Αυτιστικό φάσμα: Τι είναι και πώς εμφανίζεται στο παιδί;

17 Νοεμβρίου 2014

Ο όρος Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή γνωστός και ως ΔΑΔ, σήμερα ονομάζεται και αυτιστικό φάσμα, αποτελείται από σοβαρές δυσκολίες στην ανάπτυξη του παιδιού, στις κοινωνικές δεξιότητες και στην επικοινωνία.

Ο κ. Στέλιος Μαντούδης (www.mandou.gr) , Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής επισημαίνει ότι ένα παιδί με ΔΑΔ αντιμετωπίζει δυσκολίες στη σκέψη, τη φαντασία, στην κοινωνική αλληλεπίδραση, στη συμπεριφορά καθώς και στα ενδιαφέροντα (περιορισμένα ή ανύπαρκτα).

Συμπεριφορά παιδιών με ΔΑΔ:
• Καθυστέρηση στην ομιλία του λόγου
• Δυσκολία στην επικοινωνία
• Ηχολαλία
• Αντιστροφή των προσωπικών αντωνυμιών
• Διαταραγμένη ικανότητα για κοινωνική επαφή
• Αδυνατούν να κατανοήσουν λεπτές κοινωνικές δεξιότητες όπως σκέψεις, συναισθήματα και επιθυμίες κάποιου άλλου
• Φτωχή φαντασία και δημιουργικότητα
• Διαταραγμένο συμβολικό παιχνίδι

Ένα από τα βασικά κριτήρια στον ορισμό των Δ.Α.Δ. θεωρούνται οι δυσκολίες στον λόγο και την επικοινωνία. Το 50% δεν αποκτούν ποτέ λειτουργικό λόγο ενώ σε ένα μεγάλο ποσοστό ο λόγος είναι ηχολαλικός και στερεοτυπικός. Στις περιπτώσεις που καταφέρνουν να αναπτύξουν τον λόγο είναι ελλιπής ως προς τις πληροφορίες και σχολαστικός. Χρησιμοποιείται κυρίως για λειτουργικούς σκοπούς και όχι ως αλληλεπίδραση. Με την παρέμβαση Ειδικού τα παιδιά που ανήκουν στη Δ.Α.Δ. μπορούν να πετύχουν την σχολική τους φοίτηση. Οι γονείς ωστόσο οφείλουν να βοηθήσουν και οι ίδιοι το παιδί τους, να το αποδεχθούν και να ανταποκριθούν στις ανάγκες του.

 

Και λίγα λόγια για τον Στέλιο Μαντούδη: 

Σπούδασε εργοθεραπεία  στο Τ.Ε.Ι  Αθήνας και στη συνέχεια εκπαιδεύτηκε στο Royal Free Hospital του Λονδίνου, στην  Αναπτυξιακή Εκτίμηση με την κλίμακα  Bayley, movement ABC. Από την αρχή της σταδιοδρομίας του είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ερεύνα και έχει πάρει μέρος σε αρκετές παιδιατρικές μελέτες, που έχουν πραγματοποιηθεί στα Δημόσια Νοσοκομεία. Είναι δημιουργός της Ανιχνευτικής Δοκιμασίας Σχολικής Ετοιμότητας Α΄ ΤΕΣΤ, για την οποία βραβεύτηκε από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία. Ενώ συνεχίζει με αμείωτο ενδιαφέρον την ερεύνα και την μελέτη νέων αναπτυξιακών δοκιμασιών για τα παιδιά και τους εφήβους. Είναι γραμματέας στην εταιρεία Αναπτυξιακής Υγείας εφήβων που έχει ως  αντικείμενο την διάδοση της γνώσης γύρω από θέματα αναπτυξιακής υγείας για παιδιά και εφήβους. Έχει συνεργαστεί με ιδιωτικά νοσοκομεία όπως το Ιατρικό κέντρο Αθηνών  και το  Ιασώ, με την ειδικότητα του παιδιατρικού εργοθεραπευτή.  Παράλληλα είναι επί  δεκαέξι συνεχή έτη, είναι επιστημονικός συνεργάτης της Μονάδας αναπτυξιακής παιδιατρικής στη Β΄ πανεπιστημιακή κλινική του Νοσοκομείου Παίδων Αγλαΐα Κυριακού, όπου παραδίδει μαθήματα σε ειδικευόμενους παιδίατρους. Είναι εισηγητής στα σεμινάρια για την απόκτηση της πιστοποίησης της Ανιχνευτικής  Δοκιμασίας Α΄ ΤΕΣΤ, που απευθύνονται σε Παιδίατρους και Ειδικούς θεραπευτές.   

   Αρθρογραφεί  σε έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά, εφημερίδες, ενώ έχει δώσει  πολλές συνεντεύξεις στην τηλεόραση. Είναι υπεύθυνος στα τρία κέντρα που λειτουργούν στην Αθήνα, κάνοντας διάγνωση και σχεδιάζοντας την παρέμβαση για παιδιά με αναπτυξιακές  μαθησιακές  και συναισθηματικές διαταραχές, μαζί με την επιστημονική του ομάδα, που αποτελείται από παιδονευρολόγους, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς.

AdTech Ad
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ