Θέλω να χάσω τα περιττά κιλά. Τι πρέπει να κάνω;

9 Νοεμβρίου 2014
Τίνα, 25 ετών ρωτά

Ρωτά η αναγνώστρια μας Τίνα Κ.

Είμαι 25 ετών 1,65 ύψος, ζυγίζω 90 κιλά και είμαι μητέρα δύο παιδιών. Θέλω να χάσω τα περιττά κιλά. Τι θα κάνω; θέλω να μου πείτε γιατί δεν μπορώ άλλο. Πίνω πολλούς καφέδες και τρώω λάθος ώρες.


Απαντάει η Φιλίππου Αμαλία Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος 
 
 
Αγαπητή φίλη, αν και τόσο νέα μητέρα δύο παιδιών! Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι είσαι ένας άνθρωπος πολύ δυναμικός. Αυτόν το δυναμισμό σου πρέπει να επιστρατεύσεις στην προσπάθεια απώλειας των περιττών σου κιλών! Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα που πρέπει να κάνεις είναι να βρεις τα κίνητρά σου και να αποφασίσεις πως είσαι έτοιμη για την αλλαγή. Είναι σημαντικό να είσαι αποφασισμένη πως θες να αλλάξεις το σώμα σου και θες και μπορείς να αλλάξεις συνήθειες και συμπεριφορές προκειμένου να το επιτύχεις αυτό. Ένας επαγγελματίας διαιτολόγος θα σε βοηθήσει να εντοπίσεις τις συμπεριφορές που σε εμποδίζουν να χάσεις βάρος και θα σε εκπαιδεύσει κατάλληλα ώστε να μπορέσεις ανώδυνα με μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές να φτιάξεις τη διατροφική σου συμπεριφορά. Παράλληλα, θα σχεδιάσετε μαζί ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής που θα ακουμπάει πάνω στις ανάγκες σου και στις συνήθειες σου έτσι ώστε να είναι εύκολα εφαρμόσιμο ακόμα και για μεγάλο διάστημα. Ταυτόχρονα με την αλλαγή στη διατροφή σου, θα ήταν καλό να αναζητήσεις κάποια μορφή άσκησης, ακόμη και ήπιας μορφής που σε ευχαριστεί και είναι εφικτό να μπει στην καθημερινή σου ρουτίνα. Έχοντας δύο παιδιά, αντιλαμβάνομαι πως ο χρόνος που μπορείς να αφιερώσεις στον εαυτό σου είναι περιορισμένος, όμως υπάρχουν τρόποι και τεχνάσματα να βάλουμε λίγη δραστηριότητα στην καθημερινότητά μας χωρίς να αφιερώνουμε πολύ χρόνο. Αν η μισή ώρα άσκησης την ημέρα είναι δύσκολο να επιτευχθεί σε καθημερινή βάση ίσως τρία δεκάλεπτα μοιρασμένα μέσα στην ημέρα σου να είναι ένας πιο προσιτός στόχος και ταυτόχρονα το ίδιο αποτελεσματικά! Επέλεξε την άσκηση που σε ευχαριστεί περισσότερο ακόμα και αν πρόκειται για ήπιας έντασης δραστηριότητα (περπάτημα, χορός, άθληση, κολύμβηση, ακόμα και έντονο παιχνίδι με τα παιδιά) είναι σίγουρο ότι επιδρά θετικά στην προσπάθεια σου, αυξάνοντας τις καύσεις σου και τονώνοντας το μεταβολισμό σου.
Συνδυάζοντας ισορροπημένη διατροφή και μια μικρή αύξηση στη φυσική σου δραστηριότητα μπορείς να πετύχεις θεαματικά αποτελέσματα σχετικά ανώδυνα και με διάρκεια. Καλή σου επιτυχία!



Διαβάστε το άρθρο του boro: Μύθοι της δίαιτας που σου στερούν την απόλαυση στο φαγητό!

 

 Για πολλούς η λέξη δίαιτα είναι συνυφασμένη με το απαγορευμένο και τη στέρηση. Φαντάζει για πολλούς διαιτώμενους σαν ένα πελώριο ΟΧΙ που δεν τους επιτρέπει κατά την διάρκειά της να γευτούν αγαπημένες τροφές και να απολαύσουν φαγητά και γεύσεις που συχνά βρίσκονται στο τραπέζι μας. Να μερικοί μύθοι που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και που μάλλον μας στερούν την ουσία και δεν βοηθούν στη δίαιτά μας.

Το ψωμί παχαίνει. Λατρεμένος μύθος από πολλούς guru της επιστήμης της διατροφής που βλέπουν στο ψωμί το θεμέλιο λίθο της παχυσαρκίας. Και όμως το ψωμί ολικής άλεσης (στις διάφορες μορφές του) αποτέλεσε τη βάση της διατροφής για όλους σχεδόν τους ανθρώπους του πλανήτη. Το πρόβλημα όμως δεν βρίσκεται στη τροφή αλλά στη ποσότητα που καταναλώνει συνολικά κάποιος, δηλαδή στο πόσες  θερμίδεςσυνολικά προσλαμβάνει μέσα από την καθημερινή του διατροφή. Είναι εύκολο λοιπόν να μειώσεις την συνολική ποσότητα τροφής αποκλείοντας ομάδες τροφίμων. Όμως αυτό σημαίνει και αποκλεισμό κρίσιμων θρεπτικών συστατικών όπως οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β αλλά και η ωφέλιμη για την υγεία και καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος φυτική ίνα.

Το λάδι παχαίνει. Μια ακόμα διαδεδομένη παρανόηση. Αν και το λαδάκι (αυτό που χρησιμοποιούμε στη καθημερινή μας διατροφή τις έχει τις θερμιδούλες του 9 ανά γραμμάριο) κανείς δεν τολμά να αμφισβητήσει την θρεπτική του αξία και την σημαντική του συνεισφορά στην διατροφή ειδικά των λαών της λεκάνης της Μεσογείου. Και εδώ η κατάχρηση και η υπερκατανάλωσή του κατά τους νεότερους χρόνους προσέθεσε στην αυξημένη συνολική θερμιδική πρόσληψη όχι όμως τόσο πολύ όσο η αύξηση του ζωικού λίπους στην καθημερινή διατροφή.

Τα φρούτα παχαίνουν. Πιθανότατα η πιο ανόητη απαγόρευση. Τα φρούτα αποτελούν ένα θησαυρό θρεπτικών συστατικών με πολλαπλές ωφέλιμες δράσεις στο σώμα μας. Είναι όμως και σημαντικότατη πηγή φυτικής ίνας αλλά και σύνθετων υδατανθράκων. Και αυτή η άστοχη τους ταύτιση με τον άλλο μισητό υδατάνθρακα, τη ζάχαρη τα καταδίκασαν να κουβαλούν άδικα το στίγμα της παχυντικής τροφής.

Τα μακαρόνια παχαίνουν. Επική φράση των οπαδών της διατροφής με βάση την πρωτεϊνη (Atkins κλπ). Όμως η διατροφική παράδοση και κουλτούρα πολλών λαών της μεσογείου (και όχι μόνο) τους ακυρώνει. Γιατί αν ίσχυε το επιχείρημά τους, τότε η παχυσαρκία θα είχε πάρει ενδημικές διαστάσεις από τα αρχαία χρόνια, γιατί από τότε βρίσκουμε συνταγές ζυμαρικών! Αντίθετα τα ζυμαρικά όταν καταναλωθούν με  μέτρο μπορούν να αποτελέσουν μία φτηνή και άριστη πηγή θρεπτικών συστατικών (λόγο των πολυάριθμων συνδυασμών τους με άλλες τροφές). Παραπέρα όμως τα ζυμαρικά ολικής άλεσης μπορούν να αποτελέσουν και ένα χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια για απώλεια βάρους μίας και βοηθούν μαζί με την κορύφωση της απόλαυσης κάποιος να νοιώσει ποιο γρήγορα γεμάτος και χορτάτος.


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace