Τι πρέπει να κάνω για να χάσω το λίπος;

21 Οκτωβρίου 2014
Χριστίνα, 20 ετών ρωτά
Ρωτά η αναγνώστρια μας Χριστίνα Λ.

Γεια σας είμαι  20 χρονών έχω ύψος 1,62 και ζυγίζω 66 κιλά θέλω να χάσω ακόμη 10 κιλά έτσι ώστε να είμαι φυσιολογική. Το λίπος μου είναι περισσότερο από το κανονικό πως μπορώ να το μειώσω ευχαριστώ πολύ

 Απαντάει ο Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Αναστάσιος Παπαλαζάρου  PhD

Για να χάνουμε αποκλειστικά από το λιπώδη ιστό θα πρέπει η απώλεια να μην είναι γρήγορη και να παράλληλα το διαιτολόγιο να σας καλύπτει το πρωτεϊνικό σας ισοζύγιο  δηλαδή α πρέπει να περιλαμβάνει σε ημερήσια βάση τουλάχιστον 55 γραμμάρια πρωτεΐνης περίπου. Ένας εμπειρικός κανόνας που χρησιμοποιούμε εμείς οι διαιτολόγοι είναι η απώλεια βάρους να μην ξεπερνά το 1% του βάρους σας την εβδομάδα δηλαδή περίπου 0.7 κιλά / εβδομάδα.

Η τακτική άσκηση επίσης αποτελεί μια καθοριστική παράμετρο ώστε να διασφαλίσει την μη απώλεια μυικού ιστού. 



Διαβάστε το άρθρο του boro.gr : Δείτε πού αποθηκεύεται το λίπος ανάλογα με το τι τρώτε


Εάν θέλετε να αποφύγετε το… σωσίβιο γύρω από τη μέση, θα πρέπει να τρώτε σολομό και ξηρούς καρπούς, υποστηρίζουν οι ερευνητές. 

Νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε στη Σουηδία δείχνει ότι όσοι καταναλώνουν πολλά πολυακόρεστα λιπαρά έχουν μεγαλύτερη μυϊκή μάζα και λιγότερο λίπος σε σύγκριση με όσους καταναλώνουν πολλά κορεσμένα λιπαρά.

Παράλληλα, όσοι καταναλώνουν κυρίως πολυακόρεστα λιπαρά, όπως αυτά που περιέχουν οι ξηροί καρποί και ο σολομός, συσσωρεύουν λιγότερο λίπος στην κοιλιά, γύρω από τη μέση αλλά και στα όργανα του σώματός τους.

Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που καταδεικνύει ότι το είδος των λιπαρών δεν επηρεάζει μόνο τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα και τον κίνδυνο καρδιοπάθειας αλλά και τη συσσώρευση λίπους σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουψάλα μελέτησαν 39 νεαρούς ενήλικες με φυσιολογικό βάρος, άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι κατανάλωναν 750 επιπλέον  θερμίδεςκάθε μέρα για επτά εβδομάδες.

Στόχος της μελέτης onmed του πανεπιστημίου της Ουψάλα, ήταν να πάρουν επιπλέον 3% του αρχικού τους βάρους σε αυτό το χρονικό διάστημα. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες έπαιρναν τις επιπλέον θερμίδες από πολυακόρεστα λιπαρά (ηλιέλαιο) ενώ οι υπόλοιποι από κορεσμένα λιπαρά (φοινικέλαιο).

Το διατροφικό πρόγραμμα όλων των συμμετεχόντων περιελάμβανε την ίδια ποσότητα ζάχαρης, υδατανθράκων, λιπαρών και πρωτεϊνών. Η μόνη διαφορά ήταν το είδος των λιπαρών.

Η αύξηση του σωματικού λίπους και η κατανομή του λίπους μετρήθηκε με τη βοήθεια μαγνητικής κατά το ξεκίνημα και την ολοκλήρωση της μελέτης. Μετρήθηκε επίσης η μυϊκή μάζα των συμμετεχόντων.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο αριθμός των επιπλέον κιλών ήταν παρόμοιος στις δύο ομάδες, όμως τα κορεσμένα λιπαρά οδήγησαν στη συσσώρευση λίπους στο συκώτι και την περιοχή της κοιλιάς. Συνολικά, η συσσώρευση λίπους ήταν αυξημένη στην ομάδα των κορεσμένων λιπαρών. Επίσης, η ομάδα των κορεσμένων λιπαρών αύξησε κατά τρεις φορές λιγότερο τη μυϊκή της μάζα.

Την έρευνα αυτή σχολιάζει η κ. Κοντελέ Ιωάννα 
                                           Διαιτολόγος-Διατροφολόγος 

Η αξία των πολυακόρεστων και των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων έναντι των κορεσμένων λιπαρών έχει αποδειχθεί σε πολλές έρευνες τις τελευταίες δεκαετίες. Ουσιαστικά, όλοι οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι δεν έχει τόση σημασία η συνολική ποσότητα των λιπαρών που τρώμε αλλά η ποιότητα αυτών, δηλαδή αν είναι κορεσμένα ή ακόρεστα. Εξάλλου, πολλές παραδοσιακές διατροφές που σχετίζονται με μειωμένη εμφάνιση χρόνιων ασθενειών (σακχαρώδη διαβήτη, καρδιαγγειακών, καρκίνου) περιέχουν μεγάλη ποσότητα ολικών λιπαρών, όπως η παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή που είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά από το ελαιόλαδο, και η παραδοσιακή διατροφή των Ιαπώνων που είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά από την μεγάλη κατανάλωση ψαριού.

Η κατανάλωση πολυακόρεστων λιπαρών έχει σχετιστεί σε διάφορες έρευνες με:

-          Μείωση των επιπέδων ολικής και «κακής» χοληστερόλης στο αίμα

-          Αύξηση των επιπέδων «καλής» χοληστερόλης

-          Μείωση των επιπέδων τριγλυκεριδίων στο αίμα

-          Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

-          Μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων τύπων καρκίνου, όπως καρκίνου του στήθους, του προστάτη, του παχέος εντέρου και του δέρματος

-          Καλύτερη ανάπτυξη του εγκεφάλου σε έμβρυα, βρέφη και παιδιά

-          Πρόληψη νευρολογικών προβλημάτων

Η πρόσφατη έρευνα onmed του πανεπιστημίου της Ουψάλα κατέδειξε μια ακόμα θετική επίδραση των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στον ανθρώπινο οργανισμό, την επίδραση στην κατανομή του λίπους του σώματος. Οι ερευνητές μελέτησαν 39 νεαρά άτομα με φυσιολογικό βάρος, τα οποία κατανάλωναν 750 επιπλέον θερμίδες κάθε μέρα για επτά εβδομάδες. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες έπαιρναν τις επιπλέον θερμίδες από πολυακόρεστα λιπαρά ενώ οι υπόλοιποι από κορεσμένα λιπαρά. Η μόνη διαφορά στην διατροφική πρόσληψη ήταν το είδος των λιπαρών καθώς το διατροφικό πρόγραμμα όλων των συμμετεχόντων περιελάμβανε την ίδια ποσότητα ζάχαρης, υδατανθράκων, λιπαρών και πρωτεϊνών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο αριθμός των επιπλέον κιλών ήταν παρόμοιος στις δύο ομάδες, όμως τα κορεσμένα λιπαρά, σε αντίθεση με τα πολυακόρεστα, οδήγησαν στη συσσώρευση λίπους στο συκώτι και την περιοχή της κοιλιάς. Η συσσώρευση λίπους στην κοιλιά και στο συκώτι συνδέεται με πολλά προβλήματα υγείας, όπως αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων και σακχαρώδους διαβήτη.

Στην κατηγορία των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων περιλαμβάνονται τα γνωστά ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα.  Τα ω-3 λιπαρά οξέα βρίσκονται κυρίως στα λιπαρά ψάρια, όπως σολομός, σκουμπρί, τόνος αλλά και σε σπόρους και ξηρούς καρπούς, όπως ο λιναρόσπορος, τα καρύδια και τα φυστίκια. 



ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
Σοφί***** ****
14:42 Τετάρτη 26/04/2017
Γειά σας Είμαι 61 ετών και βρίσκομαι σε εμμηνόπαυση από τα 52 μου χρόνια Είμαι 61 κιλά και έχω ύψος 161 Προσπαθώ να συντηρήσω το βάρος μου με υγιεινή διατροφή και μικρές ποσότητες φαγητού αλλά κάνοντας και κάποιες παρασπονδίες με πενθήμερη άσκηση γρήγορο περπάτημα στο διάδρομο και κάποιες ασκήσεις ενδυνάμωσης γύρω στα 45 λεπτά την ημέρα και πίνοντας όσο νερό αντέχω γιατί δεν μπορώ να καταναλώνω πάντα τα 2 λίτρα Επίσης πίνω πράσινο τσάι και λουίζα σε καθημερινή βάση Ωστόσο το βάρος στο οποίο εγώ αισθάνομαι άνετα και θα ήθελα να παραμείνω είναι τα 57 με 58 κιλά Δυστυχώς όπως όλοι γνωρίζουμε σε αυτή την ηλικία ο μεταβολισμός είναι μειωμένος έως ανύπαρκτος Ως εκ τούτου η οποιαδήποτε παρασπονδία μετατρέπεται σε λίπος με αποτέλεσμα να αισθάνομαι πολύ άσχημα στα κιλά που βρίσκομαι τώρα Κλείνοντας με το βιογραφικό μου θα ήθελα να σας πω ότι εδώ και ένα μήνα αντικατέστησα το κάπνισμα με ατμό νικοτίνης και πρόσεξα πως αμέσως άρχισε να ανεβαίνει η ζυγαριά Δεν κάπνιζα πολύ αλλά αυτό είναι ανασταλτικό ως προς το να συνεχίσω την άτμιση Θα σας παρακαλούσα πολύ να μου γνωρίσετε μία σωστή διατροφή η οποία θα με βοηθούσε να χάσω περίπου 4 κιλά σε συνδυασμό με το κόψιμο του καπνίσματος και να σταθεροποιηθώ σε αυτά Επίσης θα ήθελα να γνωρίζω εάν όλες αυτές οι διατροφικές συμβουλές που δίνονται τα 5 γεύματα την ημέρα κλπ αφορούν και γυναίκες σε εμμηνόπαυση Οσες φορές προσπάθησα να τις ακολουθήσω πρόσεξα ότι πήρα βάρος και έτσι άρχισα να ακολουθώ την γνωστή διατροφή της πείνας Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων Σοφία Δημοπούλου ΥΓ Σας παρακαλώ μην μου πείτε ότι τα κιλά μου είναι φυσιολογικά για το ύψος μου και την ηλικία μου Το θέμα μου είναι κυρίως ψυχολογικό και όχι τόσο υγείας Θέλω οπωσδήποτε να χάσω αυτά τα κιλά
akis3 adTechParam +76570 - adTechUnit 6
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ