Θέλω να χάσω κιλά αλλά δεν τα καταφέρνω

11 Νοεμβρίου 2014
Άννα, 23 ετών ρωτά

Ερώτημα 3.   Καλημέρα σας είμαι η Άννα κ είμαι 23 ετών έχω ύψος 167 κ είμαι 75 κιλά θέλω να χάσω επειγόντως κιλά αλλά δεν μπορώ ή για την ακρίβεια μάλλον δεν θέλω. Έχω προσπαθήσει αρκετές φορές αλλά δυστυχώς δεν τα καταφέρνω. Μήπως μπορείτε να μου πείτε εσείς τι μπορώ να κάνω δεν μπορώ να βλέπω άλλο τον εαυτό μου έτσι έχω απελπιστεί

Απαντά η διαιτολόγος διατροφολόγος Κυριακή Απέργη, συνεργάτης της επιστημονικής ομάδας Διατροφή του Ευάγγελου Ζουμπανέα

Μάλλον ο λόγος αποτυχίας των προηγούμενων προσπαθειών σου είναι η υπερβολικές προσδοκίες σου και η επιθυμία σου για γρήγορες και απότομες αλλαγές. Δυστυχώς όσο πιο ακραία είναι μια δίαιτα και όσο πιο γρήγορα αποτελέσματα υπόσχεται, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα επιτυχίας της και η μονιμότητα των αποτελεσμάτων. Δώσε λοιπόν χρόνο στο σώμα σου. Μάθε να το φροντίζεις εξασφαλίζοντας του καλή τροφή και άσκηση το κλειδί για να μεταμορφωθεί. Μην εστιάζεις σε ένα νούμερο της ζυγαριάς αλλά μάθε να ακούς το σώμα σου και να παρατηρείς τις αλλαγές πάνω σου. Πρώτο βήμα βάλε κίνηση στην ζωή σου είτε με την μορφή συστηματικής οργανωμένης άσκησης σε κάποιο γυμναστήριο, είτε περπάτημα, χορό κ.λπ. δεύτερο βήμα ακλούθησε μια ισορροπημένη διατροφή με τροφές από όλες τις ομάδες τροφών. Καθημερινά  φρόντιζε να καταναλώνεις ένα σωστού και θρεπτικού πρωινού, που θα περιλαμβάνει γαλακτοκομικό με δημητριακά ολικής αλέσεως, 2-3 παξιμάδια κρίθινα με λίγο τυρί ή αυγό και 1 ποτήρι φρέσκο χυμό ή γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και ξερά φρούτα. Επίσης, φρόντιζε να μην μένεις νηστική πάνω από 3-3,5 ώρες καταναλώνοντας μικρά και συχνά γεύματα, που βοηθούν τον μεταβολισμό, με 3 κυρίως και 2-3 σνακ στα ενδιάμεσα αποτελούμενα από φρούτα και λαχανικά (5-7 μερίδες/ημέρα) και ξηρούς καρπούς ή κάποιο σνακ ολικής άλεσης και μια έξτρα μερίδα γαλακτοκομικού. Προτίμησε τα δημητριακά ολικής άλεσης και πίνε πολύ νερό και υγρά, συνολικά 8-10 ποτήρια την ημέρα (νερό, χυμοί, γάλα). Μην κατηγοριοποιείς τις τροφές σε καλές ή κακές, αλλά να έχεις μέτρο και ποικιλία στην διατροφή σου, τρώγοντας από όλα με μέτρο και στην σωστή ποσότητα και συχνότητα και μην παραλείπεις εξόδους και κοινωνικές εκδηλώσεις. ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή χωρίς πολλούς περιορισμούς και με άσκηση θα δεις το σώμα σου να αλλάζει.

 

Ευάγγελος Ζουμπανέας
Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Ιδρυτής Επιστημονικής Ομάδας Διατροφή www.diatrofi.gr
Διευθύνων Σύμβουλος ΚΕΑΔΔ www.keadd.gr
Μεσολογγίου 51, Νέα Ιωνία 14231

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ