Τα δρομολόγια ταλαιπωρίας -Οι αλλαγές αυξάνουν κόστος-χρόνο μεταφοράς

10 Νοεμβρίου 2014

Οι αλλαγές στις γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ, κυρίως στα νότια προάστια, επιμηκύνουν τον χρόνο μεταφοράς και αυξάνουν το κόστος

Ταλαιπωρία και έμμεση οικονομική επιβάρυνση είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της πρώτης ομάδας αλλαγών στις γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ, οι οποίες θα ισχύσουν από τη Δευτέρα και αφορούν κυρίως τα νότια προάστια. Η «φιλοσοφία» του νέου συστήματος είναι η σύνδεση των γραμμών με τις στάσεις του μετρό . Στην πράξη, όμως, το «σπάσιμο» οδηγεί σε δύο ή και περισσότερες μετεπιβιβάσεις, μεγαλύτερη αναμονή στις στάσεις και επιμήκυνση του χρόνου μεταφοράς, ο οποίος, αν περνά τα 70 λεπτά, ισοδυναμεί με την πληρωμή και δεύτερου εισιτηρίου ή αγορά μηνιαίας κάρτας των 30 ευρώ.

Τρία είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των αλλαγών που ανακοίνωσε χθες ο τέως Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών:

*Καταργούνται τρεις λεωφορειακές γραμμές, από τις οποίες η μία συνέδεε απευθείας τα νότια προάστια με το κέντρο της Αθήνας και επιπλέον εξυπηρετούσε περιοχές που βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από τις στάσεις του μετρό.

*Επηρεάζονται 25 γραμμές, που αλλάζουν διαδρομή ή αποκτούν άλλη αφετηρία, που μεταφέρεται από τη Δάφνη στους σταθμούς του μετρό στον Αγιο Δημήτριο και στο Ελληνικό. Με τις αλλαγές μένουν ακάλυπτες πολλές γειτονιές της Αργυρούπολης, η Ευρυάλη Γλυφάδας και η Βάρκιζα.

*Σπάνε μεγάλες γραμμές, όπως αυτή που συνδέει τη Βάρκιζα με τον σταθμό του μετρό στο Νομισματοκοπείο και οι επιβάτες θα κινούνται με λεωφορεία, μετρό και προαστιακό.

«Οι πολλές μετεπιβιβάσεις ταλαιπωρούν μεγάλες κατηγορίες πληθυσμού, όπως τους ηλικιωμένους και τα παιδιά, ενώ στρέφουν πάλι στη χρήση Ι.Χ. πολλές κατηγορίες εργαζομένων», επισημαίνει στην «Εφ.Συν.» ο Πάνος Παπαδάκος, πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων.

Η πρώτη αντίδραση στις αλλαγές ήρθε από τον Δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης. Το δημοτικό συμβούλιο διαμαρτύρεται για την κατάργηση των γραμμών Α4, 201 και 154, που θα καταλήγουν στο μετρό, γιατί χειροτερεύουν τη συγκοινωνιακή κάλυψη πολλών γειτονιών και επιπλέον θα προκαλέσουν κυκλοφοριακή συμφόρηση στη λεωφόρο Ιασωνίδου. Ζητά ανάκληση των αποφάσεων του Οργανισμού και προαναγγέλλει κινητοποιήσεις .

*Το αίτημα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας για δωρεάν μετακίνηση των ανέργων επαναφέρουν με κοινή ανακοίνωσή τους η ένωση εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, τα σωματεία των Ηλεκτροδηγών και των εργαζομένων στο τραμ, με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό με την άνεργη στο μετρό.

Τι αλλάζει από Δευτέρα

1. ΤΡΟΛΕΪ

• Οι γραμμές 3 και 13 ενοποιούνται σε μία, την 3

• Η γραμμή 14 επεκτείνεται ώς τη Λαμπρινή

2.ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

• Καταργούνται οι γραμμές: 163 (Βούλα-Πηγαδάκια), 125 (Νομισματοκοπείο-Παιανία-Βάρκιζα), Β3 (Ακαδημία-Γλυφάδα)

• Τροποποιούνται οι γραμμές: Ε22 (δεν θα είναι εξπρές, αλλαγές δρομολογίου στη Γλυφάδα), 155 (καταργείται η διαδρομή στην Ηλιούπολη), 101 (αλλάζει το δρομολόγιο), 109 (επεκτείνεται στο παλιό αεροδρόμιο), 201 (η αφετηρία μεταφέρεται από Δάφνη σε Αγιο Δημήτριο), 164 (η Α4 αλλάζει ονομασία και τερματίζει στον Αγιο Δημήτριο), 154 (η αφετηρία μεταφέρεται από τον Αγιο Δημήτριο στο Ελληνικό), 218 (ενσωματώνει την 232 και αφήνει εκτός Βύρωνα, Υμηττό και Ηλιούπολη), 237 (αλλάζει αφετηρία - Δάφνη), 205 (αλλάζει διαδρομή), Α3 (ενοποιείται με τη Β3), 117 (συγχωνεύεται με τις 114,149 και 170, αφήνοντας εκτός τη Βάρκιζα), 116 (αλλαγές στη διαδρομή), 207 (συγχωνεύεται με την 128 και αλλάζει διαδρομή).

Efsyn.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ