Δεν έχω χρόνο για γυμναστική, πώς μπορώ να χάσω κιλά;

11 Νοεμβρίου 2014
Ελένη, 22 ετών ρωτά

Ερώτημα. Γεια σας. Είμαι 21 στα 22, είμαι 1.66 και ζυγίζω 68 κιλά. Στις καλές εποχές δηλαδή πριν 4-5 χρόνια ήμουν 53. Είχα γυναικολογικά θέματα κ έπαιρνα χάπια αντισυλληπτικά κ μετά έπαιρνα μέχρι κ πριν 2 μήνες χάπια για ακμή κ θεραπείες γιατί είχα βαριά κυστική ακμή και επιπλέον σταμάτησα τα αθλήματα κ ότι δραστηριότητα έκανα λόγου λίγου χρόνου που είχα γιατί είχα διάβασμα εξεταστική και πολύ άγχος με αποτέλεσμα να φτάσω στα κιλά που είμαι τώρα. Θέλω να γυρίσω ξανά στα παλιά μου κιλά το θέμα είναι ότι δεν έχω πολύ χρόνο για γυμναστική κ δυσκολεύομαι στο να ακολουθήσω μια δίαιτα κ δεν ξέρω κιόλας να φτιάξω μονή μου και λεφτά δεν διατροφολόγο δεν έχω Δώστε μου παρακαλώ πολύ τα φώτα σας να βρούμε μια λύση να λύσω το πρόβλημα μου και για μένα για την υγεία μου κ για τη φυσική μου κατάσταση και για τον αρραβώνα με την καινούρια χρόνια. Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας περιμένω σύντομα απάντηση σας.

Απαντά η διαιτολόγος διατροφολόγος Κυριακή Απέργη, συνεργάτης της επιστημονικής ομάδας Διατροφή του Ευάγγελου Ζουμπανέα

Αγαπητή μου φίλη πριν από 4-5 χρόνια ήσουν έφηβη και τώρα πλέον γυναίκα. Το βάρος σου είναι μεν αυξημένο και ο μεταβολισμός σου έχει πιθανόν επηρεαστεί από το φάρμακα, αλλά κυρίως από την έλλειψη σωστής και καθημερινής άσκησης. Σαν πρώτο βήμα θα σου πρότεινα να χαλαρώσεις και να αγαπήσεις το σώμα σου. Έτσι θα μάθεις να το ακούς και να το φροντίζεις σωστά. Η φροντίδα για το σώμα μας δεν είναι μια πράξη που διαρκεί μόνο για το διάστημα πριν από ένα σημαντικό γεγονός π.χ. έναν αρραβώνα αλλά για όλη μας την ζωή. Και η σωστή διατροφή είναι αυτή που μπορούμε να τηρήσουμε για όλη μας την ζωή, μας θρέφει παρέχοντας όλα τα θρεπτικά συστατικά, αλλά δεν μας καταπιέζει. Οποιαδήποτε προσπάθεια για την βελτίωση της εικόνας του σώματος μας πρέπει να είναι σταδιακή, να συνδυάζει άσκηση και σωστή διατροφή και να ταιριάζει στον οργανισμό μας. Εξατομίκευση λοιπόν τόσο για την διατροφή, όσο για την άσκηση. Για την διατροφή σου φρόντιζε να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα, 3 κυρίως γεύματα και 2-3 σνακ στα ενδιάμεσα. Στα κυρία γεύματα συνδύαζε μια μερίδα φρέσκιας τροφής (π.χ. σαλάτα, φρούτο ή χυμό), μιας μερίδας πρωτεΐνης (γαλακτοκομικό, κρέας, αυγό, ψάρι κλπ) και μιας μερίδας αμύλου (δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι κλπ), κατά προτίμηση ολικής άλεσης και για ενδιάμεσα 2-3 σνακ με συνδυασμό φρούτων και ωμών ξηρών καρπών. Απόφυγε τις κενές θερμίδες από επεξεργασμένες τροφές, βαριά ή τηγανητά γεύματα και τα αναψυκτικά. Πίνε πολύ νερό και αφεψήματα. Ξεκουράσου επαρκώς με έναν καλό ύπνο κάθε βράδυ.  Μην κολλάς στην ένδειξη της ζυγαριάς αλλά αξιολόγησε την προσπάθεια σου βλέποντας πως μεταμορφώνεται το σώμα σου κάθε μέρα και μπορείς να φορέσεις καλύτερα τα παλιά σου ρούχα. Μην ξεχνάς ότι όσο πιο αργά χάνεται το βάρος τόσο πιο πιθανόν είναι αυτή η αλλαγή να είναι και μόνιμη.

 

Ευάγγελος Ζουμπανέας
Διαιτολόγος Διατροφολόγος
Ιδρυτής Επιστημονικής Ομάδας Διατροφή www.diatrofi.gr
Διευθύνων Σύμβουλος ΚΕΑΔΔ www.keadd.gr
Μεσολογγίου 51, Νέα Ιωνία 14231

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...