Διατροφή: Τι παχαίνει και τι δεν παχαίνει ένα παιδί;

24 Οκτωβρίου 2014
 
Η διατροφή του παιδιού, κατέχει μία από τις top θέσεις στη «λίστα» των προτεραιοτήτων ενός γονέα. Και πέρα από την ενέργεια που χρειάζεται ένα παιδί για να βγάλει εις πέρας μία έντονη και ζωηρή καθημερινότητα, πρέπει παράλληλα να του παρέχεται και μια σειρά «δομικών» συστατικών που θα συμβάλλουν τόσο στη σωστή ανάπτυξη, όσο και στο συνεχή ανεφοδιασμό του με θρεπτικά συστατικά. Ποια είναι λοιπόν τα SOS της παιδικής διατροφής;

Θρεπτικός «ανεφοδιασμός» 
Οι υδατάνθρακες αποτελούν την άμεση πηγή ενέργειας του οργανισμού και την κύρια πηγή ενέργειας του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου, γεγονός που μπορείτε να... «εκμεταλλευτείτε» προκειμένου να εφοδιάσετε σώμα και πνεύμα τόσο με ενέργεια, όσο και με θρεπτικά συστατικά. Φροντίστε λοιπόν να έχετε προετοιμάσει από το σπίτι τα σνακ που θα καταναλώσουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια του σχολικού διαλείμματος. Ένα φρούτο ή ένας 100% φυσικός χυμός φρούτων όπως μήλο, πορτοκάλι, βερίκοκο, αχλάδι σε συνδυασμό με ένα κουλούρι Θεσσαλονίκης ή κάποιο τοστ αποτελούν «έξυπνες» και θρεπτικές επιλογές. 

Αντικαταστήστε!
Παρόλο που το λίπος αποτελεί απαραίτητο συστατικό της διατροφής των παιδιών, πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη έμφαση στο είδος των λιπαρών που καταναλώνουν. Το λεγόμενο «κακής» ποιότητας λίπος (κορεσμένο, trans) είναι αυτό που πρέπει να περιορίζεται από την καθημερινή διατροφή, ενώ αντίθετα έμφαση πρέπει να δίνεται στην πρόσληψη τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα όπως τα ω-3. Στην πράξη λοιπόν, φροντίσετε να μαγειρεύετε με ελαιόλαδο, ενσωματώστε στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο λιπαρά ψάρια και ξηρούς καρπούς, ενώ μπορείτε να αντικαταστήσετε το ζωικό βούτυρο στα γλυκά και το πρωινό τους με κάποια μαλακή μαργαρίνη εμπλουτισμένη με ω-3 λιπαρά. Όσον αφορά τα γαλακτοκομικά, επιλέξτε τα ημιαποβουτυρωμένα (στα παιδιά άνω των 2 ετών), ενώ αν το τυρί αποτελεί βασικό συστατικό της διατροφής τους, τότε φροντίστε να επιλέξετε κάποιο κίτρινο τυρί χαμηλών λιπαρών το οποίο θα εξασφαλίσει το ασβέστιο και την πρωτεΐνη που χρειάζονται οι μικροί μας φίλοι αλλά με λιγότερα λιπαρά. 

Τι ήπιε σήμερα;
Ακόμη κι αν ακούγεται περίεργο, ξέρετε ότι η αφυδάτωση σχετίζεται άμεσα με τις νοητικές λειτουργίες; Και επειδή το σχολικό περιβάλλον «δεν σηκώνει» αφηρημάδες, προνοήστε, ώστε το παιδί σας να αναπληρώνει την ποσότητα νερού που χάνει από το σώμα του κατά τη διάρκεια της ημέρας και φροντίστε να έχει συνεχώς στην τσάντα του ένα μπουκαλάκι με νερό. Το νερό περιέχεται, επίσης, σε πολλές πηγές, πχ σε φρούτα και λαχανικά, και σε μεγαλύτερες ποσότητες σε διάφορα ροφήματα όπως το γάλα, οι χυμοί, τα αναψυκτικά, το τσάι κ.λπ. Πολλά από αυτά τα ροφήματα περιέχουν και πολλά άλλα συστατικά απαραίτητα για την ανάπτυξη των παιδιών όπως βιταμίνες και μέταλλα, ή δίνουν ενέργεια (θερμίδες) η οποία πρέπει να συνυπολογίζεται στη συνολική ημερήσια πρόσληψη 


Τζόβα Ελίζα


ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
Στρα***** ****
16:31 Δευτέρα 27/03/2017
Καλησπέρα σας Είμαι 16 ετών και θελω να χάσω κιλα άρχισα της προσπαθιες απολιας βάρους από την 112017 στην αρχή αντί να χάνω λίπος έχανα υγρά με αποτέλεσμα να ξανα γυρίσω πίσω στα 777 κιλά που ζυγιζα με αποτέλεσμα να στεναχωριθω και να πιέσω και να πιέζω ακόμα και τώρα τον εαυτό μου καθημερινα ώστε να έρθω πιο κοντά στο στόχο μου που είναι τουλάχιστον 1015 κιλά Ετσι άρχισα γυμναστική μέσω κάποιον βίντεο από το YouTube και τώρα ζυγιζω 693 688 όσο αξιόπιστη και αν θεωρηθεί η ζυγαριά μου Θα ήθελα να χάσω και άλλα και να απομακρυνθω εντελώς από τον αριθμό 7 και κάτι ακόμα λόγο μάλλον την γυμναστικής έχει σοβαρευτεί λίπος το λεγόμενο σωσιβιακι στην Κάτω περιοχή της κοιλίας Τα ερωτήματα μου είναι 1 πως να χασω κι άλλα κιλά Καθώς 2 πως να απαλλαγώ από το σωσιβιακι και γενικά να επέλθει μια σύσφιξη στο σωμα μου Σας ευχαριστώ εκ τον προτέρων και σας εύχομαι μια καλή μέρα
akis3 adTechParam +77065 - adTechUnit 6
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ