Είναι φυσιολογικό που έχασα 20 κιλά σε ένα μήνα;

28 Οκτωβρίου 2014
Κατερίνα, 17 ετών ρωτά
 
Ρωτά η αναγνώστρια μας Κατερίνα Π.
 
Είμαι 17 ετών με ύψος 1,65 και βάρος 66 κιλά Σε ένα μήνα είχα χάσει 20 κιλά αλλά δεν νιώθω άνετα ακόμα και θέλω να χάσω κι άλλα αλλά δεν μπορώ. Τι μπορώ να κάνω;
 


Απαντάει η Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Επιστημονική Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου 
 
Αγαπητή αναγνώστρια, με τα στοιχεία βάρους και ύψους που μας παραθέτεις υπολογίζω πως πλέον ο Δείκτης Μάζας Σώματός σου είναι φυσιολογικός, που σημαίνει πως το βάρος σου πλέον θεωρείται υγιές. Πραγματικά είναι πολύ σημαντικό που κατάφερες να το πετύχεις αυτό, έχοντας 20 παραπανήσια κιλά να απομακρύνεις ωστόσο, οφείλω να σου εκφράσω τις ανησυχίες μου για την ταχύτητα της απώλειας τόσων κιλών. Μια φυσιολογική απώλεια βάρους κυμαίνεται από 1/2 έως 2 κιλά την εβδομάδα έτσι ώστε να διασφαλίζεται πως η αλλαγή γίνεται ήπια και είναι ασφαλής για τον οργανισμό σου αλλά και πως θα μπορέσεις ανώδυνα να διατηρήσεις τον έλεγχο του βάρος σου σε βάθος χρόνου. Αυτό που πρέπει λοιπόν κατά τη γνώμη μου να αποτελέσει βασικό σου μέλημα είναι η εδραίωση αυτής της αλλαγής, να προσαρμόσεις δηλαδή τον οργανισμό σου στα νέα δεδομένα και να εξασφαλίσεις ότι μπορείς να κρατήσεις το παρόν σου βάρος χωρίς να στερείσαι βασικών θρεπτικών συστατικών. Δυστυχώς δε μου αναφέρεις τον τρόπο με τον οποίο έχασες τα κιλά σου, αλλά και το πόσο καιρό πριν πέτυχες την απώλεια για να μπορέσω να σου δώσω πιο στοχευμένες συμβουλές για το πως θα πρέπει να κινηθείς στο εξής. Σε κάθε περίπτωση, ένας επαγγελματίας διαιτολόγος θα πρέπει να σε κατευθύνει υπεύθυνα για το πως πρέπει να διατρέφεσαι από εδώ και πέρα έτσι ώστε να διατηρήσεις τα χαμένα κιλά, να προωθήσεις περαιτέρω απώλεια αλλά ταυτόχρονα να εξασφαλίσεις επάρκεια των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών.
 







Διαβάστε το άρθρο του boro.gr : Τα καλύτερα και χειρότερα ροφήματα για απώλεια κιλών!

 

Ενισχύστε την απώλεια κιλών όταν κάνετε δίαιτα με την σωστή επιλογή των ροφημάτων. Η σωστή επιλογή ροφήματος μπορεί να κάνει θαύματα για τον μεταβολισμό μας, να κόψει την πείνα ακόμα και να μειώσει τις  θερμίδες που λαμβάνουμε ημερησίως.



Μάθετε λοιπόν ποια είναι τα καλύτερα και ποια είναι τα χειρότερα ροφήματα για να πετύχει η δίαιτα που κάνετε:


Αποφεύγετε τα αναψυκτικά

Όταν πίνετε αναψυκτικό γεμίζετε τον οργανισμό σας με εκατοντάδες «κενές» θερμίδες . Ακόμα και τα αναψυκτικά «διαίτης» που έχουν λιγότερες θερμίδες, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι βοηθούν να χάσετε κιλά. Έχουν πολύ μικρή θρεπτική αξία, οπότε καλύτερα να τα αποφύγετε.


Πίνετε νερό


Αν καταφέρετε να αντικαταστήσετε τα αναψυκτικά με νερό, τότε θα έχετε κάνει το πρώτο και μεγαλύτερο βήμα στην μακροπρόθεσμη απώλεια κιλών. Αν πίνετε δύο ποτήρια νερό πριν από κάθε κύριο γεύμα θα σας κάνει να νιώσετε πιο χορτασμένοι και θα φάτε ακριβώς όσο χρειάζεστε. Επίσης, πάμπολλες έρευνες έχουν δείξει ότι το νερό λειτουργεί ευεργετικά για τον μεταβολισμό.


Με  μέτρο στους χυμούς φρούτων


Οι περισσότεροι χυμοί έχουν περίπου όσες θερμίδες και τα αναψυκτικά, αλλά έχουν ανώτερη θρεπτική αξία. Χρειάζεστε τις βιταμίνες και τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν, όχι όμως και την έξτρα ζάχαρη. Αποφύγετε χυμούς με γλυκαντικές ουσίες. Προσέξτε το ποσοστό πραγματικού χυμού που αναγράφεται στη συσκευασία: όσο το μεγαλύτερο, τόσο το καλύτερο.


Προτιμάτε τους χυμούς λαχανικών


Ο χυμός λαχανικών είναι το ίδιο θρεπτικός με τον χυμό φρούτων, αλλά περιέχει τις μισές σχεδόν θερμίδες και πολύ περισσότερο νάτριο. Για παράδειγμα ένα ποτήρι τοματοχυμού έχει 41 θερμίδες σε σύγκριση με τις 122 σε ένα ποτήρι χυμού από πορτοκάλι.


Με μέτρο στα smoothies


Ως ρόφημα παρέχουν αμέτρητες επιλογές γεύσης. Το μόνο που χρειάζεστε είναι αποβουτυρωμένο γάλα και παγωμένα φρούτα. Αποφύγετε ωστόσο τα smoothies που σερβίρουν τα εστιατόρια, αφού πολλές φορές περιέχουν παγωτό, σιρόπι, μέλι ή άλλες γλυκαντικές ουσίες που ανεβάζουν τις θερμίδες.


Να πίνετε γάλα


Το γάλα είναι μία πολύ καλή πηγή ασβεστίου που το χρειάζεται ο οργανισμός, ακόμα και στην δίαιτα. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι η κατανάλωση περισσότερων γαλακτοκομικών προϊόντων βοηθάει στην απώλεια βάρους. Για να βγείτε κερδισμένοι επιλέξτε γάλα με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά.


Πείτε όχι στα ενεργειακά ποτά


Τα περισσότερα ενεργειακά ποτά είναι μικρές «βόμβες» θερμίδων σαν τα αναψυκτικά. Μπορεί να περιέχουν κάποιες πρόσθετες θρεπτικές ουσίες, αλλά αυτές μπορείτε να τις βρείτε και σε προϊόντα με λίγες θερμίδες. Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε και αυτά με νερό.


ΝΑΙ στον καφέ


Ο σκέτος καφές φίλτρου έχει μηδαμινές θερμίδες και είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά. Αποφύγετε τους καφέδες με έξτρα σαντιγί και γεύσεις από σιρόπι. 


ΝΑΙ στο πράσινο τσάι

Έχει μηδαμινές θερμίδες και βοηθάει στην αύξηση των καύσεων του οργανισμού. Αυτό διαρκεί για λίγες μόνο ώρες μετά την κατανάλωσή του, οπότε αν θέλετε πιείτε δύο ποτήρια την ημέρα, ένα το πρωί και ένα το απόγευμα.

AdTech Ad
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ελευ***** ****
08:57 Σάββατο 1/11/2014
είχα κάνει μια δίαιτα όπου δεν έτρωγα για 45 μέρες μακαρόνια ρύζι και πατάτες όπως ψωμί και ζάχαρη βέβαια δεν έκανα γυμναστικήαυτό έγινε το καλοκαίρι πριν ένα χρόνο αλλά ακόμα δεν νιώθω άνεταείμαι 17 χρονών έχω ύψος 165 και βάρος 66 κιλά
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...