Γιώργος Καρατζαφέρης -Η Ζωή του Ελληνα Κροίσου της πολιτικής

17 Νοεμβρίου 2014

ιώργος Καρατζαφέρης: Πωλητής σανού, γαλακτοπώλης, ραδιοφωνικός παραγωγός, αυτοσχέδιος μουσικοσυνθέτης, κομφερανσιέ, διαφημιστής, δημοσιογράφος, τηλεπαρουσιαστής. Αλλά και επιχειρηματίας, συνιδιοκτήτης σχολής μανεκέν, εκδότης, καναλάρχης και μπόντι μπίλντερ. Πολιτικός, βουλευτής, ιδρυτής και αρχηγός κόμματος, ευρωβουλευτής, κυβερνητικός εταίρος. Και τώρα στο στόχαστρο της Δικαιοσύνης γιατί, όπως φαίνεται, δεν δίστασε να βάλει κι αυτός το δάχτυλο στο μέλι με τις μίζες των εξοπλιστικών

Ο πρώην πλανόδιος γαλακτοπώλης κλότσησε τη βουλευτική καρδάρα στις προπερασμένες εκλογές . Σήμερα τα πράγματα σφίγγουν περισσότερο καθώς το όνομά του προκύπτει ως πιθανά εμπλεκόμενο στα εμβάσματα δύο υπεράκτιων εταιρειών του. Αναπόφευκτα, άλλα βάρη έχει πλέον να σηκώσει ο τέως μπόντι μπίλντερ και σε άλλες στροφές να στροβιλιστεί ο άλλοτε ραδιο­φωνικός dj. Οσο, όμως, κι αν παραμένει ψύχραιμος, τα φώτα της ράμπας χαμηλώνουν και στη μαρκίζα του κομματικού αναψυκτηρίου τρεμοπαίζει η ταμπέλα της παράστασης «Τώρα πια ξέρεις, Καρατζαφέρης». Το πιάσατε το υπονοούμενο, όπως θα έλεγε και ο ίδιος.    

«Δεν υποχωρώ, δεν υποτάσσομαι, δεν συμβιβάζομαι. Το όλο θέμα είναι προσωπική μου υπόθεση και δεν αφορά το κόμμα», δηλώνει ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ. Πιστός στα τσεκουράτα λόγια μιας εξωστρεφούς πολιτικής πριμαντόνας, δεν αναμηρυκάζει πλέον ληγμένα και ανούσια λογοπαίγνια. Και δείχνει ατάραχος παρά αποκαρδιωμένος. Γνωρίζει άλλωστε ότι τα τραύματα δεν επουλώνονται με εξορκισμούς ή σλόγκαν. Οπότε περιορίζεται ενθαρρυντικά στην προβολή του αξιακού του κώδικα. Χωρίς πολιτικο-ιδεολογικές φλυαρίες. Δίχως, ακόμα, αναφορές σε offshore, λεφτά, μίζες, εμβάσματα,  υπερασπιστική γραμμή. Εξάλλου ο εμπνευστής του ιστορικού σποτ «Απ’ έξω εμφάνιση, από μέσα άνεση» έμαθε από μικρός ότι η διαφήμιση είναι αυτή που πουλάει το προϊόν.

Ο βίος και η πολιτεία του Γιώργου Καρατζαφέρη είναι λίγο-πολύ γνωστά. Ο ίδιος έχει φροντίσει να κοινοποιήσει σε όλους τους προφορικούς τόνους την εικόνα του ως πετυχημένου αυτοδημιούργητου. Είναι ο άνθρωπος ο οποίος κατά σειρά, αλλά όχι με την ίδια αξιολογική βαρύτητα, έχει δουλέψει ως σανοπώλης, γαλακτοπώλης, ραδιοφωνικός παραγωγός, αυτοσχέδιος μουσικοσυνθέτης,  κομφερανσιέ, διαφημιστής, δημοσιογράφος, τηλεπαρουσιαστής. Εχει γίνει επιχειρηματίας, συνιδιοκτήτης σχολής μανεκέν, εκδότης, καναλάρχης. Και, τελικά, πολιτικός, βουλευτής, ιδρυτής και αρχηγός κόμματος, ευρωβουλευτής, κυβερνητικός εταίρος. Μακρά πορεία και σταθερά ανοδική σταδιοδρομία για ένα παιδί ταπεινής καταγωγής από μια λαϊκή αθηναϊκή συνοικία το οποίο δεν κατάφερε να τελειώσει το Εξατάξιο Γυμνάσιο. 
 
Το φτωχόπαιδο από τον Βουρλοπόταμο

Γεννημένος πριν από 67 χρόνια στην Ποταμιά Φαλαισίας, στην ορεινή Αρκαδία, μεγάλωσε στην αραιοκατοικημένη και με πολλά αγροκτήματα, τότε, Αμφιθέα στο Παλαιό Φάληρο, που ονομαζόταν ακόμα Βουρλοπόταμος λόγω του ομώνυμου ρέματος, γνωστού και ως Ξηροτάγαρου, που τη διέσχιζε. Ο μικρός Γιώργος μπήκε νωρίς στη βιοπάλη πουλώντας στα 10 του χρόνια σανό στην περιοχή μαζί με τον πατέρα του, τον κυρ Γιάννη. Ο σανοπώλης ως επάγγελμα βάδιζε προς εξαφάνιση σε μια εποχή που τα υποζύγια που σέρνανε τα κάρα τα αντικαθιστούσε η ραγδαία επιδρομή των αυτοκινήτων. 

Ο πατέρας του, πάντως, τον συμβούλευε: «Γιώργο, παιδί μου, σήμερα ταΐζεις ζώα. Αύριο θα ταΐζεις ανθρώπους. Φρόντισε λοιπόν να μάθεις από τα ζώα». Και έμαθε, από ό,τι φάνηκε κατόπιν - όπως και ότι η δουλειά δεν είναι ντροπή. Για να τσοντάρει, τότε, στο περιορισμένο οικογενειακό εισόδημα έκανε και διανομή γάλατος με  ποδήλατο στη γειτονιά μέχρι τα 16 του. 

Ομως, όπως κάθε έξυπνο και ταλαντούχο φτωχόπαιδο που μεγάλωνε στην πιάτσα, αντιλαμβανόταν ότι διέξοδο από τις αισθητές στερήσεις χάριζαν η φήμη, η αναγνώριση, η δημοσιότητα. Αρκεί να είχε πρωτίστως τα κότσια. Οι ικανότητες θα ακολουθούσαν το θράσος που πήγαζε από τη ζωντάνια των νιάτων.

Αποφάσισε να γίνει «ραδιοφωνατζής», μαγνητισμένος από την επιτυχία των νεανικών μουσικών εκπομπών. Μαθητής κιόλας στο Βαρβάκειο, του ’κοψε ότι στην εταιρεία Μιούζικ Μποξ με την οποία συνεργαζόταν κάνοντας ραδιοφωνικό σουξέ ο Νίκος Μαστοράκης δεν θα χωρούσαν δύο φιλόδοξοι νεαροί παραγωγοί. Πήγε στην αντίπαλη εταιρεία, την RCA Victor ή Ελληνικό Οίκο Φωνογραφικών Εκδόσεων του Γιώργου Ορφανίδη, όπου και, αναπάντεχα, προσελήφθη. Ηταν δεν ήταν 16 χρόνων όταν στις 20 Φεβρουαρίου του 1963 μπήκε για πρώτη φορά στον ραδιοθάλαμο του ενός εκ των δύο μόνο εθνικών σταθμών που λειτουργούσαν τότε. Ξεκίνησε καθημερινά μουσικά μισαωράκια στο Β’ Πρόγραμμα με τίτλο «Η εκποµπή της νεολαίας», βιώνοντας την εμπειρία του μικροφώνου, του πικάπ και των βινιλίων 45 στροφών ως αποκάλυψη. Πολυπράγμων καθώς ήταν,  έκανε και τον αυτοσχέδιο μουσικοσυνθέτη χωρίς να ξέρει ούτε μία νότα. Επιανε έναν ρυθμό, τον σφύριζε στον επίσης πιτσιρικά Λάκη Παπαδόπουλο, τον γνωστό Λάκη με τα Ψηλά Ρεβέρ, ο οποίος στη συνέχεια τον μετέφερε στο πεντάγραμμο και έτσι, ισχυρίζεται πως έγραψε στο στούντιο με το νεανικό συγκρότημα Dragons πέντε τραγούδια σε μικρά 45άρια, τα οποία έπαιζε προωθητικά στις εκπομπές του. 

Μπρα-ντε-φερ με τον Σβαρτσενέγκερ

Σταδιακά άρχισε να διοργανώνει και «Μουσικά πρωινά»  με νεανικά συγκροτήματα στους κινηματογράφους «Νεράιδα» και «Κρυστάλ» στην Καλλιθέα. Αφού είχε ήδη  αρχίσει να χτίζει το όνομά του στα ερτζιανά, έχτιζε και την αυτοσχέδια σωματική του διάπλαση κάνοντας πέντε ώρες γυμναστική την ημέρα. Μοιράζοντας γάλα είχε πιάσει φιλίες στη γειτονιά με κάτι Αμερικάνους «σφίχτες» που δούλευαν στην αμερικανική βάση του κοντινού Ελληνικού.  Τον μύησαν στην ενόργανη γυμναστική και όταν αυτοί επέστρεψαν στην πατρίδα τους του άφησαν τα όργανα. Το 1966 ο Καρατζαφέρης ψηφίζεται ως ο δημοφιλέστερος ραδιοφωνικός παραγωγός και συμπληρώνει αυτή την επιτυχία και με τον τίτλο του 6ου Μίστερ Ευρώπη στη διοργάνωση για μποντιμπιλντεράδες - μάλλον στη Γερμανία. Τα επίσημα στοιχεία, πάντως, δεν τον αναφέρουν. Μια αμελητέα, όμως, λεπτομέρεια δεν μπορεί να χαλάσει μια όμορφη ιστορία. 

Ακόμα και όπως αυτή σε έναν διαγωνισμό μπραν-ντε-φερ στη Γαλλία όπου διατεινόταν πως ήρθε αντιμέτωπος με τον Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ και έπειτα από 20 λεπτά έντασης, αγωνίας και ιδρώτα, οι δυο τους βγήκαν ισόπαλοι. Ωστόσο το σιδερένιο χέρι του Καρατζαφέρη φαίνεται πως λησμονήθηκε από τον μετέπειτα Κόναν και Τερμινέιτορ του Χόλιγουντ. Αργότερα, όταν εκείνος εξελέγη κυβερνήτης της Καλιφόρνια, ο Καρατζαφέρης ισχυριζόταν πως έστειλε μια επιστολή στον διάσημο Aρνι προτείνοντάς του να κάνουν αγώνα ρεβάνς με εισιτήριο, τα έσοδα του οποίου θα πήγαιναν υπέρ ενός άπορου Ελληνα αριστούχου φοιτητή στην Πολιτεία του. Δυστυχώς, ο αγνώμων Αυστριακός δεν του απάντησε ποτέ. 

Προς τα τέλη της δεκαετίας του ’60 και όταν πλέον η Ελλάδα βίωνε εφιαλτικά τη δικτατορία των συνταγματαρχών, ο Καρατζαφέρης ήταν πλέον φίρμα στα μέσα ενημέρωσης και στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης ως κομφερανσιέ. Είχε ήδη ξεκινήσει την πρωτοποριακή για την εποχή -το ραδιόφωνο έκλεινε το πρόγραμμά του στις 12- μεταμεσονύχτια εκπομπή του με ελληνικά τραγούδια, κρατώντας μουσική συντροφιά σε ξενύχτηδες, ταξιτζήδες και νυχτοφύλακες. 

Εγραφε στην εβδομαδιαία εφημερίδα «Εμπρός» και στους «Μοντέρνους ρυθμούς», το περιοδικό των εφήβων του ’60 που έβγαζε ο Ν. Μαστοράκης. Είκοσι πέντε χρόνια αργότερα θα πάρει διά αλληλογραφίας και πτυχίο δημοσιογραφίας από το Λονδίνο, επισημοποιώντας με έναν τυπικό τίτλο σπουδών το λειτούργημα. Στυλιστικά, εκείνη την εποχή κυκλοφορούσε στην πένα με φράντζα-κουρτίνα αλά Beatles, φαβορίτα αλά Ελβις, παντελόνι-καμπάνα και μεσάτο πουκάμισο με γιακάδες-ελικόπτερο. Σύχναζε μαζί με τον μεγαλύτερο αδελφό του, τον Σπύρο, στα νεολαιίστικα στέκια σαν την «Κουίντα» του Μουτσάτσου στη Φωκίωνος Νέγρη, στο «Fujiyama» της πλατείας Βικτωρίας, στο «Ιγγλού» στη ∆ροσοπούλου, στα παραλιακά «On the Rocks», «Stork» και «Αστέρια» της Γλυφάδας όπου γίνονταν τα καλλιστεία. Οσοι τον γνώριζαν τότε τον περιγράφουν ως «σφιχτό» με τα λεφτά αλλά όχι φιλάργυρο, πεισματάρη αλλά όχι επιπόλαιο,  επινοητικό αλλά με τίποτα πανούργο. Αθλητικός, κομψός, που δεν έπινε ούτε κάπνιζε, φιγουρατζής στο πλαίσιο του επαγγέλματος, ετοιμόλογος και χιουμορίστας εκ φύσεως, έπιανε στον αέρα τις ενδιαφέρουσες, αμοιβαία επωφελείς, επαφές. Πολιτικοποιημένο δεν θα τον έλεγε κανείς τότε, αν και είχε πιάσει από νεαρός άκρη με το παλάτι, την οποία και καλλιέργησε. 

Μυθολογημένη ή όχι, η αφορμή της σύνδεσης δόθηκε ένα μεσημέρι στα μέσα του ’60 όταν κατέφθασε ο διάδοχος τότε του θρόνου Κωνσταντίνος στον «Ναυτικό Ομιλο» του  Παλαιού  Φαλήρου χωρίς το μόνιμο πλήρωμά του. Χρυσός Ολυμπιονίκης ήδη στην κατηγορία σκαφών Dragon της ιστιοπλοΐας από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ρώμης του 1960, ο διάδοχος έψαξε κάνα δυο πρόθυμα παιδιά για να σαλπάρουν βοηθητικά μαζί του σε μια ιστιοπλοΐα ανοιχτής θαλάσσης. Παρών ο Καρατζαφέρης που τριγύριζε τότε εκεί με την παρέα του, και ο οποίος προς μεγάλη του τιμή επιλέχτηκε για το προσωρινό πριγκιπικό πλήρωμα. Η συμμετοχή του δεν ανταμείφθηκε μόνο με πενιχρές ευχαριστίες και ανταλλαγή ευγενικών φιλοφρονήσεων. Ο νεαρός βιοπαλαιστής από την Αμφιθέα άρπαξε την ευκαιρία να δικτυωθεί με όσα φανταχτερά απέπνεε η «γαλαζοαίματη» αύρα. Δέκα χρόνια αργότερα, στη Μεταπολίτευση, όταν διενεργείται δημοψήφισμα για την επιστροφή ή όχι του έκπτωτου πλέον Κωνσταντίνου, ο Καρατζαφέρης εκδίδει για ένα τρίμηνο τη φιλοβασιλική εφημερίδα «Το Στέμμα της Δημοκρατίας», προτρέποντας τον λαό να ψηφίσει υπέρ της «επανόδου του βασιλέως». Το έντυπο κλείνει την επομένη του δημοψηφίσματος, με τους φίλους του εκδότη να αναρωτιούνται γιατί να διαθέσει άστοχα το δημοφιλές μιντιακό brand name του σε μια από χέρι χαμένη υπόθεση. Και με τους αντιπάλους του να ισχυρίζονται ότι ένας τύπος ζυγισμένος στην καπατσοσύνη και μετρημένος στην αξιοσύνη της εμπορικής διαμεσολάβησης προσφέρει τις υπηρεσίες του πάντα με το αζημίωτο.     

Τα καλλιστεία και η σχολή μανεκέν    

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70,  αφού είχε υπηρετήσει τη θητεία του ως σμηνίτης στο γραφείου Τύπου της Πολεμικής Αεροπορίας, άρχισε και εμφανίσεις στην ασπρόμαυρη κρατική και μοναδική τηλεόραση στην εκπομπή της γυναίκας, µε κουίζ, συνεντεύξεις κ.λπ. Τότε τον είδε κάποιος ομογενής από το Μόντρεαλ και του ζήτησε να παρουσιάζει στο Κεμπέκ διεθνή καλλιστεία Ελληνίδων. Η διεθνής αίγλη, συνδυασμένη με το δέλεαρ των δολαρίων, τον ώθησε σε προσωρινή μετανάστευση. Εμφανιζόταν Παρασκευοσάββατα στο κέντρο «Ολυµπος» ως κομπέρ με σόου μιμήσεων και ψιλοδακτυλουργικών τρικ, έκανε μερικά μαθήματα στο τοπικό τηλεοπτικό κανάλι 12 της Canadian Marconi Company και κάθε τόσο την «κοπάναγε» για την πατρίδα. Είχε πλέον εγκατασταθεί ο έρωτας στη ζωή του δρομολογώντας τα νέα προσωπικά και επαγγελματικά του πλάνα. Με τη σύζυγό του γνωρίστηκαν πριν από 45 χρόνια, το καλοκαίρι του ’69.  Εκείνη εργαζόταν ως μοντέλο τότε στο Κολωνάκι, στη σχολή της πρώην Μις Ελλάς του 1953, Αντουανέτας Ροντοπούλου. Εκείνος έψαχνε ένα μανεκέν για να μοιράζει διαφημιστικά σε ψυχαγωγική εκδήλωση που διοργάνωνε σε μια μεγάλη πίστα της παραλίας. Ψηλή, ξανθή, γοητευτική, η Παρασκευούλα Μητρούλα, που είχε ήδη μετονομαστεί σε Βένη, εντυπωσίασε τον νεαρό γεροδεμένο κομφερανσιέ-διαφημιστή. Την επέλεξε για την εκδήλωση και αμέσως πλέχτηκε το ειδύλλιο που επισφραγίστηκε με τη γέννηση του μοναχογιού τους, Γιάννη.


Ο γιος του προέδρου του ΛΑΟΣ Γιάννης Καρατζαφέρης

 Πετυχημένο μοντέλο της εποχής, η οποία είχε στεφθεί Μις Ευρώπη στο Salone Mercato Internazionale dell’ Abbigliamento στο Τορίνο, η Βένη είναι μια γυναίκα δυναμική και αποφασιστική. Μαζί εγκαινίασαν στην περίοδο της πρώτης γνωριμίας τους τη σχολή μανεκέν-εκφωνητριών «Στούντιο Ομορφιάς», μια επιτυχημένη επιχείρηση που κράτησε 12 χρόνια. Εκλεισε μέσα σε μια νύχτα, το 1981, όταν ο Καρατζαφέρης είχε πάρει ζεστά την πολιτική του δραστηριοποίηση και είχε ανοίξει γερές παρτίδες με τη Ν.Δ. Σε μια εποχή όπου η ευπρέπεια του τότε πρωθυπουργού Γεωργίου Ράλλη, συνδυασμένη με τις συντηρητικές μεγαλοαστικές αντιλήψεις των βαρόνων του κόμματος, έκανε τις χαραμάδες πολύ στενές για να χωρέσει ένας φρέσκος πολιτικός, εμπορικο-διαφημιστικής επαγγελματικής προέλευσης και ταπεινής πολιτικής καταγωγής. Με αυτή την οπτική θα πάθαιναν σίγουρα εγκεφαλικό αν άκουγαν ότι ανάμεσα στα άλλα «ο Καρατζαφέρης προωθεί μανεκέν». 
  
Υπ’ αυτό το πρίσμα, για να ξεχωρίσει κομματικά έπρεπε να μετατρέψει όλα όσα του αποδίδονταν ως πολιτικά μειονεκτήματα σε πλεονέκτημα αποδοχής και απήχησης. 
 Αντιστασιακή αντιδικτατορική δράση δεν διέθετε για να πλασάρει ως ένδοξη δάφνη. Μια απλή σύλληψή του, άγνωστο γιατί, από έναν ταγματάρχη επί χούντας φρόντισε να την αφηγηθεί εκείνη την εποχή με χολιγουντιανού τύπου εφέ ως οδυνηρή απαγωγή με σπασίματα πορτών, αλαφιασμένα κυνηγητά και καουμπόικους λεονταρισμούς, προς τέρψη της τότε παρέας του σε παραλιακή καφετέρια. Τριάντα χρόνια αργότερα το δήθεν θύμα της δικτατορίας κάλεσε στο κανάλι του, ανήμερα της 35ης μαύρης για τη Δημοκρατία επετείου του πραξικοπήματος, τον αρχιπραξικοπηματία Στυλιανό Παττακό. Αλλά εκείνη η παλιά παρεξήγηση μάλλον δεν διευθετήθηκε στο τηλεοπτικό τους τετ α τετ του 2002. Πίσω, όμως, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, η αρθρογραφία του στο έντυπο του κόμματος «Νέα Πορεία», υπό τη διεύθυνση του Αθανάσιου Κανελλόπουλου, δεν αποτελούσε καν γυαλιστερό  παράσημο αυτοθυσίας και ηρωισμού σε μάχες υπέρ της παράταξης. Η δε συμβολή του στην εκπόνηση του σλόγκαν «με σεβασμό στην ενημέρωση της εφημερίδας “Μεσηµβρινής”» εκτιμήθηκε ως επαγγελματικό καθήκον. Ωστόσο ο φιλόδοξος νέος πολιτικός δεν ήταν κάνας ψωνισμένος καλλιτεχνικός πράκτορας που θα αγαλλίαζε χωρίς όφελος μόνο με επευφημίες, χειροκροτήματα και λεζάντες. 

Οργάνωσε με υποδειγματική υπομονή ένα πρωτότυπο επιχειρηματικό σχέδιο, που έμελλε να μετατρέψει την εξέλιξη ενός εμπορικού πελατολόγιου σε προσεχή κατάλογο οπαδών. Με τη διανομή κάθε 15 ημέρες ειδησεογραφικών βιντεοκασετών της TV PRESS, συγκέντρωνε την επίσημη κομματική προπαγάνδα, αποκτούσε προσωπικό δίκτυο πολιτικών υποστηρικτών, έπαιζε σημαντικό ρόλο στα εσωκομματικά δρώμενα αναδεικνύοντας πρόσωπα δικής του επιλογής και επιπλέον επωφελούνταν οικονομικά από τις πωλήσεις στα βιντεοκλάμπ. Το πρόσχημα ήταν ότι με τις κασέτες έσπαγε το κρατικό μονοπώλιο της ΕΡΤ, πριν από την εμφάνιση της ιδιωτικής τηλεόρασης, αλλά επί της ουσίας ξεδίπλωνε την επιδεξιότητα ενός εμπορικού ατσίδα που εξυπηρετούσε παράλληλα τις πολιτικές του φιλοδοξίες.

Για τις βιντεο-υπηρεσίες αλλά και για το hit εικονογραφημένο συγγραφικό του πόνημα «Η Λιάνη στηρίζει την Αλλαγή» ανταμείφθηκε πλουσιοπάροχα. Εξελέγη βουλευτής το 1993 με τη Ν.Δ. αλλά κυρίως είχε προηγηθεί η μετάλλαξη της κασέτας σε ολόκληρο κανάλι. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον επιβράβευσε το 1989 παραχωρώντας του το κανάλι Tele City και τον ραδιοσταθμό Radio City. Με τα δύο αυτά επικοινωνιακά όπλα ο ήδη πολιτικά δημοφιλής Καρατζαφέρης κατάφερε να αποκτήσει ευρύτερη αποδοχή σε μερίδα της κοινωνίας και συνεπές ακροατήριο. Δεν πήραν, όπως θα μπορούσε να φανταστεί κανείς, τα μυαλά του αέρα, αλλά τα λιγοστά εκλογικά ψίχουλα πάνω στο γαλάζιο τραπεζομάντιλο δεν του αρκούσαν. Είχε διαγνώσει το πολιτικό κενό στο υπερσυντηρητικό κομμάτι της παραδοσιακής Δε­ξιάς που άφηνε η υιοθέτηση μιας νέας κεντροδεξιάς ατζέντας από τη Ν.Δ. του Κώστα Καραμανλή. Χάρη στα αξιοζήλευτα επικοινωνιακά τρικ και την άνεσή του στην τηλεοπτική δημαγωγία, ξεκίνησε κλεφτοπόλεμο κατά του κόμματός του. Και ως γνήσιος τηλεστάρ έμαθε την αποπομπή του από αυτό μέσω τηλεόρασης ένα απόγευμα του Μαΐου του 2000, την επομένη των δηλώσεών του ότι ο πρόεδρος του κόμματος βασιζόταν υπερβολικά στις απόψεις του τότε γραμματέα Αρη Σπηλιωτόπουλου τον οποίο αποκάλεσε «Σαλώμη». Σαν έτοιμος από καιρό, τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς ίδρυσε, υπό τη βαρύγδουπη ακροστιχίδα ΛΑΟΣ, το πολιτικό κόμμα Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός.  Στόχος του, να συσπειρώσει και να ηγεμονεύσει σε έναν υπαρκτό αλλά πολιτικά ασυγκρότητο χώρο με ακροδεξιές πεποιθήσεις, το οποίο επιβίωσε της Μεταπολίτευσης. 



Ο Γιώργος Καρατζαφέρης σε νεαρή ηλικία  πλαισιωμένος από ωραίες γυναίκες

Με όχημα την εφημερίδα του «Α1» και κυρίως το κανάλι  του Τηλεάστυ, άρχισε να ξεδιπλώνει με φόντο πολλές εικόνες, με προεξέχουσα εκείνη του έφιππου Αϊ-Γιώργη, ένα πλήρες πολιτικό πρόγραμμα που προπαγάνδιζε τον «ελληνικοκεντρικό», «ορθοδοξοκεντρικό» και  εθνικόφρονα χαρακτήρα του κόμματός του,  προσεγγίζοντας πρόσωπα του διχασμένου ακροδεξιού χώρου. Ο ίδιος αντιλήφθηκε από τη μιντιακή πείρα του ότι όσο πιο ακραίο, άγριο και θολό το προϊόν, τόσο πουλάει. Και επιστράτευσε για να το προωθήσει εκείνη τη ρητορική ορμητικότητα που λίγο απείχε από το θράσος των νιάτων του. Στις βουλευτικές εκλογές του 2004, πάντως, οι κάλπες τού χάρισαν 2,2%. Και ενώ όλοι φαντάζονταν -με τέτοιο ποσοστό- καταβύθιση στην απελπισία, αυτός άνοιξε σαµπάνιες, αν και δεν πίνει, σε μια έκρηξη χαράς. Σύμφωνα με την κρατική επιχορήγηση, στο 1,5% του ΛΑΟΣ αντιστοιχούσε 1 εκατ. ευρώ. Με τα λεφτά αυτά άνοιξε γραφεία και σύστησε κομματικές επιτροπές σε όλη την Ελλάδα, προετοιμάζοντας τρεις μήνες αργότερα την εκλογή του στο Ευρωκοινοβούλιο. Η αλήθεια είναι ότι ο Γιώργος Καρατζαφέρης είναι ένας εύπορος άνθρωπος. Ο πλουσιότερος ίσως πολιτικός αρχηγός, με περιουσιακά στοιχεία στα οποία περιλαμβάνονταν πλήθος ακινήτων, οικοπέδων, γραφείων, εξοχικών, μετά ή άνευ πισίνας, και βοσκοτόπων. Κάποτε διέθετε, πριν το πουλήσει, και μικρό κότερο, το οποίο δήλωνε στο βουλευτικό «πόθεν έσχες» ως βάρκα έξι ατόμων. Απλώς τα κατά καιρούς υπέρογκα εισοδήματά του αυξομειώνονταν εξαιτίας των δανειακών του υποχρεώσεων για το κανάλι. Το ίδιο αυτό κανάλι, σε μια περίοδο θρησκευτικής έξαρσης, που είχε ως κίνητρο και τη συγκομιδή πολιτικού οφέλους, επιδόθηκε σε μια εγκωμιαστική, σχεδόν δοξαστική εξύμνηση του τότε αρχιεπίσκοπου Χριστόδουλου. Είναι όμως εξίσου αλήθεια ότι ο Καρατζαφέρης ήταν και παραμένει ένας θεοσεβούμενος πιστός όχι για επικοινωνιακούς λόγους. Ο ίδιος εξομολογούνταν σε παλιότερη συνέντευξή του ότι έκανε τάμα να χτίσει την Εκκλησία του Σωτήρα αν ο γιος του, που γεννήθηκε 5,5 μηνών και μόλις 800 γραμμαρίων, ζήσει. Ο γιος του Γιάννης, λεβέντης πια, όχι μόνο έζησε αλλά του έχει χαρίσει και εγγόνια. Και η υπόσχεση του προέδρου του ΛΑΟΣ τηρήθηκε με το παραπάνω. Εχτισε τρεις εκκλησίες, δύο στα κτήματά του και μία, αυτή του Σωτήρα, στη γενέτειρά του στο χωριό Ποταμιά, όπου οργανώνει ο ίδιος τοπικό πανηγύρι κάθε Αύγουστο.  
  
Τα περιστέρια της επιφοίτησης

Ωστόσο, η χέρι-χέρι σχέση του με την Εκκλησία ερμηνεύτηκε ενίοτε από τον ίδιο ως απευθείας συμπαράσταση του Θεού στις πολιτικές του δράσεις. Εκρινε ως σημάδι εξ ουρανού την «επίσκεψη» περιστεριού επί της κεφαλής του κατά τον αγιασμό των υδάτων στον Κεράτιο κόλπο, όταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης έριχνε τον σταυρό στον Βόσπορο στην εορτή των Θεοφανίων το 2004. Τέτοιο περιστατικό, του εξήγησαν, έχει γίνει δυο φορές στην Ιστορία. Η μία ήταν στον Ιορδάνη, η δεύτερη ήταν η δική του στον Βόσπορο!  Και τα δύο αυτά γεγονότα που τον συγκλόνισαν έχουν καταγραφεί από κάμερες. Ανεξαρτήτως αν για αρκετούς αυτά μπορεί να θεωρήθηκαν επιφοίτηση, ο Καρατζαφέρης μαλακώνει τη μέχρι πρότινος  ρητορεία του κατά τη διάρ­κεια της παρουσίας στο Ευρωκοινοβούλιο. Απομακρύνεται από τα ρατσιστικά ιδεολογήματα υπέρ του «δημοκρατικού πατριωτισμού» και επικεντρώνεται στην εγκληματικότητα και την παράνομη οικονομική δραστηριότητα στο Μεταναστευτικό χωρίς φυλετικούς διαχωρισμούς.  Αποκηρύσσει τον Καντάφι επειδή συμβιβάστηκε με τους Αμερικανούς, κρεμάει τα πορτρέτα του Τσε και του Κάστρο στους τοίχους του γραφείου του στις Βρυξέλλες, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν με τι διακοσμούσε το διαμέρισμά του στην οδό Σαζάλ του Σάερμπεεκ της βελγικής πρωτεύουσας. Εχει ήδη εισαγάγει τον όρο «γαλάζια πολυκατοικία», με την κρυφή φιλοδοξία να παίξει ηγεμονικό ρόλο στα δρώμενα της εγχώριας δεξιάς παράταξης, φροντίζοντας να εκφράζει ανησυχίες για την «άνοδο της Ακροδεξιάς στην Ευρώπη» και να δηλώνει «κοινωνικά αριστερός», με διευκρίνιση ότι δεν είναι «εθνικιστής αλλά περονιστής». 


Η σύζυγος του Γιώργου Καρατζαφέρη, Βένη. Μαζί είχαν ιδρύσει σχολή μανεκέν

Πρόκειται για τον ίδιο άνθρωπο που έλεγε ότι κατεβαίνει υποψήφιος βουλευτής στη Θράκη για να την προστατέψει από τους Τούρκους. Νιώθει, μετά τις εκλογές του 2009, αρκετά ισχυρός ώστε να επιδίδεται σε πολιτικές  μπλόφες και τακτικισμούς, να ασκείται σε επινοήσεις πολιτικών σλόγκαν λες και πρόκειται για διαφημίσεις προϊόντων, να παρασύρεται σε επιφάσεις «σολομώντειων λύσεων», να δρομολογεί κυβιστήσεις, κοινώς κωλοτούμπες. Στα γραφεία του κόμματος στην οδό Καλλιρρόης παραμένει το αδιαμφισβήτητο αφεντικό, αλλά εκείνο το ένστικτο πολιτικής επιβίωσης που τον χαρακτήριζε, απότοκο ίσως της νεανικής πάλης του για κοινωνική επιβίωση, μοιάζει να ξεθωριάζει. Πράγμα που παρατηρούν, όπως και τα αυξημένα κιλά του, τα προβεβλημένα στελέχη του. Γίνεται φανερό ότι η πιο αμβλυμένη πολιτική γραμμή του δεν μπορεί να συντηρηθεί με τις τζάμπα μαγκιές, τις φλυαρίες από γραφείο σε γραφείο και τις ατυχείς παρομοιώσεις σε γεύματα στην Αθηναϊκή Λέσχη. Ούτε βέβαια μπορεί να θεωρηθεί πολιτική το κλείσιμο του ματιού στο κοινό ότι συμμερίζονται δήθεν το ίδιο γούστο όταν κατέθετε αγωγή κατά του Λαζόπουλου διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ επειδή ο ηθοποιός τον απεικόνιζε σε βίντεο ως Χίτλερ. 

Το σόου της κωλοτούμπας

 Τότε ακριβώς ψηφίζει το μνημόνιο και από απρόβλεπτος παράγοντας του πολιτικού σκηνικού επιλέγει τον ρόλο του ρυθμιστή με την κυβέρνηση Παπαδήμου. Είναι πια αργά όταν βρίσκει ως ευκαιρία απαγκίστρωσης από τις ευθύνες του την αποχή από την ψηφοφορία του δεύτερου μνημονίου. Με ένα δεύτερο λάθος επιχειρεί να διορθώσει το πρώτο. Αποχωρώντας εκείνο το βράδυ του Φεβρουαρίου 2012 από το Μέγαρο Μαξίμου, μετά τη σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών, απαγγέλλει: «Ο αρνηθείς δεν μετανιώνει. Αν ρωτιούνταν πάλι, όχι θα ξαναέλεγε». 

Μόνο που οι στίχοι του  Καβάφη δεν είναι  χρήσιμοι σε όποιον θέλει και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Λίγο αργότερα, από τα κομματικά γραφεία καληνύχτιζε τους δημοσιογράφους με το τραγούδι  «A Hard Day’s Night» των Beatles. Η επόμενη μέρα ήταν σκληρότερη καθώς δύο από τα πιο προβεβλημένα στελέχη του, Μάκης Βορίδης και Αδωνις Γεωργιάδης, δήλωναν «ανυπακοή» στη γραμμή Καρατζαφέρη, υπερψήφιζαν και διαγράφονταν από τον ΛΑΟΣ. Μερικούς μήνες αργότερα του γύριζαν την πλάτη και οι ψηφοφόροί του αφήνοντάς το εκτός Βουλής.    

Οι λαβωματιές μετά το σόου της κωλοτούμπας και το γκρέμισμα του κόμματος παρέμειναν ανοιχτές όσο ο ίδιος συντηρούσε με μάταιους αμφιθυμικούς στροβιλισμούς το σίριαλ της επιστροφής του ασώτου στη Ν.Δ. Η ελπίδα του ότι θα αντιστρέψει το κλίμα παραμένει ισχυρή με τον ίδιο έκδηλα μαχητικό τρόπο που ανέκαμψε ταχύτατα μετά από ένα ισχαιμικό επεισόδιο το περασμένο καλοκαίρι. Ο ίδιος, πάντως, περιμένει, ίσως με κάποια αμηχανία, την έκβαση της υπόθεσης με τις μίζες στις offshore που διατηρεί με συγγενικό του πρόσωπο. Επειδή όμως δεν σκόνταψε από μικρός σε συκοφαντίες και ανώνυμους περίγελους, μάλλον θα αφιέρωνε για την περίπτωσή του ένα από τα αγαπημένα του ιταλικά τραγούδια σαν το «Αspetta domani» (Περίµενε το αύριο) που τραγούδησε το 1965 ο Fred Bongusto στο Φεστιβάλ του Σαν Ρέμο. Κι αν, υποτίθεται, έχει υπερβεί ένα όριο που δεν θεωρούσε -λόγω πιθανής αμεριμνησίας, απληστίας και ψευδαίσθησης ασφάλειας-, απαράβατο, πάντα υπάρχουν οι ακαταμάχητες μελωδικές ριπές του «Help» των λατρεμένων του Beatles.   

Το τέλος ;
 

Αντιμέτωπος με τρία κακουργήματα μπορεί να βρεθεί ο Γιώργος Καρατζαφέρης, σύμφωνα με τα πρώτα ευρήματα των ερευνών των Ορκωτών Λογιστών για λογαριασμό της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής.

Σε λογαριασμούς στο εξωτερικό του προέδρου του ΛΑΟΣ εντοπίστηκαν ήδη περίπου 6 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι κατατεθειμένα σε τράπεζες οι οποίες εμπλέκονται σε μίζες από εξοπλιστικά προγράμματα, ενώ ερευνώνται και άλλες περίεργες διαδρομές, σύμφωνα με το «Βήμα». Παράλληλα, γίνεται έρευνα και για τα άλλα περιουσιακά του στοιχεία, τα οποία υπολογίζονται σε 20 εκατομμύρια ευρώ.

Τα κακουργήματα τα οποία φαίνεται ότι θα αντιμετωπίσει, αν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, είναι αυτά του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος αλλά και της υποβολής αναληθούς «πόθεν έσχες», αφού επί συνεχή χρόνια δεν δήλωνε την υπεράκτια στην οποία εμφανίζεται ως δικαιούχος, καθώς και της παράβασης του νόμου για τις offshore. Μάλιστα, σύμφωνα με πηγή από τη Βουλή την οποία επικαλείται η εφημερίδα, στην ποινική του μοίρα ο κ. Καρατζαφέρης θα συμπαρασύρει και στενό συγγενικό του πρόσωπο.

Οπως προκύπτει από τις έρευνες των ορκωτών λογιστών στις δηλώσεις «πόθεν έσχες» του κ. Καρατζαφέρη, προκύπτει η συμμετοχή του στην υπεράκτια εταιρεία Catalina Ltd, που φέρεται να ήταν αποδέκτης εμβασμάτων συνολικού ύψους 1,65 εκατ. ευρώ σε δύο διαφορετικές περιόδους από πρόσωπο που εμφανίζεται ως μεσάζοντας προκειμένου να κλειδώσει η συμφωνία για την αγορά των ελικοπτέρων Super Puma. Οπως προκύπτει από τη δήλωση της περιουσιακής του κατάστασης που κατέθεσε ως βουλευτής της  ΝΔ  το 1994- για το οικονομικό έτος 1993- είναι ότι συμμετείχε στην Catalina Ltd. Το συγκεκριμένο έγγραφο έφερε στη δημοσιότητα το «Βήμα».  

Πριν από 20 χρόνια, ο κ. Καρατζαφέρης κατέθεσε για πρώτη φορά ως νεοεκλεγείς με τη ΝΔ βουλευτής δήλωση «πόθεν έσχες». Στον κωδικό «Α1.3» σχετικά με τη «συμμετοχή σε οποιαδήποτε κερδοσκοπική επιχείρηση», αναφέρονται η City News SA και η Catilina Ltd (όπως ακριβώς αναγράφεται).

Σύμφωνα με την εφημερίδα, στις μεταγενέστερες δηλώσεις της περιόδου μετά το 2007, που υπέβαλε ο Γιώργος Καρατζαφέρης, ως πρόεδρος του ΛΑΟΣ, τα ίχνη της Catalina Ltd, χάνονται.

Η μοναδική εταιρική συμμετοχή, που υπάρχει στα «πόθεν έσχες» του κ. Καρατζαφέρη, είναι της συζύγου του, η οποία εμφανίζεται ως «εταίρος ΕΠΕ» σε επιχείρηση «παροχής υπηρεσιών» με έτος έναρξης το 2000 και κεφάλαιο εισφοράς τα 17.608 ευρώ. Μάλιστα η εταιρεία αυτή εμφανίζεται στη δήλωση του 2011 να πέρασε με γονική παροχή στον γιο του κ. Καρατζαφέρη, ενώ στη δήλωση του 2012 δεν αναφέρεται.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1994, όταν ο κ. Καρατζαφέρης δήλωνε την Catalina Ltd, δεν ήταν παράνομο ένας πολιτικός να κατέχει υπεράκτια εταιρεία. Σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο, που ψηφίστηκε το 2010 όμως, η συμμετοχή πολιτικών προσώπων σε υπεράκτιες εταιρείες, ισοδυναμεί με έκπτωση από το αξιώμά τους, ενώ απειλούνται με ποινές φυλάκισης 2-5 ετών και χρηματικά πρόστιμα από 10.000 έως 500.000 ευρώ, στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων και δήμευση του μεριδίου συμμετοχής τους.

Ο κ. Καρατζαφέρης ερευνάται αν έχει συμπεριλάβει στις δηλώσεις «πόθεν έσχες» του τις δύο υπεράκτιες εταιρείες και η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη- στο μικροσκόπιο των ορκωτών λογιστών, έχουν μπει δύο εταιρείες η Catalina International LTD, η οποία το 2009 μετονομάστηκε σε Sunlight Delight, και τη Homeric TCI.

Το αργότερο ως την προσεχή Τετάρτη, αναμένονται τα αποτελέσματα, ώστε η Επιτροπή να αποφασίσει την παραπομπή ή μη της υπόθεσης (ως προς το σκέλος των «πόθεν έσχες»), στον αρμόδιο εισαγγελέα.

kourdistoportocali.com 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ