6 πράγματα που πρέπει να κάνεις όταν το παιδί έχει άγχος

17 Οκτωβρίου 2014

«Το κόλπο είναι να απολαμβάνεις τη ζωή. Μην προσπερνάς μέρες περιμένοντας καλύτερες στο μέλλον». Αν και φαίνεται σαν μια εύκολη αρχή, στην πραγματικότητα πολλοί από ‘μας ζούμε τις μέρες μας καταπολεμώντας αυτό το μεγάλο τέρας που λέγεται ‘άγχος ή ανησυχία’- αυτή η εσωτερική φωνή που μας λέει ότι δεν κάνουμε αρκετά, δεν πετυχαίνουμε αρκετά, δεν κερδίζουμε αρκετά. Στα παιδιά μας, η εσωτερική φωνή λέει «δεν θα περάσω το τεστ μαθηματικών», «δεν θα καταφέρω να πάρω την επόμενη ζώνη καράτε» ή «δεν είμαι αρκετά έξυπνος». Πως λοιπόν μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να καταπολεμήσουν αυτό το παγκόσμιο φαινόμενο που λέγεται άγχος; Πώς μπορούν τα παιδιά μας να μάθουν να ζουν στο παρόν αντί να ανησυχούν για το μέλλον, που δεν έχει έρθει ακόμη; Εμείς σας προτείνουμε να τα ενθαρρύνετε καθημερινά με τις παρακάτω απλές πρακτικές και υγιεινές συνήθειες :


-Πείτε στο παιδί σας να κάνει μια λίστα με όλες τις ανησυχίες και τους φόβους του. Μόνο και μόνο η πράξη της αναγνώρισης γράφοντας τις ανησυχίες του, μπορεί να απαλύνει τα εκφοβιστικά συναισθήματα. Αυτό σας επιτρέπει να αναγνωρίσετε ποιες είναι οι ανησυχίες και οι φοβίες του, ώστε να τις αντιμετωπίσετε. 

-Βοηθήστε το παιδί σας να μετατρέψει τις ανησυχίες του σε διαβεβαιώσεις με το να του μάθετε νέες στρατηγικές σκέψης. Για παράδειγμα, αν η ανησυχία τους είναι «Φοβάμαι ότι μαμά μου δεν θα με πάρει από το σχολείο», να τους το αντικαταστήσετε με «Ξέρω ότι η μαμά μου έρχεται να με πάρει, γιατί πάντα το κάνει». Μαζί, μπορείτε να πείτε κάθε ανησυχία και φοβία και να καταλήξετε σε νέες προτάσεις για να καταπολεμήσετε την παλιά. 

-Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας κοιμάται αρκετά και τακτικά. Η καλή ξεκούραση δίνει ψυχική καισωματική δύναμη στο παιδί σας για να ασχοληθεί με τις μικρές καθημερινές πιέσεις. Εμείς προτείνουμε για παιδιά 3 έως 5 ετών/ 11-13 ώρες ύπνου κάθε βράδυ, 5 - 12 ετών/ 10-11 ώρες ύπνου, και στους έφηβους 8,5-9 ώρες ύπνου. 

-Δώστε προτεραιότητα στη διατροφή του. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας καταναλώνει μια μερίδα πρωτεΐνη την ημέρα. Μερικά παιδιά βιώνουν χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, επίσης γνωστή ως υπογλυκαιμία. Τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα εμφανίζονται συνήθως λίγες ώρες μετά το πρωινό και αισθάνονται συμπτώματα που μοιάζουν πολύ με το άγχος: ζαλάδα , ιδρώτας, αδυναμία, και η καρδιά τους χτυπάει πολύ γρήγορα.

-Η άσκηση καίει την αδρεναλίνη. Αν δεν είναι μέρος της καθημερινής ρουτίνας του παιδιού σας, προσθέστε τη στο καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού σας, και πείτε του ότι δεν είναι μόνο καλό για το σώμα του, αλλά θα βοηθήσει να κρατήσει το τέρας που λέγεται ’γχος μακριά. Η άσκηση μπορεί να περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες που το παιδί σας απολαμβάνει όπως κολύμβηση, μπάσκετ, πεζοπορία, ποδόσφαιρο, τένις, πολεμικές τέχνες, σχοινάκι, αναρρίχηση, ποδηλασία, χορός, αεροβική ή γιόγκα. Ό, τι αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό του παιδιού σας θα βοηθήσει στην καταπολέμηση του στρες.

-Δώστε στα παιδιά σας μια μικρή υγιή απόσπαση προσοχής.
 Αφήστε τους να διαλέξουν την αγαπημένη τους δραστηριότητα όπως να παίξουν 10 λεπτά ένα παιχνίδι στον υπολογιστή, να διαβάσουν ένα ωραίο βιβλίο, να παρακολουθήσουν κάτι στην τηλεόραση, να πάνε μια βόλτα γύρω από το τετράγωνο με το ποδήλατό τους. Αυτό θα τους επιτρέψει να καταπολεμήσουν την ανησυχία τους με την ευχαρίστηση και θα απομακρύνει τις δυσάρεστες σκέψεις και τα συναισθήματα που δημιουργούνται από το άγχος. 

Διαβάστε περισσότερα άρθρα για την ψυχική υγεία του παιδιού σας στο www.manamia.gr
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...