Ξαναπήρα τα περιττά κιλά. Τι πρέπει να κάνω για να τα χάσω;

28 Οκτωβρίου 2014
Νίκος, 14 ετών ρωτά
 
Ρωτά ο αναγνώστης μας Νίκος Κ.
 
Γεια σας είμαι 14 ετών.  Σε μικρότερη ηλικία είχα κάποια περιττά κιλά τα οποία τα έχασα στην πορεία χωρίς να ακολουθήσω κάποια διαιτα Τώρα όμως ξαναηρθαν τα κιλά Έχω ύψος 168 κι ζυγίζω 79 κιλά Θέλω να χάσω όσα κιλά πρέπει διότι αν δεν ασχοληθώ μπορεί να ύπαρξη πρόβλημα στο μέλλον. Τι μου προτείνετε; Ευχαριστώ
 
Απαντάει η Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
Επιστημονική Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
 
Το βάρος για το ύψος σου είναι πάνω από το φυσιολογικό και κρίνεται απαραίτητο να κάνεις άμεσα μια προσπάθεια να χάσεις κάποια κιλά και να αποκτήσεις ένα υγιές σωματικό βάρος έτσι ώστε να προφυλάξεις τον οργανισμό σου από προβλήματα υγείας όχι μόνο στο μακρινό αλλά και στο άμεσο μέλλον. 
Ένας πτυχιούχος κλινικός διαιτολόγος θα σε καθοδηγήσει υπεύθυνα έτσι ώστε να αλλάξεις τον τρόπο που διατρέφεσαι δίνοντας σου τα αποτελέσματα που θες με τον πλέον ασφαλή τρόπο. Είναι πολύ σημαντικό, τώρα στην περίοδο εντατικής ανάπτυξης την οποία διανύεις να ακολουθήσεις ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που να προάγει την απώλεια των περιττών κιλών αλλά παράλληλα να σου παρέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σου για να αναπτυχθεί σωστά. Ο διαιτολόγος σου θα σε εκπαιδεύσει ώστε να πετύχεις αυτήν την αλλαγή στη διατροφή σου ανώδυνα, μέσα από μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές στην καθημερινότητά σου.
Σε κάθε περίπτωση θα σε συμβούλευα να αναζητήσεις παράλληλα κάποια σωματική δραστηριότητα που σε ευχαριστεί, ακόμα και ήπιας έντασης (όπως γρήγορο περπάτημα ή ποδήλατο) και να την εντάξεις στην καθημερινή σου ρουτίνα. Η σωματική άσκηση θα σε βοηθήσει να χάσεις τα περιττά σου κιλά πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο γρήγορα, ενώ παράλληλα θα σου εξασφαλίσει σημαντική μείωση του λίπους στο κορμί σου. 






Διαβάστε το άρθρο του boro.gr : Τοπικό πάχος και άσκηση
 
 

Το λίπος στο σώμα μας είναι κατανεμημένο σε διάφορα μέρη του μέχρι την εφηβεία μας, μετά την εφηβεία ο λιπώδης ιστός μπορεί να συγκεντρωθεί σε κάποιες περιοχές κυρίως στην κοιλιά και στους γλουτιαίους, μηριαίους. Αυτό συνήθως οφείλεται σε κληρονομικούς παράγοντες.

Το κάθε σώμα κατανέμει τα κιλά του διαφορετικά ανάλογα με τον τρόπο ζωής του, τις συνθήκες εργασίας (καθιστική εργασία), τον τρόπο διατροφής του, τις φυσικές δραστηριότητές του. Για να έχουμε ομοιόμορφο σώμα και να βελτιώσουμε την εξωτερική μας εμφάνιση θα πρέπει να βάλουμε στη ζωή μας σωστή διατροφή και συχνή άθληση. Ωστόσο το τοπικό πάχος θα παραμένει αμετάβλητο ενώ το υπόλοιπο σώμα θα αρχίσει να χάνει πόντους, από το τοπικό λίπος θα χαθεί ένα μέρος και θα είναι το τελευταίο που θα βελτιωθεί.

Με την απώλεια κιλών θα έχουμε μεγάλη απώλεια σε πόντους και εδώ έρχεται ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα να αντιμετωπίσουμε την χαλάρωση που είναι πολύ ενοχλητική! Οι μύες μπορούμε με ένα καλό πρόγραμμα γυμναστικής να τους διορθώσουμε την δερματική χαλάρωση όμως όχι να την επαναφέρουμε στο αρχικό στάδιο..

Η γυμναστική μπορεί να ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό για να γίνουν καύσεις όχι όμως από τα σημεία που μόνο εμείς θέλουμε «τοπικό λίπος».

Οπότε ξεκινάμε αερόβια άσκηση σε συνδυασμό με σωστή διατροφή για την γενικότερη απώλεια λίπους η άνιση κατανομή λίπους όμως θα υπάρχει σε λιγότερη ποσότητα βέβαια στα σημεία που έχουμε το πρόβλημα, «τοπικό λίπος».

Οι ασκήσεις με βάρη συντελούν στην αύξηση της μυϊκής μάζας, προκαλούν καύση λίπους και αυξάνουν τον μεταβολισμό μας. Μην πέσουμε στην παγίδα «μύθο» που κάνουν οι περισσότεροι π.χ. αν έχω περισσότερο λίπος στην κοιλιά θα κάνουμε συνέχεια ασκήσεις κοιλιακών για να χάσουμε το «τοπικό λίπος».... Γυμνάζουμε ομοιόμορφα όλο το σώμα. Με την εκγύμναση όλου του σώματος θα φανεί και η διαφορά αποκτώντας ίσια πλάτη, γραμμωμένα χέρια, κοιλιακούς και γραμμωμένα πόδια.

Το λίπος που θα παραμείνει λιγότερο αυξημένο σε μία περιοχή παρόλο που το σώμα μας έχει γυμναστεί αρκετά μπορεί να φύγει μόνο με λιποαναρρόφηση.

Για την καλύτερη απώλεια λίπους χρειάζεται αερόβια άσκηση όπως κολύμπι, τρέξιμο, ποδήλατο, γρήγορο περπάτημα. Και παράλληλα ασκήσεις για όλες τις μυϊκές ομάδες.

Δεν υπάρχουν μαγικές τροφές, ούτε μαγικές κρέμες που εξαφανίζουν το λίπος. Όλα αυτά είναι «μύθος». Θέλει προσπάθεια και κόπο.

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace