Μου αρέσει το ψωμί! Πόσο μπορώ να τρώω όταν κάνω διατροφή;

22 Οκτωβρίου 2014
Γιώργος, 29 ετών ρωτά

Ρωτά ο αναγνώστης μας Γιώργος Λ.

Είμαι 29 ετών 1,82 και 90 κιλά. Δεν μπορώ να κόψω το ψωμί. Το αγαπώ και θέλω να τρώω αρκετή ποσότητα. Έχω παρατηρήσει ότι το άσπρο ψωμί μπορεί να φάω και 1 φρατζόλα μόνος μου. Μαύρο θα φάω λιγότερο. Δοκίμασα μια φορά ψωμί βρώμης και με μία - δύο φέτες ήμουν μια χαρά. Επίσης μου άρεσε κιόλας. Μήπως έχετε κάποια συνταγή πως φτιάχνετε το ψωμί με αλεύρι βρώμης; Μπορώ να ελέγξω την ποσότητα του φαγητού και την ποιότητα του φαγητού αλλά στο ψωμί δεν βάζω φρένο και θέλω πάντα να έχω ψωμί με το φαγητό. Αν τρώω λιγότερη ποσότητα από το ψωμί βρώμης θα με βοηθήσει λέτε να ρυθμίσω το βάρος μου; 

Απαντά η διαιτολόγος διατροφολόγος Κυριακή Απέργη, συνεργάτης της επιστημονικής ομάδας Διατροφή του Ευάγγελου Ζουμπανέα


Αγαπητέ κύριε, όσο ενοχοποιείτε το ψωμί και ψάχνετε απεγνωσμένα «υποκατάστατά» του με στόχο να καταναλώνετε λιγότερο τόσο θα το επιθυμείτε περισσότερο και πιο εμμονικά και με την πρώτη ευκαιρία θα φάτε ακόμα πιο πολύ και αυτό είναι κάτι που πολλοί άνθρωποι κάνουν σήμερα, ίσως λόγω και του ότι το σημερινό ψωμί της γειτονίας δεν είναι πάντα και τόσο καλό και άρα χορταστικό. Φροντίστε όμως να βεβαιωθείτε ότι η διατροφή σας να είναι επαρκής και ισορροπημένη. Το ότι θέλετε τόσο ψωμί συμπληρωματικά με το γεύμα σας δείχνει ότι μάλλον η διατροφή σας είναι ελλιπής σε θρεπτικά συστατικά. Πρώτα από όλα μην κάθεστε πεινασμένος στο τραπέζι. Να τρώτε 3 κυρίως γεύματα και ενδιάμεσα μην αφήνεται τον οργανισμό σας νηστικό πάνω από 2,5 με 3 ώρες. Αν έχουν περάσει οι 3 ώρες και πρόκειται να φάτε σε μισή- μία ώρα, φάτε πρώτα κάτι μισό φρούτο και λίγους ξηρούς καρπούς ή λίγο τυρί ή μια μπάρα δημητριακών και μετά καθίστε στο τραπέζι. Στο τραπέζι τώρα φροντίστε να αρχίσετε κάθε κύριος γεύμα σας με μια μεγάλη σαλάτα, όσο ένα βαθύ μπολ Στο γεύμα σας να έχετε πάντα άμυλο, δηλαδή, ρύζι, πατάτα, ζυμαρικά, όσπρια όσο ένα- ενάμιση κεσεδάκι του γιαουρτιού. Ούτε λιγότερο, γιατί θα πεινάτε, ούτε περισσότερο, γιατί λόγω υπεργλυκαιμίας και απότομης υπογλυκαιμίες πάλι θα πεινάτε. Και επίσης μια μερίδα πρωτεΐνης, δηλαδή κοτόπουλο, χοιρινό, μοσχάρι, ψάρι, τυρί, αυγό, ανάλογα με την διάπλαση σας περίπου όσο μια παλάμη. Μπορείτε να συνοδεύετε το γεύμα σας με ένα ποτηράκι αφέψημα ή τσάι και να έχετε μια με δυο φέτες ψωμί, που θα το τρώτε καλύτερα στο τέλος του γεύματος μαζί με την τελευταία μπουκιά φαγητού. Να μασάτε καλά κάθε μπουκιά σαν γευσιγνώστης. Η καλύτερη επιλογή είναι το ψωμί ολικής αλέσεως, καλύτερα μπαγκέτα, ώστε να κόβετε πολλές μικρές φέτες και μετά το χωριάτικο με προζύμι, που είναι λίγο ξινό όχι καλά προβατικά βακτηρία και μια φέτα σε χορταίνει, αλλά είναι δύσκολο να βρεθεί. Αν ψάξετε θα βρείτε λίγους αλλά καλούς φούρνους που το παρασκευάζουν με μεράκι και μπορείτε και να το καταψύξετε. Μπορείτε να δοκιμάσετε και να ξεροψήνετε λίγο το ψωμί σας στην τοστιέρα η στο γκριλ ή ακόμα να τρώτε παξιμάδια ολικής, καλύτερα κρίθινα, αντί για ψωμί, γνωρίζοντας όμως ότι ένα παξιμαδακι 30 γραμμάριων ισούται τουλάχιστον με μια φέτα ψωμί 30 γραμμάριων ( συνήθως τα παξιμάδια έχουν και περισσότερο λάδι) και για αυτό πρέπει να τα επιλέγετε προσεκτικά και να τα μουσκεύετε πάντα σε λίγο νερό να ενυδατωθούν. Συνταγές για ψωμιά υπάρχουν στο διαδίκτυο και αν ψάξετε θα βρείτε παρά πολλές αλλά δεν πρόκειται να σας κάνουν να «μισήσετε» το ψωμί . Να ξέρετε ότι το ψωμί ολικής έχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά και θερμίδες και είναι συνήθως πιο βαρύ, όπως και το ψωμί της βρώμης, και επομένως αν μένετε στην μια φέτα καλώς, αλλιώς μια φέτα ψωμί μαύρο ή βρώμης ζυγίζει 50- 60 γραμμάρια ,ενώ μια φέτα χωριάτικο 30..



  

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ