Δίαιτα για να χάσετε 15 κιλά

12 Νοεμβρίου 2014
Βάσω, 51 ετών ρωτά

Ερώτημα - Γεια σας είμαι 51 ετών 163 ύψος και βάρος 89 κιλά θέλω να χάσω 15 κιλά μπορείτε να μου δώσετε κάποια δίαιτα ευχαριστώ

Απαντά η διαιτολόγος διατροφολόγος Κυριακή Απέργη, συνεργάτης της επιστημονικής ομάδας Διατροφή του Ευάγγελου Ζουμπανέα

 Αγαπητή μου φίλη, το να θέλεις να βελτιώσεις το σώμα σου είναι μια διαδικασία που απαιτεί κατάλληλη φροντίδα και αγάπη προς τον εαυτό μας. Ο μόνος τρόπος για να συμβεί το επιθυμητό αποτέλεσμα και να έχει μόνιμα αποτελέσματα είναι να ξεκινήσεις να αγαπάς το σώμα σου από τώρα. Ο συνδυασμός σωστής και ισορροπημένης διατροφής και άσκησης είναι ο μονόδρομος τόσο για ένα λεπτό σώμα όσο και για μια καλή υγεία και ποιότητα ζωής. μικρές και εφικτές αλλαγές που θα σε οδηγήσουν στον στόχο σου  ο οποίος δεν θα π[ρέπει να εστιάζεται σε ένα νούμερο της ζυγαριά αλλά σε ένα χαμηλότερο ποσοστό κήπους στο σώμα και μια καλύτερη φυσική κατάσταση. Ξεκίνησε λοιπόν έχοντας ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής και ένα συστηματικό πρόγραμμα άσκησης είτε σε γυμναστήριο είτε γρήγορα περπάτημα και γενικά κίνηση και παρακολουθώντας την απώλεια αξιολογώντας το σώμα σου με το πώς χωράει στα ρούχα του. Για την διατροφή σου προσπάθησε να μην κολλάς σε ένα πλάνο δίαιτας, αλλά έχοντας ελευθερία επιλογής και μαθαίνοντας να τρως σωστά. Τρία κυρίως γεύματα, λοιπόν, με συνδυασμό μιας φρέσκιας τροφής, μιας μερίδας πρωτεΐνης και μιας μερίδας αμύλου, κατά προτίμηση ολικής άλεσης και για ενδιάμεσα 2-3 σνακ με συνδυασμό φρούτων και ωμών ξηρών καρπών. Απόφυγε τις επεξεργασμένες τροφές, τα βαριά ή τηγανητά γεύματα και τα αναψυκτικά και πίνε πολύ νερό και αφεψήματα. Με την άσκηση και την σωστή διατροφή το σώμα σου θα μεταμορφώνεται μέρα με την μέρα.

 

Παραθέτουμε και ένα προηγούμενο άρθρο σχετικά με τους μύθους της δίαιτας

Για πολλούς η λέξη δίαιτα είναι συνυφασμένη με το απαγορευμένο και τη στέρηση. Φαντάζει για πολλούς διαιτώμενους σαν ένα πελώριο ΟΧΙ που δεν τους επιτρέπει κατά την διάρκειά της να γευτούν αγαπημένες τροφές και να απολαύσουν φαγητά και γεύσεις που συχνά βρίσκονται στο τραπέζι μας. Να μερικοί μύθοι που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και που μάλλον μας στερούν την ουσία και δεν βοηθούν στη δίαιτά μας.

Το ψωμί παχαίνει. Λατρεμένος μύθος από πολλούς guru της επιστήμης της διατροφής που βλέπουν στο ψωμί το θεμέλιο λίθο της παχυσαρκίας. Και όμως το ψωμί ολικής άλεσης (στις διάφορες μορφές του) αποτέλεσε τη βάση της διατροφής για όλους σχεδόν τους ανθρώπους του πλανήτη. Το πρόβλημα όμως δεν βρίσκεται στη τροφή αλλά στη ποσότητα που καταναλώνει συνολικά κάποιος, δηλαδή στο πόσες θερμίδες συνολικά προσλαμβάνει μέσα από την καθημερινή του διατροφή. Είναι εύκολο λοιπόν να μειώσεις την συνολική ποσότητα τροφής αποκλείοντας ομάδες τροφίμων. Όμως αυτό σημαίνει και αποκλεισμό κρίσιμων θρεπτικών συστατικών όπως οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β αλλά και η ωφέλιμη για την υγεία και καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος φυτική ίνα.

Το λάδι παχαίνει. Μια ακόμα διαδεδομένη παρανόηση. Αν και το λαδάκι (αυτό που χρησιμοποιούμε στη καθημερινή μας διατροφή τις έχει τις θερμιδούλες του 9 ανά γραμμάριο) κανείς δεν τολμά να αμφισβητήσει την θρεπτική του αξία και την σημαντική του συνεισφορά στην διατροφή ειδικά των λαών της λεκάνης της Μεσογείου. Και εδώ η κατάχρηση και η υπερκατανάλωσή του κατά τους νεότερους χρόνους προσέθεσε στην αυξημένη συνολική θερμιδική πρόσληψη όχι όμως τόσο πολύ όσο η αύξηση του ζωικού λίπους στην καθημερινή διατροφή.

Τα φρούτα παχαίνουν. Πιθανότατα η πιο ανόητη απαγόρευση. Τα φρούτα αποτελούν ένα θησαυρό θρεπτικών συστατικών με πολλαπλές ωφέλιμες δράσεις στο σώμα μας. Είναι όμως και σημαντικότατη πηγή φυτικής ίνας αλλά και σύνθετων υδατανθράκων. Και αυτή η άστοχη τους ταύτιση με τον άλλο μισητό υδατάνθρακα, τη ζάχαρη τα καταδίκασαν να κουβαλούν άδικα το στίγμα της παχυντικής τροφής.

Τα μακαρόνια παχαίνουν. Επική φράση των οπαδών της διατροφής με βάση την πρωτεϊνη (Atkins κλπ). Όμως η διατροφική παράδοση και κουλτούρα πολλών λαών της μεσογείου (και όχι μόνο) τους ακυρώνει. Γιατί αν ίσχυε το επιχείρημά τους, τότε η παχυσαρκία θα είχε πάρει ενδημικές διαστάσεις από τα αρχαία χρόνια, γιατί από τότε βρίσκουμε συνταγές ζυμαρικών! Αντίθετα τα ζυμαρικά όταν καταναλωθούν με μέτρο μπορούν να αποτελέσουν μία φτηνή και άριστη πηγή θρεπτικών συστατικών (λόγο των πολυάριθμων συνδυασμών τους με άλλες τροφές). Παραπέρα όμως τα ζυμαρικά ολικής άλεσης μπορούν να αποτελέσουν και ένα χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια για απώλεια βάρους μίας και βοηθούν μαζί με την κορύφωση της απόλαυσης κάποιος να νοιώσει ποιο γρήγορα γεμάτος και χορτάτος.


Πηγή: Επιστημονική Ομάδα του διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα (www.diatrofi.gr)
AdTech Ad

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ