Πως μπορώ να χάσω γρήγορα 20 κιλά;

9 Νοεμβρίου 2014
Κάλια, 28 ετών ρωτά
 
Ρωτά η αναγνώστρια μας Κάλια Φ. 

Είμαι 87kg πρέπει άμεσα να χάσω 20kg για λόγους υγείας Ευχαριστώ

Απαντάει η Φιλίππου Αμαλία Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
 
Αγαπητή φίλη, δυστυχώς δε μου αναφέρεις πολλά στοιχεία για εσένα (ηλικία, ύψος, κατάσταση υγείας) ώστε να μπορέσω να σου δώσω μια πιο στοχευμένη απάντηση. Αυτό που μπορώ σε κάθε περίπτωση να σε συμβουλεύσω είναι να απευθυνθείς σε έναν επαγγελματία διαιτολόγο ο οποίος θα σε βοηθήσει να σχεδιάσεις ένα εξατομικευμένο διατροφικό πρόγραμμα βασισμένο στις δικές σου προσωπικές ανάγκες και συνήθειες έτσι ώστε να είναι και για εσένα πιο εύκολο να το ακολουθήσεις και να το διατηρήσεις ανώδυνα σε βάθος χρόνου. Στις περιπτώσεις μεγάλων απωλειών βάρους, είναι σημαντικό ο ασθενής να έχει έναν έμπειρο επαγγελματία να τον καθοδηγεί και να τον συμβουλεύει καθώς αυτοσχέδιες δίαιτες ή δίαιτες που κυκλοφορούν ευρέως σε ιστοσελίδες και περιοδικά μπορούν συχνά να αποβούν επικίνδυνες ενώ σχεδόν πάντα τα αποτελέσματά τους είναι παροδικά. Πέρα από το κομμάτι της διατροφής θα ήταν καλό να αναζητήσεις και τρόπους να αυξήσεις τη φυσική σου δραστηριότητα ακόμα και με πολύ ήπιες ασκήσεις. Μισή ώρα περπάτημα την ημέρα, δουλειές του σπιτιού, κηπουρική, ποδήλατο, χορός ή κάποιο άθλημα που μπορεί να σε ευχαριστεί είναι αρκετά έτσι ώστε να διατηρείς ψηλά τις καύσεις σου και η απώλεια βάρους να επιταχύνεται! Σε κάθε περίπτωση μη χάνεις χρόνο, η απώλεια που επιθυμείς δεν είναι ανέφικτη και μπορεί να επιτευχθεί σχετικά αβίαστα και με αποτελέσματα μόνιμα, αρκεί να ακολουθήσεις σωστά και καλά σχεδιασμένα βήματα. Καλή αρχή!

 





 
Διαβάστε το άρθρο του boro.gr : Ασκήσεις με το βάρος μας
 
 
 

askhsh43 1

Με τις πολυαρθρικές ασκήσεις ενισχύεται η συνεργασία των μυικών ομάδων. Γυμνάζονται μύες με τρόπους που δεν γυμνάζονται στα ελεύθερα ή στα μηχανήματα. Με αυτό τον τρόπο κερδίζεις λειτουργικότητα, ευλυγισία και σταθερότητα. 

 

Όταν π.χ. κάνεις push-ups εκτός από τις εκτάσεις βάζεις πίεση σε κοιλιακούς και ραχιαίου να κρατήσουν τον κορμό σταθερό. Δύο σε ένα δηλαδή όταν είναι σίγουρο ότι εκτάσεις σε πάγκο και μια άσκηση για τη μέση δε θα σου δώσουν το ίδιο αποτέλεσμα.

askhsh43 2

Προφανώς αν πρέπει να βελτιώσεις κάτι συγκεκριμένο, τα χέρια σου π.χ. θα πας σε ασκήσεις απομόνωσης. Μέχρι να δεις το αποτέλεσμα που θες.

Αλλά αν δεν συντρέχει κάτι τέτοιο μπορείς να αφιερώσεις κάλλιστα ένα δίμηνο (μίνιμουμ) προκειμένου να βελτιωθείς σε αυτό τον τομέα.

Κοίτα τι μπορείς να κερδίσεις:

Είναι παντός καιρού. Αναλόγως την εκτέλεση μπορεί να γίνει αερόβια ή αναερόβια. Όπως και στα ελεύθερα άλλωστε αλλά εδώ ενεργοποιείς τις μυϊκές ομάδες με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

Είναι ο πιο εύκολος τρόπος να ενεργοποιήσεις το μεταβολισμό σου. Σε μία κυκλική προπόνηση τύπου Cross Training αλλάζεις από τη μία μυϊκή ομάδα στην άλλη δίνοντας τον απαραίτητο διάλειμμα για ανάρρωση αλλά χωρίς να σταματάς να ασκείσαι. Χωρίς να βάλεις βάρη ή μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Προσπαθείς να κάνεις όσο το δυνατόν περισσότερους κύκλους.

Δυναμώνει ο κορμός. Και δυνατός κορμός σημαίνει πραγματική δύναμη!

Δε χρειάζεται απαραίτητα γυμναστήριο. Το γυμναστήριο βοηθάει γιατί έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό για να ξεκινήσεις. Αλλά δεν είναι απαραίτητο.

Καλύτερη ισορροπία. Η ισορροπία είναι κάτι που αποκτάς με ασκήσεις χωρίς να μεταβάλλεται το μήκος του μυ (ισομετρικές). Αν δε θες να βάλεις ξεχωριστή μέρα για τέτοιες ασκήσεις πρέπει να βάλεις ασκήσεις με το βάρος του σώματος.

Είναι ασφαλείς. Δύσκολα θα βάλεις φορτίο που δεν είναι στα κυβικά σου. Οπότε αν κάνεις καλό ζέσταμα δύσκολα θα τραυματιστείς Το πιθανότερο είναι ότι θα σε σταματήσει ο αδύναμος κρίκος στο σώμα σου, αν όχι σταματάς λίγο πριν την "αποτυχία".

Είναι διασκεδαστικές. Μπορείς να το κάνεις όπως στο Cross Training: Κόντρες με κάποιο φίλο σου για όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους.

Ευλυγισία. Μεγαλύτερο εύρος κίνησης ίσον πιο ευλύγιστες αρθρώσεις.

Είναι ιδανικές για να ξεπεράσεις τη στασιμότητα. Αυτό είναι το επιπλέον πλεονέκτημα. Ίδιες ασκήσεις, ίδιες εκτελέσεις και όταν τις μάθεις καλά αλλάζεις τη σειρά και τις προσθέτεις σε σούπερ σετ. Είναι ένας από τους κλασσικούς τρόπους να ξεπεράσεις τα όρια στην προπόνηση σου.

 

Χρήστος Κουντουριώτης Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ -Personal Trainer

Πηγή: Επιστημονική ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα (www.diatrofi.gr)

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ