριμένα, κοιτάξτε το, αγγίξτε το ή χρησιμοποιείστε ειδικό τονισμό όταν αναφέρεστε σε αυτό
• Παίξτε παιχνίδια για να επαναλαμβάνετε το όνομα του, πχ. κρύψτε το πρόσωπο του και πείτε που είναι ο Νίκος ; ααα εδώ είναι ο Νίκος! , κρύφτηκε ο Νίκος;
• Όταν παίζετε με το μωρό σας μπροστά σε καθρέπτη πείτε το όνομα του, δείξτε το είδωλο του στον καθρέπτη και μετά δείξτε τον εαυτό του. Επαναλάβετε και εσείς την διαδικασία
• Mάθετε το όνομα του σε κάθε περίσταση
   α. όταν ξυπνάει πείτε, ξύπνησε ο Νίκος;
   β. όταν τρώει πείτε, θα φάει μπανάνα ο Νίκος
   γ. όταν το κάνετε μπάνιο, αυτό είναι το χέρι του Νίκου
• Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε συνεχώς ψευδώνυμα ή χαϊδευτικά και στην περίπτωση που το μωρό σας έχει δύο ονόματα χρησιμοποιείτε αυτό στο οποίο θέλετε να ακούει. 

 

Και λίγα λόγια για τον ειδικό μας: Ο Στέλιος Μαντούδης 

Σπούδασε εργοθεραπεία  στο Τ.Ε.Ι  Αθήνας και στη συνέχεια εκπαιδεύτηκε στο Royal Free Hospital του Λονδίνου, στην Αναπτυξιακή Εκτίμηση με την κλίμακα  Bayley, movement ABC. Από την αρχή της σταδιοδρομίας του είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ερεύνα και έχει πάρει μέρος σε αρκετές παιδιατρικές μελέτες, που έχουν πραγματοποιηθεί στα Δημόσια Νοσοκομεία. Είναι δημιουργός της Ανιχνευτικής Δοκιμασίας Σχολικής Ετοιμότητας Α΄ ΤΕΣΤ, για την οποία βραβεύτηκε από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία. Ενώ συνεχίζει με αμείωτο ενδιαφέρον την ερεύνα και την μελέτη νέων αναπτυξιακών δοκιμασιών για τα παιδιά και τους εφήβους. Είναι γραμματέας στην εταιρεία Αναπτυξιακής Υγείας εφήβων που έχει ως  αντικείμενο την διάδοση της γνώσης γύρω από θέματα αναπτυξιακής υγείας για παιδιά και εφήβους. Έχει συνεργαστεί με ιδιωτικά νοσοκομεία όπως το Ιατρικό κέντρο Αθηνών  και το  Ιασώ, με την ειδικότητα του παιδιατρικού εργοθεραπευτή.  Παράλληλα είναι επί  δεκαέξι συνεχή έτη, είναι επιστημονικός συνεργάτης της Μονάδας αναπτυξιακής παιδιατρικής στη Β΄ πανεπιστημιακή κλινική του Νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού, όπου παραδίδει μαθήματα σε ειδικευόμενους παιδίατρους. Είναι εισηγητής στα σεμινάρια για την απόκτηση της πιστοποίησης της Ανιχνευτικής  Δοκιμασίας Α΄ ΤΕΣΤ, που απευθύνονται σε Παιδίατρους και Ειδικούς θεραπευτές.   

   Αρθρογραφεί  σε έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά, εφημερίδες, ενώ έχει δώσει  πολλές συνεντεύξεις στην τηλεόραση. Είναι υπεύθυνος στα τρία κέντρα που λειτουργούν στην Αθήνα, κάνοντας διάγνωση και σχεδιάζοντας την παρέμβαση για παιδιά με αναπτυξιακές  μαθησιακές  και συναισθηματικές διαταραχές, μαζί με την επιστημονική του ομάδα, που αποτελείται από παιδονευρολόγους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ