Βιταμίνες B12: Πόσο μπορούν να ωφελήσουν τα νεφρά μου;

30 Οκτωβρίου 2014
Δημήτρης, 74 ετών ρωτά

Ρωτά ο αναγνώστης μας Δημήτρης Δ.
 
Παρακαλώ αν μπορώ να έχω τη συμβουλή σας. Είμαι 74 ετών  Πρόσφατα αγόρασα το συμπλήρωμα διατροφής SOLGAR VITAMIN B12 1000 μg 100 NUGGETS, με βάση παλαιότερη εντολή γιατρού  (είχα σημαντική απώλεια βάρους λόγω γαστριτιδας) Το σκευασμα περιγραφεται ως "κυανοκοβαλαμινη prep." Διαβαζω σε σχετικο αρθρο στο internet οτι υπαρχουνε δυο ειδων σκευασματα Vit.B12 1)METHYLCOBALAMIN και 2)CYANOKOBALAMIN και αημειωνει οτι αωστοτερη μορφη ειναι η METHYLCOBALAMIN και το CYANOCOBALAMIN δεν συνισταται. Μπορω να εχω τη συμβουλη καποιου γιατρου? Σημειωτεον οτι ειμαι με ενα νεφρο και με πτωση νεφρικης λειτουργειας. Ευχαριστω,


Απαντάει ο Παθολόγος Αναστάσιος Σπαντιδέας

Η Μεθυλκοβαλαμίνη είναι η δραστική μορφή της βιταμίνης Β12 που δρα στον οργανισμό μας. Η κυανοκοβαλαμίνη είναι μια ημι-συνθετική μορφή της Βιταμίνης Β12 η οποία μέσα στον οργανισμό μας μετατρέπεται σε μεθυλκοβαλαμίνη και έτσι δρα. Με όποια από τις δύο ανωτέρω μορφές και αν λάβει κανείς τη βιταμίνη Β12 είναι και οι δύο ασφαλείς και αποτελεσματικές
 
 
 
 
 
 
 
Διαβάστε το άρθρο του boro.gr : B12. Η βιταμίνη που προστατεύει από Ατσχάιμερ!
 
 

Είναι η βιταμίνη του συμπλέγματος Β, η οποία ονομάζεται και κοβαλαμίνη, που παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή του DNA. Βοηθά, επίσης, στο να διατηρούνται τα νευρικά κύτταρα και τα ερυθρά αιμοσφαίρια υγιή.


-Σε τι μας ωφελεί η βιταμίνη Β12;


Στις παθήσεις που μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική η επίδραση της Β12 συγκαταλέγονται: η κόπωση, η νόσος  Αλτσχάιμερ, οι καρδιοπάθειες, ο  καρκίνος του μαστού, η υψηλή χοληστερόλη και η δρεπανοκυτταρική αναιμία.


Συμπληρώματα βιταμίνης Β-12 λαμβάνουν όσοι έχουν ανεπάρκεια στην εν λόγω ουσία, τα χαμηλά επίπεδα της οποίας παρατηρούνται συνήθως σε άτομα άνω των 50 ετών, καθώς και σε άτομα που παρουσιάζουν πεπτικά προβλήματα ή ορισμένα  είδη αναιμίας. Επίσης, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Β-12 μπορεί να προκαλέσουν κόπωση, αδυναμία,  απώλεια μνήμης και άλλα προβλήματα που σχετίζονται με το νευρικό σύστημα.


-Πώς λαμβάνουμε τη Β12;


Η βιταμίνη Β12 υπάρχει άφθονη στη φυσική της μορφή στις τροφές που καταναλώνουμε. Οι καλύτερες διατροφικές πηγές της βιταμίνης Β12 είναι:


-Τα ψάρια και τα οστρακοειδή
-Το κρέας
-Τα πουλερικά και τα αυγά
-Τα γαλακτοκομικά προϊόντα
-Τα εμπλουτισμένα δημητριακά


Όσο μεγαλώνουμε γίνεται όλο και πιο δύσκολο για τον οργανισμό μας να απορροφήσει τη Β12 γι’ αυτό και παρουσιάζεται η ανεπάρκεια που συνήθως αντιμετωπίζεται με συμπληρώματα διατροφής. Γενικά, όμως, είναι πολύ καλύτερο να λαμβάνουμε τις βιταμίνες απευθείας από τα τρόφιμα.


-Υπάρχουν παρενέργειες από την λήψη βιταμίνης Β12;


Οι ανεπιθύμητες ενέργειες από τη λήψη Β12 είναι σπάνιες και μόνο σε  υψηλές δόσεις, όπου μπορεί να προκληθεί πρόβλημα ακμής. Πιθανή αλλεργία στη βιταμίνη Β-12 μπορεί να προκαλέσει πρήξιμο, φαγούρα στο δέρμα και σε ακραίες περιπτώσεις αλλεργικό σοκ.

AdTech Ad
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ